3B passat hävitti yllättäen ajovalot ja pitkät. Googlailu asian tiimoilta antoi vahvaksi syypääksi vilkkuviiksen, jonka kautta virta kulkee. Tuli laitettua sparetolle heti uusi viiksi tilaukseen, mutta ajattelin purkaa ratin seutua jo valmiiksi, että näkee mitä siellä on. Samalla katsoin haynesin piirikaavioista johtoja, ja kokeilin suoralla virralla että valot kuitenkin toimivat. Kaavioista näki hyvin, että valokytkimeen saisi tehtyä kivasti pikku hyppylangan, jolla valot saa toimimaan kunnes osa tulee. Noh, hyppylangalla pitkätkin alkoivat toimia, joten ilmeisesti vika olikin sitten siinä valokytkimessä... Mennään siis tuolla virityksellä kunnes saa uuden valokytkimen hommattua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Eräs Masentaja Arska oli korjannut töötin. Niinhän se kuuluu tehdä, että laitetaan piuhat poikki ja puristetaan abikot päihin, jolloin saadaan yleismallin tosi aneeminen päristin sinne... Ex omistaja kommentoi tuosta, että yksi toimiva torvi riittää katsastukseen.
Kolvailin siis piuhoihin uuden liittimen ja laitoin molemmille puolille kierrätystorvet.
Sen verran piti soveltaa, että kuskin puolelle tuli faceliftin repsikan puoleinen, kun niiden liittimet matchasi. Repsikan puolelle tuli sitten vastaavasti kuskin puoleinen pre-faceliftin torvi ja abikojen tilalle pre-faceliftin liitin.
Nyt noiden äänissä on 100 Hz ero, kun oikeasti pitäisi olla 80 Hz, mutta pystyn elämään tämän tiedon kanssa :D (Syy tähän eri ikäkausien osien sekoittamiseen oli faceliftin torven puute, kun pre-faceliftin torvia oli hyllyssä 4 kpl.)
EDIT: Yritin ensin vaihtaa pre-faceliftin torveen faceliftin liittimen, mutta reikäjako oli uudessa kapeampi. Siksi vaihdoin autoon abikojen tilalle vanhan mallin liittimen jälkipolvien ihmeteltäväksi. Olisi ne abokotkin sopineet suoraan siihen pre-facelift torveen, mutta kohtahan se olisi kuitenkin hapettunut rikki.
Liitin on kiinni kahdella ruuvilla, joiden kannat on valettu täyteen jotain mömmöä. Se lähtee nätisti irti, kun vähän rapsuttelee.Viimeksi muokannut pta; 24.7.2021, 20:58.
Comment
-
Saako olla utelias ja kysyä paljonko tuollainen satsi maksoi?
A4B6 1.8T niputettu jakopään rempan, lukuisten huohotusletkujen/putkien, jäähdytykseen liittyvien muovihärpäkkeiden ja termostaatin vaihdon jäljiltä.
Pikkuisen piti hifistellä eli lasikuulapuhaltaa imusarja; tuli ihan uuden näköinen. Suuttimien o-renkaat vaihtui samalla ja ne muovikikkareet suuttimien alta. Uusi paisari, törkeä maalaus poistettu moottorin päällä olevasta suojamuovista ym.
Kunhan nyt saisi vielä sähkölasit toimimaan niin hyvä olisi; pääsisi koittamaan leimalle. Tuo kulkine ollut useamman vuoden leimaamatta edellis(e/i)llä omistaj(a/i)lla...
Comment
-
Tilasin Saksasta 108 kg etanolipohjaisia liuottimia. Rahtikulut olivat 0,611 €/kg. Tuotteet oli pakattu 7 tukevaan laatikkoon. Toimitus tuli noin viikossa kotiovelle. Jakeluauton liikkeitä pystyi seuraamaan ainakin viimeisen tunnin ajan kartalla. Se ei ollut mikään LostNordin kuljetus :D
Kun nyt laskeskelin kokonaiskustannuksia, niin 330 ml kielenkannanirrotinta maksoi 0,60 € kotiovelle tuotuna.
Ja siis ahdastahan tuonne talliin tuli, kun nämäkin liuottimet sinne vanhojen seuraksi kasasin. Sama positiivinen ongelma kuin Hopsiksella.
Comment
-
Eka huikka Cool Grapesta ja et täähän on ihan eri kamaa kun hartwallin harmaa. Kummasti kieli siihenkin tottuu. :)
Comment
-
Niinhän ne on. OriGINal tehdään giniin ja miedompi CoolGrape käymisteitse. Se on tää Suomen alkoholilainsäädäntö tällainen...
päivittäistavarakauppoihin lanseerattiin aidon lonkeron pikkuveli, Original Cool Grape, jossa on Suomen alkoholilain mukaan käymisteitse valmistettu pohja ja vähemmän alkoholia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja peeki Näytä viestiSaako olla utelias ja kysyä paljonko tuollainen satsi maksoi?
Comment
-
Oli purettuna auton keulalta ilmastoinnin lauhdutin ja jäähdytin. Vaikuttivat toki ihan silmin nähden likaisilta kun nyt 35 vuotta siellä keulilla ovat roikkuneet mutta itse pesutapahtuma vasta paljasti miten käsittämätön määrä töhkää voi mahtua yhden kennon lamellien sekaan. Kyllä varmasti jäähdytystehosta aika paljon hukataan kun ilma ei kunnolla mene läpi ja jos meneekin niin kaikki pinnat on kuorrutettu hyvin lämpöä eristävällä keraamipitoisella (otaksun, että suurin osa on kivipölyä) kerroksella. Kunnia 80-luvun työmoraalille, että putsauksen jälkeen nämä ovat täysin käyttökelpoiset, menee varmaan edelleen pidemmälle kuin uusi halpis tarvikeosa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
Tuli tuota aua:ta purettua vähän enemmän samalla kun napsin vaihtokoneeseen meneviä osia. Tuon koneen tyyppivika ja koneen käyntiäänen syy ainakin kävi selväksi kun männät heiluu sylintereissä kuin hullun m*lkku mielettömän p*rsiessä. Näkyi sylinteissäkin olevan mukavia syöpymiä. Lisäksi oli apulaitekannakke vedetty liian pitkällä pultilla alhaalta kiinni ja saatu tehostettua kampikammion tuuletusta. Kiertokangen laakerit näytti hyviltä, joten alkuperäinen arvioni että runkolaakeri(t) menneet pitänee paikkaansa.
Comment
-
Tuohon vanhaan shitroeniin jakopään. Meni about viikko sitten apulaitehihna poikki ja siinä kun sisälokaria sun muuta kumminkin pitää purkaa että sen saa vaihdettua ni sama se oli jakopääkin tehdä kun ei enää monen ruuvin takana ole. Sinänsä ihan ajankohtaista kun 68tkm yli vaihtovälin oli jo ajettu mutta toisaalta turhaa hötkyilyä. Vanhat rullat ja hihna kaikin puolin silmämääräisesti ja korvakuulolta aivan hyvässä kunnossa vielä. No, tulipa tehtyä. 520tkm nyt mittarissa, vois vaikka jossain 700tkm kohdalla harkita seuraavan kerran.
Comment
-
Pienen tauon jälkeen vähän taas edistytty. Laatikko, imusarjat, kaasuläppä ym. pesty ja haaroitettu jäähd.letkuja että saa säilytettyä öljynlauhduttimen ja tehokkaan letkulämppärin. Uuden Sachsin kytkinpaketin laitoin (ei oo kyllä hinnalla eikä koolla pilattu) ja nyt sai laatikon paritettua takas koneeseen. Yllättävän paljon pieniä eroavaisuuksia 1.4 vs 1.6 jotka aiheutti paljon pähkäilyä ja osien sovittamista keskenään koneesta toiseen. Huomenna nostais keulalle ja pyöräyttää polttoöljyt koneessa ennen uusia öljyjä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiOnhan se mutta ei sitä onneksi tarvi ite juoda, minun ainakaan. Vaan on se melko evukastakin, 19,55€ kotiin toimitettuna että saa vähän hiivalta maistuakin sillä hinnalla.
Comment
Comment