Kävin tänään S-Marketissa jonka parkkihalliin on reilu kynnys joten LIFTiä jousitukselle. Tuolta sitten kotiin ja kotoa matkalla kuntosalille "BLING!!! Air suspension fault!". Joskus aina tulee "vehicle too low"-vikakoodia kun hitaassa vauhdissa ei pyöritetä kompuraa ja nopeushidasteissa auto niiaa liian alas. Nyt sitten ei varoitus poistunutkaan auton boottaamalla eikä edes VCDS. Flashbackkinä mieleen etutolpan varaosahinta ~1700€. Noh, ei muutakuin tallille työkalujen luo autoa tutkimaan.
Oli sitten jollain tai jotenkin jossain maailman ajassa lipsahtanut tuo ilmaletku&iskarin sähköjohto väärälle puolelle sisälokaria ja hankaantunut eriste rikki. No mutta tuollahan on myös Open Circuit vikakoodi joten kevyellä voimalla johto napsahti poikki, oli siis lähinnä eristeen varassa. Tämä työskentely siis ulkotiloissa mutta ei suinkaan sateessa, siksi tuollainen pikafiksi - pitäisi sellainen 800-1000km autolla rullailla ennenkuin viikonloppu koittaa. Taidan koittaa katsella olisiko johtosarjassa jossain kohtaa liitin niin voisin ostaa alkuperäisen huonoa johdinta olevan kalliin johtosarjan tuohon.
Liekö tuo LIFTillä autoa ajaminen saanut tuon letku+johto-paketin luiskahtamaan pois tuolta sisälokarin takaa?? Tuo näkyy renkaan yli katsoessa kunhan ei ole tontitettu renkaita lokarien sisälle.
Address 34: Level Control (J197) Labels:. 4G0-907-553.clb
Part No SW: 4G0 907 553 G HW: 4G0 907 553 F
Component: LUFE-DAEMPFER H19 0783
Coding: 008007
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003025
ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
VCID: 2F2EEFDF767536FEA2-807A
2 Faults Found:
36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 13 [009] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 237
Mileage: nnnnnn km
Date: 2020.11.23
Time: 20:05:44
36617 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 11 [008] - Short to Ground
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 22
Mileage: nnnnnn km
Date: 2020.11.23
Time: 19:55:02
Part No SW: 4G0 907 553 G HW: 4G0 907 553 F
Component: LUFE-DAEMPFER H19 0783
Coding: 008007
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003025
ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
VCID: 2F2EEFDF767536FEA2-807A
2 Faults Found:
36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 13 [009] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 237
Mileage: nnnnnn km
Date: 2020.11.23
Time: 20:05:44
36617 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 11 [008] - Short to Ground
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 22
Mileage: nnnnnn km
Date: 2020.11.23
Time: 19:55:02
Liekö tuo LIFTillä autoa ajaminen saanut tuon letku+johto-paketin luiskahtamaan pois tuolta sisälokarin takaa?? Tuo näkyy renkaan yli katsoessa kunhan ei ole tontitettu renkaita lokarien sisälle.
Comment