Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ootko tsekannu, ettei sulla oo A7:n työkaluvalikoimassa tuommosta? A6:ssa on ainakin, muovia tosin, mutta hyvin on sekin ajanut asiansa.

    Comment


      On toki, muovinen ja lyhyt. 7L0012223 on alumiiniä ja pitkä. Ei oo hirveesti luottoa siihen auton omaan muoviseen asennustyökaluun. Tais 15€ maksaa marmorilla toi alumiininen.

      Comment


        10,9 pultti 160 mm pitkänä maksaa alle 5€ jos se muovinen tappi on katkennut. En muuten ole kertaakaan käyttänyt tuota kohdistustappia 15-vuotisen Audihistoriani aikana. Useasti sen sijaan olen kironnut, ettei levyä ole kiinnitetty napaan lyhyellä M6 uppokantaruuvilla.

        Comment


          Kyllä oon minäkin niin laiska etten sitä tappia jaksa ruuvailla. Kerran kokeilin ja totesin että ei tää nyt niin paljon mun elämää helpota että viittisin toiste tehdä ylimääräisiä työvaiheita. Eihän siinä oo kun nostaa pyörän paikalleen, pitää toisella kädellä kiinni ja toisella ruuvaa yhden pultin sisään. Ymmärrän kyllä tuon idean mutta on se vähän niinku laittas henkselit pitään housuja ylhäällä sen aikaa kun laittaa vyötä kiinni.

          Comment


            Kyllä mäkin niitä 20kg BBS:iä ilman tollasia B6:een laittelin mutta kun menin ostamaan A7:aan Q7-vanteet jotka painaa tonnin, niin kamelin selkä katkesi ja laitoin ostaen tuollaisen OEM+ apuvälineen. Kuitenkin billet-alumiinia ja kaikkea. Joskus nitkautin alaselän C5 Parabolia nostaessa (tallissa tosin) niin ajattelin nyt mennä helpoimman kautta. Onhan noita pyöränpulttejakin ennen käsin kierretty mutta nyt sekin homma on ulkoistettu Makitalle. Vanhuus ei tule yksin.

            Comment


              Tuohon kyllä helppo samaistua, vuosi sitten oli jo lähellä tuon apuvälineen käyttö kun kylkiluu murtuneena 25kg vanteita paikalleen ähräs.

              Comment


                Meh. 22" Cayennen pyörät menee ihan yhtä lailla :) Kontissa olisi tuo orkkis kierretangon pätkä kyllä siellä orkkis rengasavaimen ja orkkistunkin vieressä. Kaikki minulle yhtä arvokkaita renkaanvaihdolla ja saavat olla siellä styroksissaan kiinni ihan siihen asti että koko vessa joskus stenataan. Tuossa minunkin autossa se työkalusarja tulee mukana eli se 20cm varrella oleva alkuperäinen pilipali rengasavain ja pieni saksitunkki. Auto painaa yli 2500 kiloa ja pyöränpulttien ohjekireys on 160Nm. Eipä noilla mitään vaihda edes hätätilanteessa tien päällä. Varsinkin kun auton mukana ei edes ole uutena toimitettu varapyörää vaan paikka-ainepullo ja paineilmakompura.

                Onneksi ei tää niin kovin vakavaa ole, kunhan omaa erinomaisuuttani haluan korostaa ;)

                Yksi aiheeseen liittyvä asia tosin on mitä en koskaan jaksa lakata ihmettelemästä. Ne, joilla on nosturi käytössään niin mikä maailman järki on nostaa auto tohon naaman korkeudelle ja irrottaa pyörät siinä vaiheessa? Onko se sitten kiva nostella niitä painavia pyöriä hartioiden korkeudelle? Minä kun nostelen autoa niin nostan sen verran että pyörät on maasta irti ja irrotan/kiinnitän pyörät siinä vaiheessa ni pääsee paljon vähemmällä. Yhtä lailla siinä joutuu kerran kumartumaan kyykkyyn, mukavampi se on mennä ilman kuormaa ylös alas, ainakin mun mielestä. Eri asia jotkut Micran 13" pyörät jotka voi ottaa yhdellä kädellä kuin koripallon mutta tommoset kymmeniä kiloja painavat pyörät vaan ei oo mun makuun kivoja nostella omalla hiellä yhtään enempää kun tarvii.

                Comment


                • Yleensä tulee nostettua auto renkaanvaihtoa varten siten että akselit on suunnilleen vyötärön korkeudella. Jotenkin tuntuu mukavimmalta. Sitä vartenhan se nosturi on ettei tarvitse lattian rajassa kyykkysillään ährätä :)

                  Comment


                  • VR6 saatu takaisin ja alkanut sitä läjäämään, R32 öljypumppu asennettu ja touareg öljypohja hollille. Jakopäätä pitäs alkaa laittaan ja parittaa lootan kanssa tässä joku ilta. @jerry_vr6t voi huonoja kuvia ja juttuja katella jos projekti kiinnostelee. Tahti ei edelleenkään päätä huimaa kun en o ennen tehnyt.

                    Comment


                      En tänään enkä tallissa mutta eilen illalla ulkosalla tuli vaihdeltua B5:een eteen uudet satulat, levyt ja palat.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                        Tarkastelin eturipustuksesta tulevaa ääntä, pari kuvaa VW Touaregin renkaanvaihtokarasta. Kivasti helpottaa tollasten painavien pyörien käsittelyä.
                        Mä oon kans ratsannu noita muovitikkuja purettavista autoista. Ne ei kestä ihan kauheita, kokemusta on :) mutta erityisen käteviä kyllä

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Ne, joilla on nosturi käytössään niin mikä maailman järki on nostaa auto tohon naaman korkeudelle ja irrottaa pyörät siinä vaiheessa? Onko se sitten kiva nostella niitä painavia pyöriä hartioiden korkeudelle?
                          On. Paljon vähemmän sattuu selkään kun sen nostaa ylös asti, kuin että nyhrätä huonossa asennossa. Huonolle alaselälle viheliäisiä on mm. hampaiden pesu jossa kumarretaan vain vähän eteenpäin.

                          Comment


                          • Mä olen tehnyt noita ohjuritappeja pulttiliikkeestä ostetuista pulteista, kuusiopää poikki ja smirkelissä pyöristys.

                            Comment


                            • Apulaite kannakkeita putsaillut ja maalaillut ja moottorin kannakkeiden mallailua kokopäivän. Käyttikseen uudet hehkut ja imusarjanläppämoottorin, turhaan. P2015 taulussa edelleen..mutta pysyy kuitenkin niin kauan poissa että tohtii leimalla kävästä :)

                              Comment


                                Auttaisiko tällainen?

                                Comment


                                • Land Roverin tukivarsien vaihtoa x kaikki, uudet laakerit x 4, jarrulevyt ja palat, vanteet puhallukseen ja maalaukseen. Painava auto syö alakerran osia, nyt ajettu 153900 km. Muuten ihan hauska laite :)

                                  Comment


                                  • pta, jep tilattu...tuo vinkattiin. Toivottavasti poistaa. Leima tuli, kerran kesti startata ja leima tuli koska ei sammuttanut :D Meikä lähti pihasta ja valo tauluun taas. :D

                                    Comment


                                      Mersusta konepellin vanhan äänieristeen rippeitä ja liimoja yrittänyt saada pois. Uusi odottaisi laatikossa. Ja uusi kangas pitäis vaihtaa kattoon. Entinen alkaa olla aika kulunut.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Kappas, minäkin uusin W124 konepellin äänieristeen muutama päivä sitten. Vaikuttaa moottoritilan yleisilmeeseen todella paljon! Kyseistä ajopeliä on nyt hinkattu huomista museotarkastusta varten melko kattavasti. Ankara kuuraamisen sellaisessa autossa jota ei ole puhdistettu kunnolla vuosikausiin, lieneekö koskaan. Jos kerran vuodessa imuroi ja välillä suhauttaa painepesurilla isoimmat päältä niin se ei ihan riitä pidemmän päälle... Tuossa sinun Mersussa on siis ihan kangasta se kattoverhous? Pre-facelift lankussa on sellaista ihme "vakstuukia" joka on varmaan aika ikuinen jos sitä ei itse raatele.

                                        Comment


                                          Kuvakulma on vähän huono. Tämä on R129. Rättikatto pitäisi siis uusia. Tuon saisi ensi keväänä museoitua.

                                          Comment


                                            Itse rakentelin talliin antenneja, jos vaikka yhteys paranisi...

                                            Click image for larger version  Name:	20200928_113558.jpg Views:	0 Size:	149,0 Kt ID:	1900264

                                            Comment


                                              Jari taitaa olla etätöissä tulevaisuudessakin ;)

                                              Comment


                                                Tulipahan tehtyy jakoremppa

                                                Comment


                                                  Tein joskus oman ilman tuota kampi työkalua. Oli ihan "kokemus"

                                                  Comment


                                                    Pistin eFlexFuel -sarja A6Q C4 2.8:iin.

                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Tiivistin B6:n takavalon.

                                                      Comment


                                                        Asensin mutsin TT:een uuden valokytkimen, pesin auton, imuroin, paikkamaalasin kiveniskemät ja pienet ruosteenalut ja pintaan Korrekin TFC Polymatrix, nahkapenkkeihin ja ovipahveihin hoitoaine, uudelleenkatsastus ja palauttamaan.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
                                                          Kappas, minäkin uusin W124 konepellin äänieristeen muutama päivä sitten. Vaikuttaa moottoritilan yleisilmeeseen todella paljon! Kyseistä ajopeliä on nyt hinkattu huomista museotarkastusta varten melko kattavasti. Ankara kuuraamisen sellaisessa autossa jota ei ole puhdistettu kunnolla vuosikausiin, lieneekö koskaan. Jos kerran vuodessa imuroi ja välillä suhauttaa painepesurilla isoimmat päältä niin se ei ihan riitä pidemmän päälle... Tuossa sinun Mersussa on siis ihan kangasta se kattoverhous? Pre-facelift lankussa on sellaista ihme "vakstuukia" joka on varmaan aika ikuinen jos sitä ei itse raatele.
                                                          Nyt ois konepellin sisäpinta puhdas uutta äänieristettä varten. Millä liimasit äänieristeen? Vai onko se 124:ssä samanlainen liimattava vaahtomuovimainen. Nettikeskusteluja lukeneena toiset vannoo esim Bostikin kontaktiliiman nimeen ja on kestänyt 10 vuotta. Toiset väittää sen tippuvan samantien. Tuo eristehän painaa suunnilleen kilon ja on liimattuna noin neliömetrin pinta-alalta. Eli kuorma on mitätön. Lämmönkeston jotkut otti hampaisiinsa, bostikille luvataan 100 astetta. Senkään ei pitäisi olla ongelma. Jos konepelti on äänieristeen "takapuolelta" 100 asteinen niin jotain muutakin lienee vialla. Kävin vielä etralla ja sieltä myyjä tarjosi jotain 3M:n spray liimaa jonka pitäisi olla vaahtomuoville yms materiaaleille sopivaa. Ostin sitäkin. Ja myös Bostikia siveltävänä löytyy.

                                                          Comment


                                                          • Minulta jäi rakennushommista yli muutama "makkara" Sikan polyuretaanimassaa, sellaista vaalean harmaata. On osoittautunut käteväksi myös autohommissa, täyttää hyvin ja on kuivuttuaan pirun lujaa tavaraa. Sitä olen vedellyt edellisessäkin autossa konepellin eristeen taakse ja kyllä pysyy. Kuivumisaika on tietty pidempi kuin jossain kontaktiliimassa.

                                                            Comment


                                                            • Eilen vaihdoin B6:n takavakaajan ja koiranluut, tänään tiputin B7:n takapään apurunkoineen alas, niin pääsee laittamaan uretaanipuslia kulahtaneiden tilalle. Alkaa olla aika happamia tuollaiset 300tkm ajetut 15 vuotta vanhat alustat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X