Ootko tsekannu, ettei sulla oo A7:n työkaluvalikoimassa tuommosta? A6:ssa on ainakin, muovia tosin, mutta hyvin on sekin ajanut asiansa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
10,9 pultti 160 mm pitkänä maksaa alle 5€ jos se muovinen tappi on katkennut. En muuten ole kertaakaan käyttänyt tuota kohdistustappia 15-vuotisen Audihistoriani aikana. Useasti sen sijaan olen kironnut, ettei levyä ole kiinnitetty napaan lyhyellä M6 uppokantaruuvilla.
Comment
-
Kyllä oon minäkin niin laiska etten sitä tappia jaksa ruuvailla. Kerran kokeilin ja totesin että ei tää nyt niin paljon mun elämää helpota että viittisin toiste tehdä ylimääräisiä työvaiheita. Eihän siinä oo kun nostaa pyörän paikalleen, pitää toisella kädellä kiinni ja toisella ruuvaa yhden pultin sisään. Ymmärrän kyllä tuon idean mutta on se vähän niinku laittas henkselit pitään housuja ylhäällä sen aikaa kun laittaa vyötä kiinni.
Comment
-
Kyllä mäkin niitä 20kg BBS:iä ilman tollasia B6:een laittelin mutta kun menin ostamaan A7:aan Q7-vanteet jotka painaa tonnin, niin kamelin selkä katkesi ja laitoin ostaen tuollaisen OEM+ apuvälineen. Kuitenkin billet-alumiinia ja kaikkea. Joskus nitkautin alaselän C5 Parabolia nostaessa (tallissa tosin) niin ajattelin nyt mennä helpoimman kautta. Onhan noita pyöränpulttejakin ennen käsin kierretty mutta nyt sekin homma on ulkoistettu Makitalle. Vanhuus ei tule yksin.
Comment
-
Meh. 22" Cayennen pyörät menee ihan yhtä lailla :) Kontissa olisi tuo orkkis kierretangon pätkä kyllä siellä orkkis rengasavaimen ja orkkistunkin vieressä. Kaikki minulle yhtä arvokkaita renkaanvaihdolla ja saavat olla siellä styroksissaan kiinni ihan siihen asti että koko vessa joskus stenataan. Tuossa minunkin autossa se työkalusarja tulee mukana eli se 20cm varrella oleva alkuperäinen pilipali rengasavain ja pieni saksitunkki. Auto painaa yli 2500 kiloa ja pyöränpulttien ohjekireys on 160Nm. Eipä noilla mitään vaihda edes hätätilanteessa tien päällä. Varsinkin kun auton mukana ei edes ole uutena toimitettu varapyörää vaan paikka-ainepullo ja paineilmakompura.
Onneksi ei tää niin kovin vakavaa ole, kunhan omaa erinomaisuuttani haluan korostaa ;)
Yksi aiheeseen liittyvä asia tosin on mitä en koskaan jaksa lakata ihmettelemästä. Ne, joilla on nosturi käytössään niin mikä maailman järki on nostaa auto tohon naaman korkeudelle ja irrottaa pyörät siinä vaiheessa? Onko se sitten kiva nostella niitä painavia pyöriä hartioiden korkeudelle? Minä kun nostelen autoa niin nostan sen verran että pyörät on maasta irti ja irrotan/kiinnitän pyörät siinä vaiheessa ni pääsee paljon vähemmällä. Yhtä lailla siinä joutuu kerran kumartumaan kyykkyyn, mukavampi se on mennä ilman kuormaa ylös alas, ainakin mun mielestä. Eri asia jotkut Micran 13" pyörät jotka voi ottaa yhdellä kädellä kuin koripallon mutta tommoset kymmeniä kiloja painavat pyörät vaan ei oo mun makuun kivoja nostella omalla hiellä yhtään enempää kun tarvii.
Comment
-
VR6 saatu takaisin ja alkanut sitä läjäämään, R32 öljypumppu asennettu ja touareg öljypohja hollille. Jakopäätä pitäs alkaa laittaan ja parittaa lootan kanssa tässä joku ilta. @jerry_vr6t voi huonoja kuvia ja juttuja katella jos projekti kiinnostelee. Tahti ei edelleenkään päätä huimaa kun en o ennen tehnyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiTarkastelin eturipustuksesta tulevaa ääntä, pari kuvaa VW Touaregin renkaanvaihtokarasta. Kivasti helpottaa tollasten painavien pyörien käsittelyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNe, joilla on nosturi käytössään niin mikä maailman järki on nostaa auto tohon naaman korkeudelle ja irrottaa pyörät siinä vaiheessa? Onko se sitten kiva nostella niitä painavia pyöriä hartioiden korkeudelle?
Comment
-
Kappas, minäkin uusin W124 konepellin äänieristeen muutama päivä sitten. Vaikuttaa moottoritilan yleisilmeeseen todella paljon! Kyseistä ajopeliä on nyt hinkattu huomista museotarkastusta varten melko kattavasti. Ankara kuuraamisen sellaisessa autossa jota ei ole puhdistettu kunnolla vuosikausiin, lieneekö koskaan. Jos kerran vuodessa imuroi ja välillä suhauttaa painepesurilla isoimmat päältä niin se ei ihan riitä pidemmän päälle... Tuossa sinun Mersussa on siis ihan kangasta se kattoverhous? Pre-facelift lankussa on sellaista ihme "vakstuukia" joka on varmaan aika ikuinen jos sitä ei itse raatele.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viestiKappas, minäkin uusin W124 konepellin äänieristeen muutama päivä sitten. Vaikuttaa moottoritilan yleisilmeeseen todella paljon! Kyseistä ajopeliä on nyt hinkattu huomista museotarkastusta varten melko kattavasti. Ankara kuuraamisen sellaisessa autossa jota ei ole puhdistettu kunnolla vuosikausiin, lieneekö koskaan. Jos kerran vuodessa imuroi ja välillä suhauttaa painepesurilla isoimmat päältä niin se ei ihan riitä pidemmän päälle... Tuossa sinun Mersussa on siis ihan kangasta se kattoverhous? Pre-facelift lankussa on sellaista ihme "vakstuukia" joka on varmaan aika ikuinen jos sitä ei itse raatele.
Comment
-
Minulta jäi rakennushommista yli muutama "makkara" Sikan polyuretaanimassaa, sellaista vaalean harmaata. On osoittautunut käteväksi myös autohommissa, täyttää hyvin ja on kuivuttuaan pirun lujaa tavaraa. Sitä olen vedellyt edellisessäkin autossa konepellin eristeen taakse ja kyllä pysyy. Kuivumisaika on tietty pidempi kuin jossain kontaktiliimassa.
Comment
Comment