Vaihtelin möhkömaasturiin kaasuläpälle johtosarjan. Vekkuli laite kun kaasuläppä tai tässä tapauksessa viallinen liitin lamauttaa nelivedon, ajonvakautuksen, abs:t ja käytännössä kaiken muunkin ajoon vaikuttavan elektroniikan vikautuessaan. Vikatila kyllä leikkaa moottorin tehotkin niin tehokkaasti että eipä tuota elektroniikkaa siinä tilassa mihinkään tarvitse..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tein autotallista löytyneistä tarveaineista saksankilpi-adapterin 4H0071105:aa vastaavaan Westfalia polkupyörän kuljetustelineeseen. Ihan siksi tuollainen teline ettei auto naarmuunnu niin helposti ja takavalot (telineen) näkyy niin ei tarvinne ruveta vääntämään vakuutusyhtiön tai poliisien kanssa jos vaikka joku sattuu ajamaan perään.
Comment
-
Pikainen kierros ympäri varastoja josta keräilin epäkurantteja purkuosia ja heittelin ne purkurille lähtevien varaosaraatojen sisään. Tänään lähti tontilta 3 autoa paaliin, mm. Audi 200 turbo kun ei osat enää kenellekään tunnu kelpaavan. Maisema siistiytyi ja emäntäkin on tapauksen johdosta mielissään :)
Comment
-
Koemielessä muutaman sadan Astraan leimauskuntoa sillä mielellä, että mitä enemmän löytää käytettyjä (halpoja) osia, sen parempi. Suurin tuska on, kun jotkut elämänsä sankarit olivat kevään mittaan käyneet katalysaattorin hakemassa auton alta parkkipaikalla. Sen ehkä just kehtaa tilata Saksasta uutena, kun kaikkien Suomen purkuautojen katit on jostain syystä myyty... Ei kyllä käsitä tätä nykyajan touhua, kun parkkipaikoilta viedään autoista katit, vannesarjat tms, vähän väliä puskaradioissa. Menisivät vi**u töihin...
Uusi katti ja käytetty tuulilasi, niin auton hinta on tuplattu. Jarrut on näemmä tehty viime katsastukseen vuosi sitten huhtikuussa ja sen jälkeen ajettu 9tkm. Sen puolesta voisi ehkä päästä pälkähästä. Lambdakin oli 25e kotiin kannettuna Saksasta, varmuuden vuoksi. Käytetty kesärengassarja 5 km päästä parilla kympillä ja oli 5mm pinna 5v vanhat renkaat...
Saa kyllä olla viimeinen Opel, mihin sekaantuu. Taas.
Comment
-
Moottoritila siistiytyi huomattavasti tunnin vaivalla mökkiolosuhteissa. Suihkuttelin 10% Motoxin tehopesua suihkupullosta ja harjalla jynssäys sekä huuhtelu varovasti painepesulla. Ei nyt mitään detailing-tasoista puuhastelua, mutta mukavampi edetä umpionvaihtoon ensi viikonloppuna kun konetila siistimpi. Saa nähdä saiko sähkövikoja tuolla aikaan.
Comment
-
T4 Multivanin alustaa on päivitetty tässä viime aikoina kohtalaisen isolla kädellä. Ei jäykempää kuten 99% tapauksista vaan päinvastoin. 4:n hengen retkeilyauto ei tarvitse 800/1000kg kantavuutta, joten olin jo aikaisemmin saneerannut 195/70R15C renkaat henkilöauton 215/60R16 kumien tieltä. VW on asentanut näihin viittä eri paksuutta vääntösauvoja eteen, omassa oli keskimmäiset. Nyt on vaihdettuna ohuimmat. Esikiristyksellä saa keulan korkeuden haluamakseen. Taakse tuli B-Omegan vieterit jotka ovat aika korkeat ja pehmeät, kaveriksi uudet Golf Mk6 kumitallat vieterin alle ja päälle. Kokonaisuuden kruunaa GAZ Shocks säädettävät iskarit jotka oli tilaustavaraa Englannista. Tänään sain nuo alle ja kyllä oli hymy herkässä kun paukkulaudasta oli sukeutunut jopa kohtalaisen salonkikelpoinen kruisailupeli. Hinkkasin iskareiden säätöjä kohdalleen ajelemalla kyläraitin hidastetöyssyjä edestakaisin. Säätönappuloihin yltää kohtalaisen mukavasti renkaan ympäri ilman erityisempää akrobatiaa.
Comment
-
Tunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.
Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.
Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTunkkasin Passatista katsastusmiehen huomauttamia kohteita. Päästöt oli pielessä ja lambdoilta vikakoodi joten etulambdat molemmat vaihtoon. Varsin kivaa kun on ton poikittaisen VR6 koneen takana yllinkyllin tilaa. No, ei siinä oikeasti mennyt edes puolta tuntia kun oli vanhat anturit pöydällä. Sitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti. No, irtosi sekin kun käytti moottorintuen irti ja nosti konetta pari senttiä.
Takapäässä oli poikittainen tukivarsi kanssa väljä sisäpäästään. Ulkopään sai helposti auki mutta sisäpäässä taas sama homma kuin edessä. Pultti ei mahdu tulemaan pois kun vakaajatanko on edessä. Kyllä en alkanut vakaajaa purkamaan yhden pultin takia vaan pilistelin tukivarren ja sen pultin rälläkällä palasiksi. Uusi keppi menee kiinni niin että pultti on toisin päin, etupuolella kun tilaa oli runsaasti.
Etuvetarin sisäpään kumikin oli vähän vuotanut, nappasin vielä vetarinkin irti siinä samoilla lämmöillä. Se oli sentään aika selkeä ja yksinkertainen homma vaikka samalla logiikalla olis voinu hyvin olla vaikka jossain sisävalon ja kattoverhoilun takana joku viimeinen pultti. Lienee joku kesähessu suunnitellu tuon osan autosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiSitten oli etupäästä alatukivarren etupään pusla, muuten hyvä mutta tukivartta ei saa pois kun yksi pultti ei mahdu tulemaan ulos. Ottaa moottoriin kiinni. Ei kans kukaan muu kuin VAG suunnittelija tee tuollaista rakennetta jossa pitää moottoria siirtää edestä että saa alatukivarren irti.
Comment
-
Muuten oli kyllä miellyttävä tuo 3C-paskatin pyöräntuenta verrattuna siihen nelivarsituentaan joka vanhemmissa oli käytössä. Alatukivarsi on kolmiotukivarsi ja lähtee helposti pultit avaamalla hikoilematta irti. Ei tarvi vääntää rautakangella tai pallonivelen ulosvetäjällä mitään irti, pultit auki vaan ja ottaa palikan irti. En vaihtanut kuin sen sisemmän etummaisen puslan joka maksoi vajaan vitosen ja taas menee seuraavan 100tkm.
Comment
-
Comment
Comment