Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Passattiin vaihdettu kone. Entinen 2.0tdi oli poikkaissut 1:n kangen ja tehnyt sylinteristä läpi hengittävän. BKP:n tilalle tuli golfista oleva BKD ja pasuunahan käy.
    Katsastusta varten vielä jarrujen herkistelyt ja hehkujen vaihdot ja sitten myyntiin kun on leima.

    Comment


      PCV:n/oil separaattorin vaihto BAR-koneeseen. Ei jäätynyt mutta meni tyhjäkäynti hukkaan. Tuossakin keksinnössä (079103464D) on ainakin kolme erillistä liikkuvaa jousikuormitteista osaa/mäntää/kalvoa. Jostain välistä oli sylkäissyt O-renkaan pihalle. Se löytyi kurkistelemasta kalvon "lähdöstä" jousen välistä...

      Comment


        B5:sta rempattu, jarrupalat jokanurkkaa, jumittava kässäri korjattu, taakse ylätukivarren puslat vaihdettu, öljyt suodattimet ja tulpat vaihdettu. Pientä hipostelua viellä ja sisustalle kunnon pesut. Oli kuitenkin leimattu 12/19.

        Comment


          Totesin että työmatkashitroenin etupyöränlaakeri on niin väljä etten laskenut enää edes nosturilta alas ennen kun saa vaihdettua. Alkoi ääntämään vasta noin viikko sitten ja koko ajan sen jälkeen paheni, nyt oli jo selkeä useamman millin klappi pyörännavassa. Aika nopeasti eskaloitui täysin oireettomasta niin pahaan että piti jo radiosta laittaa lisää pyyntiä. Olisko edes 500km tullut siitä kun alkoi sisälle kuulumaan ensimmäisen kerran.

          Tokihan vetarin napamutteri on jollain hätsälämää 35mm mutterilla kiinni eikä tietenkään sellaista avainta entuudestaan tallissa. Siirtyy taas remontin valmistuminen päivällä kun pitää käydä jostain sellainen hankkimaan.

          Comment


          • Pesin autoni, vaihdoin jarrunesteen, ja asensin taakse uudet Ferodon palat ja Zimmermannin levyt.

            Kaverin C6:sta irroiteltiin ovien alalista, jonka perusteella päädyin tekemää vastaavan toimenpiteen myös omaan autoon. Melkoisesti kerää paskaa etuovien listat alleen sekä C6:ssa että B7:ssa.

            Comment


              Pesin Compen ja RS:n, en kylläkään tallissa vaan tallin edessä. Jos nyt tulevalla viikkoo olis tän talven ainoo pakkaskausi.

              Comment


                Eilen nappasin etukynkän irti ja tänään työmaalle mukaan. Samalla aamun työmatkalla hain uuden pyöränlaakerin ja alapallon, ajatuksena jäädä neljän jälkeen töihin vaihtamaan kun on pelit ja vehkeet. Ja jäinkin, vaan 15 tonnin prässi ei riittänytkään painamaan laakeria irti kynkästä. Oli onneksi naapurissa vielä toisen firman isäntä paikalla ja sielläpä onkin 50 tonnin prässi. Se ei paljon haukotellut kun napista painoi.

                Nyt tarvis vielä vääntäytyä talliin jumppaan toi olka-akseli takas autoon kiinni, niin on hienoperseeksi jo tullut että laina-autona ollutta Ford Focusta ei kiinnosta kuljettaa enää toisena päivänä. Manuaalivaihteinen ilman vakkaria. Hyi. Joutu oikein ajaan.

                Comment


                  Vaihdoin paisarin ja muutenkin putsailin konehuonetta. Kummasti se siistiytyi. Pakoputkea pitäis ropostella kun vuotaa jousto. Talvilomalla joutaa pajoittamaan.
                  Attached Files

                  Comment


                    Tiistai-iltana turasin kasata uuden grillin, kun tuli viimeviikolla tilattua toiveena saada jo sunnuntain isoa jalkapallopelia varten. Noh, eihan se ehtinyt tulla vasta kuin tiistaiksi. Ensimmaiset makkarat ja kanat tulikin jo grillattua, tuntuu olevan pateva peli ja on helppo putsata, kun on teraksiset ritilat.
                    Attached Files

                    Comment


                      Tallissa touhuttu vähän pidemmällä aikavälillä mk4 Golffin kimpussa. Jakopää/ vesipumppu + moniurahihna, kallistuksen sisä-ja ulkopäät, uutta pakoputkea metrin verran, sisutan pesu/ purku kauttaaltaan koska oli ehtinyt pari vuotta seisomaan vanhalla omistajalla jonka seurauksena takapenkillä alkoi olemaan pientä home-ilmiötä. Lisäksi uusi pohjapanssari, projektori-ajovalot ja viimeisimpänä kontin vaihto ja koko peräpää maalattu ruosteiden takia. Pääsi samalla kokeilemaan mihin spray pulloilla ja pölyisellä tallillä päästään. Ei mikään täydellinen, mutta tonnin autossa varsin asiansa ajava. Vielä olisi edessä etulokarit ja etuovet, niin alkaisi tämä projekti olemaan ajo vaille valmis.

                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Henri_; 8.2.2020, 15:22.

                      Comment


                        Eilen vaihtelin B5 etupyörän laakeria,homma laajeni lopulta tukivarsisarjan vaihtoon.

                        Comment


                          Sumarien sähköongelmien vihdoin ratkettua pääsi vanhoilla osilla keulan ilmeen parantamiseen ja kokoamiseen.

                          Click image for larger version

Name:	20200209_172849.jpg
Views:	2036
Size:	278,3 Kt
ID:	1876965 Click image for larger version

Name:	20200205_204254.jpg
Views:	1996
Size:	318,4 Kt
ID:	1876963 Click image for larger version

Name:	20200209_172832.jpg
Views:	1990
Size:	290,9 Kt
ID:	1876964

                          Comment


                            Tuli leikittyä lukkoseppää Boran kuljettajan oven kanssa ja vaihdettua lukkopesän lisäksi lukkomoduuli. Kummasti kuluu lukkosylinteri kauko-ohjaimettomassa autossa, eikä kilometrejäkään ole vasta kuin 350 tkm...

                            Alkuperäinen idea oli vaihtaa haitat vanhasta sylinteristä uuteen, mutta osa oli niin kuluneita ettei siitä toimivaa tullut. Vanhoja ja uuden sylinterin mukana tulleita haittoja yhdistelemällä ja vähän viilaamalla sai toimivan tuotteen. Kiinalaisen lukkomoduulin kanssa oli myös omat haasteensa, avaussignaalin antava mikrokytkin oli liian herkällä, ja ratkaisuna annoin mikrokytkintä käyttävälle nokalle vähän dremeliä, kun itse kytkimen kieltä ei saanut säädettyä sopivaksi. Näemmä halvan kun ostaa, niin halvan myös saa.

                            Comment


                              Pientä vannetestailua golffiin jotta näkee että milläs sitä mennään ensi kesänä.

                              10,5x18 Oz Futura, et30 225/40 renkaalla sujahti kuin hanska taakse eikä näyttäisi olevan tarve edes spacereille koska tolppaan oli tarvittavat 2-3mm. Eteen 9,5x18, et26 215/40 renkaalla meni myös helposti. Renkaiden profiilin kun vielä pudottaa 40:stä 35:een niin hyvä tulee.

                              ​​​​​​Autokin on vielä aika traktori korkeudessa... :p
                              Attached Files

                              Comment


                                Melkein järjestään kaikissa valo-ongelmia. Sitä se ikä teettää...

                                Click image for larger version

Name:	20200213_184754.jpg
Views:	1867
Size:	79,9 Kt
ID:	1877387

                                Comment


                                  Veivasin välistä urssin taas talliin, jospa nyt jo vaikka toimeentuis vaihtaan rikkinäisen suuttimen. Sais käydä vaikka katsastaan ja ajaa silläkin välillä pari viikkoa ettei vallan ryydy pihaan.

                                  Comment


                                  • Eberistä savut ulos, ja defan laturi kaveriksi. Vielä kun saa climan rokkaamaan..

                                    Comment


                                      Vaihdoin starttimoottorin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Onpa puhas startti, jos tuo on siis se vanha. Järkiään ne mitä vaihtanut on venttiilikopasta valuneen öljyn peitossa. Ai mutta sullahan ei profiilin perusteella olekaan vag joten nyt ymmärrän paremmin :)

                                        Comment


                                          Joo bemarista tuo on. Tässä se on imusarjan alla, joka siis pitää ottaa pois, että tuon saa vaihdettua. Kauhee homma.

                                          Comment


                                            Maalasin kromit piiloon maskista ja myös R32 merkki sai kenkää.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              3C passattiin takaluukun maalausta ja yritys tehdä ruosteettomaksi vähäksi aikaa. Saamari kun ruostuu nopeampaa koko auto kuin ehtii niitä kiinni ottaa.

                                              Työmatka kulkineeksi tuli hommattua B6 a4:n -05 1.9tdi avant. Pakuksi rekattu ja just ja just sisään ajettu tosin useammin kuin kerran 480tkm.
                                              Termarin vaihto oli ajankohtainen kun lämmöt ei nousseet kuin 70:iin. Jarrut piti laittaa taakse, kun no levyt oli mitä oli.
                                              Ruostetta ei oikeastaan ole kuin oikean takaoven alareunassa. Tosi paljon parempi kuin Passatti.
                                              Jos jollakin olisi muuten ehyt signal rot takaovi voisin mokoman lunastaakkin.

                                              Comment


                                              • Gti Golf alkaa olla nipussa, uudet sumarit ja kufatekin auxpiuhasarja vielä tulee postissa niin saa tytär ”uuden” auton alleen.
                                                Pojalla on pv projekti meneillään ja raadosta tuota on alettu tekemään. Näin ensialkuun lattarauta/hirveät hitsausklönttipoistot meneillään. Pari palaa putkea täytyy uusia ja koneen korvakkeita tehdä ja hitsata kiinni. Töissä on kovajuotoskone (kuin mig mutta argon-kaasu ja eri lanka ainakin) Peltiseppä kehui ettei tuolla hitsatessa ratkea sauman vierestä; ilmeisesti saumasta ei tule niin kova tms..

                                                Comment


                                                  Eilen väännettiin kaariputket Meganeen. Pääkaari 48x2.5mm ja muut 38x2.5 saumattomasta. AKK sääntöjen mukaiset tulee, jos joskus vaikka V1600 - luokkaan passittaisi. Tämä on nyt tarkoitus seuraavaksi muutoskatsastaa 2-paikkaiseksi ja kaarille. Penkit säilyy vielä alkuperäisinä, koska airbagit.

                                                  Comment


                                                  • Pari päivää sipistelty hieman ryhtiä aakolmoseen. Tuore leima, mutta korjasimpa silti toimimattoman vilkun, valojen suuntauksen, suht mittavan öljyvuodon suodatinjalasta sekä käsijarrua. Vielä pitää muutama osa vaihtaa että sillä on parempi ajaa. pakoputkea pitää hieman tiivistää ja vaihtaa tehostimen diy alipaineputki kunnolliseen.

                                                    Comment


                                                    • Johan tätä tulikin odoteltua että millon pääsee pyöränlaakerijumppaa tekemään kun B8-kerhoon liittyi, nythän se toinen etupäässä sit antautui. 113tkm kesti vasen puoli ja oikealla vedetään jo toista kierrosta. Pari viikkoa sai sitä jollotusta kuunnella mut tänään tuli tepolta osat ja sai vaiheltua. :)

                                                      Comment


                                                      • Suzuki PV:n konetta kasattiin pojan kanssa

                                                        Comment


                                                          Baarinurkan uudelleen järjestelyä.
                                                          Suunittelua laittaako rolloreissun jälkeen tulleiten uudet palat vasta paikalle kun kaikki osat on saatu vai laittaako heti ?
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Veeran (VR6) kimpussa kävin vaihteeksi. Purin sähköt päältä pois ja vanhan kytkimen ja vauhtipyörää koitin...aina se yksi xzn on pyöreä sisältä joten siihen tyssäsi. Pitää vastakierrehylsyllä tai kempillä irrotella. Laakerointia puntaroin...koneessa 232tkm..liekkö tuota vielä kannattaa. Kannen tehnytkin sanoi että ei koskenut alakertaan ku oli näyttänyt ihan hyvältä eikä sivuääniä ollut.
                                                            Viimeksi muokannut VWarre-00; 14.3.2020, 12:45.

                                                            Comment


                                                              Tämmösen auraustangon vaihtoa t89

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X