Q7 akun vaihto ja ohjelmointi. Melko mielenkiintoinen keksintö tuo kuskin jakkaran huoltoasentoon kippaava kehikko. Onneksi oli ohjeet, olisi muuten jäänyt kyllä kääntämättä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Tänään uuden eibachin alustan entisen tilalle, saa nähdä loppuuko natinat. Ainakin takapumput oli ihan kuolleet, vaikka kyseessä alle 2v vanha sarja :(
Pieni ruostepaikka etulokarissa vielä kesken, odotellaan kuivumista ennen lakan laittoa, sekä öljyt valumassa ulos. Ehkä vielä keskihöpinän voisi laittaa kiinni, niin hiljenisi hieman talveksi.
Tässä viimeiset pari-kolme viikkoa räpelletty vanhaa mopoani. Toin tallista kesemmällä tänne ja maalasin rungon+muut valkoiset osat ja eilen vielä löysin mittarivalonkin kotoa. On karvan hankalaa löytää osaa noista osista. On näköjään tullut aikanaan huoletonta huoltoa ja kovaa ajoa harrastettua :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiIhmettelin kun polaris ihan varottamatta edellisen ajon jälkeen oli seisoessaan hukannut tyhjäkäynnin. Simahti joka kerta kun et pitänyt kaasuvivusta kiinni. Katsoin jo että map anturin johtosarjakin on ehjä, bensaa kunnossa ja pumppukin toimii. ei mitään vikaa missään. Aloin sittten kokeilemaan että missä kohtaa kierroksia se simahtaa jolloin bongasin erikoisen ilmiön. Kaasuvivun alussa on tyhjä kohta ennenkuin vaijeri liikkuu. Jos sitä vipua piti hiukankin irti alakohdasta niin kävi nättiä tyhjäkäyntiä. Heti kun vivusta päästi irti, mönkijä sammui. Siinä sitten ihmetellessä että mitäs paskaa tämmönen homma oikeen on, myistui jostain ohjeesta mieleen että vivun tyhjä pitää olla 3mm, tässä oli 5mm. Vaijerista löytyi kohta mistä kuorta sai ruuvattua pitemmäksi. Sen kun sääti siihen 3mm niin tyhjäkäynti pysyi. Tässä vaan ihmetyttää miten noin typerä systeemi voi olla ruiskuvehkeessä , tai yleensäkään. Onneksi oli ilmainen korjaus, mutta ihmeen vaikea löytää syy.
Comment
-
Vaihdoin eilen F11 baijerilaiseen takapussien ilmakompressorin. 6 vuotta vanha ja 220tkm ajettu ja kompura oli jo sileenä. Ei tuottanut enää painetta, koska "männänrengas" oli repeytynyt.
Audeissa lienee näitä samoja Wabcon kompressoreja. Tosta saattais saada vielä kalun jos vaihtais mäntä/kiertokanki paketin ja kuivikkeet. Tai sit nakkaan koko paskan Kymijokeen.
Comment
-
Vanhan kompuran remppaamisessa suurin haaste on saada sylinterinkannen pultit ehjänä auki. Sitten, kun kaikki alkaa tökkiä, niin tilalle mahtuu M8 pultit.
Tein taas 50 litraa -10 asteen pissapojannesteseosta. Huomasin vanhasta nestekanisterista, että Bilteman nesteestä väriaine erottuu pinnalle, kun kanisteri seisoo tarpeeksi pitkään koskemattomana. Onkohan tuosta muuta kuin visuaalisnen haitta? Laimentamattomassa nesteessä ei erottumista tapahdu!
Comment
-
Tunkkasin shitroeniin jousisylinterin. Osan jota ei monessa muussa autossa ole ensinkään. Nytpä on senkin nestehydraulisen jousituksen toiminta aika lailla tuttu. Yksinkertaisuudessaan kyllä nerokas keksintö. Läppäriä ja kaapelia tosin tarvii jo, toisin kuin wanhoissa.
Comment
-
Taas on ehtinyt backlogia purkaan tallissa kun on muutama pari viikkoa lomia. Possuautoon isomman remontin jälkihoidossa kaikki konehuoneen suojamuovit takaisin paikoilleen, meni varmaan tunti niitäkin etsiessä ja kiinnittäessä. Yhteen 2.4 A6:een vaihdoin laturin, kamala homma tommoseen vajaamoottoriseen, nesteet tarvii päästää ulos ja keulapala repiä huoltoasentoon. Kyllä oli pitkäkeulaisessa V8:ssa tämäkin helpompaa kun alakautta sai laturin vaihdettua vaikka olis kaljatölkki toisessa kädessä koko ajan. Shitroeniin lutrasin naftasuodattimen ja vähän viriviritööttöt softaa, sillä seurauksella ettei se enää lähtenyt avaimesta käyntiin. Hetki meni pohtiessa että tarviiko tää jotenkin ilmata vai tarviiko palata piirustuspöydän viereen softan kanssa. Jälkimmäinen oli helpompi vakioida ja silläpä se vikakin korjaantui. Tänään tarvis Astraan vaihtaa etupyörän laakerit molemmin puolin ja muutenkin kattoa onko jotain katsastusmiestä kiinnostavaa minkä vois korjata jo etukäteen.
Comment
-
Tuossa oli joku helkkarin sähköinen jälkijäähypumppu just siinä laturin edessä. Ei mitään toivoa saada mistään välistä pois irrottamatta sitä ensin. En tiiä mitä semmonen pumppu edes tekee tuollaisessa moottorissa. Nestettä se kierrättää hetken aikaa sen jälkeen kun moottorin on sammuttanut mutta miksi tuommoisessa nuhaisessa 2.4 vaparissa. En tiiä.
Comment
-
Nyt kun ei ole passattia rempattavaksi, vaihdoin saabin öljyä pissivän alipainepumpun sekä jäähynestettä pissivät sisäkennon letkuliittimien o-renkaat. Seisonnan aikana tullut ajonestoherja. Purin ja puhdistin virtalukon, kun näkyi vetävän herneen nenää jo siitä että avaimen työnti lukkoon. Kohta näkee auttoiko.
No eipä auttanu...Viimeksi muokannut LauriJT; 16.11.2019, 22:13.
Comment
-
Eilen toiseen möhköön öljypohjan lämmitin kiinni ja toisesta jarrupolkimen pitkän liikkeen ihmettelyä. Ilmatessa kuskin puolen etusatulasta tuli isoja ilmakuplia ja pelkääjän puolelta puolenkymmentä polkaisua pientä vaahtomaista kuplaa. Nyt jarrut tuntuvat samalta molemmissa. Tuohon oli tehty jarrunesteiden vaihto ennen kuin kuin auto tuli minulle. Liekö mennyt siinä sitten jotain munilleen, hörpännyt ilmaa tms. Pitää seurata toimintaa jatkossakin.Viimeksi muokannut STP; 17.11.2019, 08:08.
Comment
-
Tyrkkäsin bensakorkin läpän paikalleen aamulla (oli siis hävinnyt viikko sitten ilmeisten bensarosvojen toimesta). Ei ole kerrostaloasunto kovin hyvä paikka maalata väärän väristä purkuosaa dakar beigeksi, väri jäi väistämättä vähän tummaksi kun piti rajoittaa maalailut yhteen iltaan, ja siten rajallinen määrä kerroksia. Vaikka kuinka yrittää eristäytyä, viittä vaille tuoksuyliherkkä rouva saa oireita väistämättä. Pintalakat vedin lasitetulla parvekkeella kun siellä oli jonkin verran plussalla, mutta kyllä ne hajut silti löytää huusholliin.
Comment
Comment