Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaimon a1:een turailin pihalla sisähaaran notta saa vähä lämpimämmällä ohjaamolla lähtä liikenteeseen.

    Comment


    • Vähän päivitystä hitsaus kalustoon.
      Click image for larger version

Name:	15701175592483743357894585535962.jpg
Views:	1668
Size:	113,1 Kt
ID:	1865091

      Comment


      • Toni, hyvä kun muistutit - pitäisi itsekin varmaan tilata haaroitussarja ja turata paikalleen. Kylmiä alkaa olla aamut tällä perällä.

        Comment


          Vaihdoin b8::iin raitisilmasuodattimen. Autotallissa. Kuskin oven kautta. Palkitsin itseni Pyynikin Panimon palautusjuomalla moisen suorituksen jälkeen.

          Comment


          • Vaihdoin rekkarivalot ledeihin B7:aan. Olikin entiset päässy tosi huonoon kuntoon, ei ihme ettei toimineet.

            Comment


              Pikkukakkosen ratti vaihtui paremmin näppiin sopivaksi. Rattien johtosarjat piti vaan risteyttää, että 3-puolainen sopi vanhan slipringin kanssa ja äänimerkkikin toimii.
              Click image for larger version  Name:	2019-10-05 18.00.00.jpg Views:	526 Size:	165,8 Kt ID:	1865276
              Viimeksi muokannut vV8m5; 10.10.2019, 18:44.

              Comment


                S80 Volvoon alatukivarret, raidepäät ulommat ja sisemmät, alapallot ja etteen ja taakse koiraluut. Kaverin emännys oli puhellut että auto hieman kolisee, enpä ihmettele kun sai vanhat pois ja uudet tilalle.

                Comment


                • Siivosin ja järjestelin paikkoja uudestaan jotta mahtuu autoja rassaamaan ja samalla säilömään AfricaTwini vanhusta ja CRF150r samaan aikaan. Hitto kun on liian ahtaat tilat. A4b6 ajoin sisään ja aloitin vasemman etujarrun remppaa, tuntuu laahaavan.
                  Viimeksi muokannut Rusty; 6.10.2019, 20:41.

                  Comment


                    S4 vaihtelin venttiilikopan tiivisteet, samassa hajos jäähyttimen letkusta yks haara ja tietenki venttiilikansi auki ja vettä koneeseen, tuli sitte öljytkin vaihdettua, nyt ootellaan vaan uutta osaa vesiletkuun...

                    Comment


                    • Vaihdoin talvirenkaat ja pesin kesävanteet. Melko tiukassa kesän jäljiiltä lika, vaikka olen pessyt nuo huolella kolmesti kesän aikana ja välttänyt hiekkateitä kuin ruttoa.

                      On kyllä uusien Ozien keskikupit luvattoman huonoa suunnittelua. Ostin alkuvuodesta 2018 valmistetut Leggera HLT:t kesän käytettyinä käytännössä uudenveroissa kunnossa. Nyt keskikesällä irtosi yhdestä keskikupista hiilikuituinen keskimerkki. Maahantuoja ja Tekno-Rengas hoitivat uuden keskimerkin erittäin tyylikkäästi takuuseen, vaikka itse olen vanteiden toinen omistaja. Nyt renkaanvaihtoa tehdessä huomasin, että kolmen muun keskikupin hiilikuitulätkä ovat käytännössä irti. Hiilikuitulätkä on kiinnitetty keskikuppiin kaksipuoleisella teipillä, mikä on varmasti sinänsä OK, koska esim 3M:llä lienee erittäin laadukkaita teippejä olemassa teollisuuden tarpeisiin. Mielestäni tuohon on kuitenkin tehtaalla laitettu vääräntyyppinen teippi ja hiukan kovera keskimerkki ei ole myöskään kovin isolta pinta-alalta teipissä kiinni. Oz/BBS-hintaluokan vanteissa tuo ei ole kyllä hyväksyttävä ratkaisu missään nimessä.

                      Fiksasin jokaisen keskimerkin liuottamalla kuumassa vedessä teipit pois. Pohjamuovin karhennus ja putsaus IPA:lla sekä hiilarilätkä kuppiin 5 minuutin epoksilla kiinni. Lopputulos siisti, eikä varmasti lähde irti koskaan.

                      Comment


                      • Pidempi viitosvaihteen välitys T4 Multivanin 02B lootaan. Yllättävän suoraviivainen homma ja samalla vaihtui epäilyttävän väriset lootaöljyt uusiin.

                        Comment


                        • Vaihdoin etujarrusatulan A4b6, ei kyllä ihan vieläkään pyöri samalla tavalla vapaasti kuin oikean puoleinen. Pitää vaihtaa vielä letku varmuuden vuoksi. (Sitten jos sekään ei auta niin sitten vaihdetaan....no ainakin kirjoittelu "Nyt ottaa päähän -osastolle.)" Vaihdoin myös talvirenkaat alle, auton ulkonäkö muuttui kyllä kieltämättä melko orvon näköiseksi. Mutta on nuo 15" talvirenkaat orkkis aluilla kyllä kevyet verrattuna noihin 17" Avus kesärengasarjaan. Rullaakin paljon kevyemmin 195 vs. 225. Paljon mukavampikin ajella. Taidan laitella kesärenkaiksi myös jotkut pienet vanteet ja kapeat kumit. Onkohan sitä tullut vanhaksi ja viisaaksi?

                          Comment


                          • Ehkä, ehkä. C5:n 195/65R15 on todella mukava ja helppo ajettava. Paineet 2.8bar niin ei mielestäni vetele mutkissa tms.

                            Aina kun palaa ässän puikoista C5: n rattiin muistaa, kuinka pehmeä jousitus ja alusta ja renkaat voivat olla.

                            Comment


                            • B7:aan uusi N75 ja ahdot alkoi pysymään siellä missä pitääkin. Samalla tuli kiskaistua talvirenkaat alle, kun sain ne kunnostuksesta. Tuli myös kytkettyä sähköt nosturiin, niin alkaa huollot tuntumaan kummasti mukavammalta, kun kylmällä betonilla maatessa.

                              Vaikutti olevan myös eri kauden renkailla huomattava ero ajotuntumassa, vaikka samaa kokoa onkin. 235/35R19 kitkat tuntui huomattavasti pehmeämmältä, kuin vastaavat kesäkumit.

                              Comment


                              • Ei turattu varsinaisesti tallissa, mutta vaihdettiin appiukon lumityö/mökki-Valmettiin 10 senttiä isommat takapyörät.

                                Comment


                                  Pesin urssin ekaa kertaa tänä vuonna.

                                  Comment


                                    Vaihdettiin Alluun oikean takapyörän laakeri, ilmajousituksen kompura ja oikean etunurkan ilmajousen alapään 2 O-rengasta. Voin myöhemmin kirjoitella näistä pienet DIY-ohjeet jonnekin sopivaan threadiin.
                                    Lisäksi tuli lioteltua takapään apurunko ja tukivarret kotelosuojassa, kun siellä näytti paikat ruskistuneen.
                                    Tuossa sai rattoisasti kulumaan 12 tuntia, kun ei ollut minnekän kiire.

                                    Comment


                                    • Tänään oli B6 työstettävänä, johon tuli B5:n jousilautaset eteen keulimisen poistamiseksi ja uudet viikset rattiohjainlaitteineen. VCDS:llä sai näppärästi vakionopeudensäätimen ja ajotietokoneen aktivoitua. Samalla tuli pyyhkäistyä nahka-alcantra penkit tekstiilipesurilla ja kissasaippualla. Sisäilmakin raikastui kummasti tällä operaatiolla, mutta viikonloppuna auto saa vielä ionisaattorilla käsittelyn.

                                      Comment


                                      • Tänään irroitetaan kuskin puolen olka-akselia beefemmasta. Toivottavasti saa piakkoin myös ehjän tilalle.

                                        Comment


                                        • Pesu ja vahaus 4F:lle. Ihan paskaa tuo Fusso käsin laitettavaksi. Turtle Waxi renew pohjausvahallakin sai paremman kiillon :D

                                          Comment


                                            Ässän tehostimen letkujen irroitus toissailtana ja kiinnitys eilen. Välissä käynti hydrauliikkaliikkeessä ja ohjausvaihteelta matalapaineletkun uusiminen. Ei pitäs merkata enää alleen.

                                            Comment


                                              Mk5 Golfiin vaihdoin takaiskarit. Pihassa. Vesisateessa.
                                              Yllättävän helppo ja nopea homma, sillä aikaa kului työkalujen ostoreissu mukaan lukien 2 tuntia.
                                              Samalla vaihtui talvirenkaat alle.
                                              Viimeksi muokannut kvande; 11.10.2019, 19:25.

                                              Comment


                                              • Peräkärryn jarruja...vittu mitä sätöstyksiä.

                                                Comment


                                                  Viikonloppuna sain viimein A8:sin laatikon irti. Pakko myöntää, että ei ollut helppoa. Perkeleen monimutkainen operaatio.

                                                  Ja ilmatolpan vaihtaminen pysähtyi klassisesti pinch-bolttiin. Ei auennut ei, ja murtui sitten koko korvake... Kaikki siis pois. Alumiini + tiesuola = :(
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Jaa tuosta D4:sta? Luulin että olis ennemminkin vasta näiden 20 vuotta vanhojen murhe mutta että jo tuossa vaiheessa niin juntturassa. Hyi.

                                                    Comment


                                                      Juu. Ei uskoisi kuinka huonoksi alumiiniosat pääse 9 vuodessa menemään, jos osuu sopivat olosuhteet galvaaniselle korroosiolle.

                                                      Comment


                                                        Ässään vaihtelin puolat, loppu kaikki nykimiset ja pätkimiset.

                                                        Comment


                                                        • q7 tehdaswebastoon kiinalainen kaukokäynnistin ja analog => wbus adapteri, heti lähti toimimaan. Webcontrolin ajattelin värkätä vielä tuohon rinnalle kun sellainen on hyllyssä.

                                                          Comment


                                                            Räpellyksiä, vielä vaatii jäähdyttimen ja kaasu/jarrupolkimet kohdilleen. Sitten pääsee talvellakin huuattaan koneet hajalle.

                                                            Comment


                                                            • Ihmettelin kun polaris ihan varottamatta edellisen ajon jälkeen oli seisoessaan hukannut tyhjäkäynnin. Simahti joka kerta kun et pitänyt kaasuvivusta kiinni. Katsoin jo että map anturin johtosarjakin on ehjä, bensaa kunnossa ja pumppukin toimii. ei mitään vikaa missään. Aloin sittten kokeilemaan että missä kohtaa kierroksia se simahtaa jolloin bongasin erikoisen ilmiön. Kaasuvivun alussa on tyhjä kohta ennenkuin vaijeri liikkuu. Jos sitä vipua piti hiukankin irti alakohdasta niin kävi nättiä tyhjäkäyntiä. Heti kun vivusta päästi irti, mönkijä sammui. Siinä sitten ihmetellessä että mitäs paskaa tämmönen homma oikeen on, myistui jostain ohjeesta mieleen että vivun tyhjä pitää olla 3mm, tässä oli 5mm. Vaijerista löytyi kohta mistä kuorta sai ruuvattua pitemmäksi. Sen kun sääti siihen 3mm niin tyhjäkäynti pysyi. Tässä vaan ihmetyttää miten noin typerä systeemi voi olla ruiskuvehkeessä , tai yleensäkään. Onneksi oli ilmainen korjaus, mutta ihmeen vaikea löytää syy.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X