Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkimen vaihto a3seen... Jospa se poljin lakkaisi jäämästä pohjaan.
    Attached Files

    Comment


      Pitkästä aikaa siivoushommia. Tai sekin tapahtui perjantaina.
      Anyway, nyt ekassa aallossa keräsin kaikkea "tätävoijoskustarvita" ryönää, jota en ole kuitenkaan tallin 7v omistusaikana kertaakaan tarvinnut ja sitä ryönää kertyi touranin kontti täyteen. Seuraavaksi vois katsoa ne mitä on tarvinnut vähemmän, kuin kaksi kertaa ja loput ehkä järjestellä paikoilleen.

      Comment


      • Purin Nilfiskin painepesurin atomeiksi kun start/stop automatiikka alkoi pätkiä jatkuvasti joten joku vuoto jossain. Ei mitään ulkoista vuotoa ja purin myös ko. venttiilin enkä kyllä tajunnut että mitä ja miten... jotenkin paine tulee ja rajakytkin katkaisee mutta en löytänyt mitään mikä olisi ollut rikki :D onko joku muu perehtynyt aiheeseen? En viittisi heittää poiskaan kun ostin pidemmän ja paremman paineletkunkin...

        Comment


          Kadonneen g22 signaalin metsästystä.

          Comment


          • KTM sai uudet värit pintaansa kun kasasin tänään rojektin loppuun. Alkuun oli purku, hiekka / vesipuhallus, vähän kittiä ja hiontaa jonka jälkee pohjavärit ja maalit ja lakat yms. Nyt on 84 vuoden mopo hieno ja sisuskalutkin terästä. Ylä ja alakerta rempattu myös! Tuntuupa hyvältä ja taas voi alottaa uuden projektin kaks pyöräsissä :D meinasin laueta housuun ku eka polkasulla lähti käyntiin

            Comment


              Oikeastaan eilisen hommia, mutta vaihdoin sivultatäytettävän pyykkikoneen rumpuun laakerit. S**tana mikä savotta, ei niinkään se laakereiden vaihto, mutta purkamisen määrä siihen pisteeseen että rummun muovikotelo oli kahdessa osassa ja pääsi naputtelemaan vanhat laakerit pois. Laakerit (+akselitiiviste) maksoi 40e ja remmi 30e, jos tuolla operaatiolla sai viisikin vuotta lisää käyttöikää pesukoneelle niin kyllähän se kannatti.
              Attached Files

              Comment


                Ite oisin ehkä uusinut koko takapäädyn, carboran allas herkkä murtumaan. No mutta sitten seuraavaan uudempaan koneeseen et vaihdakaan pelkkiä laakereita, ovat muovihitsattuja umpeen.

                Comment


                  Vajaa 30v on jättänyt jälkensä näihinkin :(
                  Attached Files

                  Comment


                    Kävin ennakoivasti imuvaihtajalla vetämässä tehostimen säiliön tyhjäksi. Oli joku vatipää laittanu punaista atf öljyä Passatin tehostajaan. Siinä on jo parikin virhettä, ei se öljyn lisääminen yleensä kovin pitkään auta jos ei tuki sitä alkuperäistä vuotoa eikä se väärä öljykään kovin pitkään toimi. Vuodon jo viime viikonvaihteessa korjasin, öljyt pitää vielä huuhdella ja vaihtaa.

                    Ostin nyt neljä litraa vihreää kultaa, eiköhän sillä saa jos kolme ekaa törppöä uhraa huuhteluun ja imasee aina pienen ajon jälkeen säiliön tyhjäksi.

                    Comment


                    • Kasasin viime viikolla ostetun 2-pilarin käyttökuntoon ja pitihän sitä testata. Jokohan taas uskaltaisi Audin ostaa kun on korjaamo kotipihassa? :D
                      Attached Files

                      Comment


                      • Honda hr-v -03 hitsailin ruostepaikkoja pari kpl. Nämä ruostevauriot johtui niistä rumista kylkiputkista...

                        Comment


                          Tutkailin miten toi toimii...
                          Attached Files

                          Comment


                          • Iski fakta silmille että passatillahan on kohta katsastus ja vasen takavalo on temppuillut koko talven. Nyt sain jotenkin ihmeen kaupalla sen toimimaan, mutta rakentelin kuitenkin vanhasta oikean puolen valosta yhden vasemman valon ihan varuiksi. Vielä pitäisi yksi vetarin sisänivel uusia, mutta kiinnostus tippui tallin lattialle ja hävisi... Saab mokoma kun pomppasi katsastuksessa väljästä alapallosta ja saabharrastaja kun katsuri on, niin bongasi pari muutakin kohtaa, mitkä tarvitsee huomiota.

                            Comment


                              Tänään oli dilemmana vaihtaa powerflexin puslat etutolppien päähän. Samalla uudet vaseliinit kääntölaakereihin ja bc-racingien kierteiden herkistys.

                              Muutos ohjattavuuteen oli selkeä alkuperäisiin kumisiin nähden, jotka oli jo kuoleentuneet ja parista kohtaa vulkanointikin revennyt. Lisäksi tuo ylälautasen rako pieneni olemattomaksi, näkyy hyvin kuvissa
                              Attached Files

                              Comment


                                Nimenomaan turasin. Niillä taidoilla ja tarvikkeilla joita sattu löytymään. Eilen fiksasin kun kasissa kone vähän röpötti, oli imusarjan tiivisteet aivan korppuuntuneet ja imi sieltä ilmaa välistä. No siinä touhutessa onnistuin katkaisemaan ylävesiletkun pienen nipan. Väitän kyllä että en siihen edes koskenut, korkeintaan tuijotin tuimasti mutta tietäähän sen että yli 20 vuotta vanha jäähdytysjärjestelmän muovi on haperoa.

                                Painoin jonkun messinkinipan kierteelle nipasta yli jääneeseen reikään ja 2k-epoksia perään. Jos oikein tarkkaan katsoo niin korjatun kohdan saattaa huomata, muuten tuli aivan stealth ja factory oem näköinen korjaus. Sitähän ei pirukaan tiedä pitääkö se kun en vielä kokeillut.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Vaihtelin 1.9tdi suutinrunkoihin uudet kärjet. Kaikki jopa toimi kun testerillä painelin dieselit läpitte.

                                  Comment


                                    Passatin tyhjäkäynti lähti karkailemaan. Vikakoodi kertoi, että näin tapahtuu, muttei vihjannutkaan, miksi. No, kaasuläppäkotelo kouraan ja liuottimen kanssa moppaamaan. Aika kosminen määrä smägmää sinne olikin kolmensadantuhannen kilometrin matkalla pinttynyt.

                                    Läppä paikalleen, sopeutus ja nyt tuntuu lyhyen koeajon perusteella toimivan 6/5.

                                    Comment


                                    • Kakkikseen sovittelin diederichs made in taiwan gti look etupuskuria. Hyvältä näyttää laadun suhteen.

                                      Comment


                                        Baijerilaiseen legendaariset öljynsuodatinjalan ja öljynjäähdyttimen tiivisteet. Lisäksi samalla moniurahihna, kiristin ja rulla.

                                        Hihna ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan. Vanha hihna oli päivätty 17.3.2005. Virheettömässä kunnossa kuitenkin..

                                        Comment


                                        • Kakkiksen ruostevaurioiden korjausta. Voi helkkari että oli v-mäinen operaatio valmistaa korjauspelti tankinluukun sisäosaan ja vielä hitsata paikoilleen.

                                          Comment


                                            Eilen sain viimeisteltyä kesävanteiden kunnostuksen. Ekaa kertaa tein lakkausta myöden kaiken. Lopputulos 3/4, eli yksi meni persiilleen ja valui aika reippaasti. On ne joka tapauksessa paremmat, kuin aloittaessa. Ehkä.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Eibachin pro-kit tuli askarreltua perjantain ratoksi paikalleen. Lopputulos vähintäänkin hyvä, ainakin talvidonitseilla. Vähän tuo perä jäi korkeammalle tosin. Kattellaan miten asettuu kun ajoa tulee ja miten istuu kesätassujen kanssa kunhan nekin saapuu tontille. :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • B5 lämppärinkennonvaihto, käänsin kaikki räikät myötäpäivään.

                                                Comment


                                                • B8.5 on kyllä varmasti todella hyvä ajettava Pro Kitillä, kun jo vanha B6 muuttui aivan eri autoksi uusilla tukivarsilla ja kuluneen alustan uusimalla Eibachin sarjaan.

                                                  Comment


                                                    Sovittelua...
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Ensikosketus prokittiin on ainakin todella positiivinen, vieläkin lievästi pintakovuutta havaittavissa mutta ei läheskään niin paljon kuin tavan sporttivietereillä. Ja jostain syystä ei tunnu hakevan uriin niin pahasti noilla, kuitenkin 255 leveät pallot alla.

                                                      Comment


                                                      • Muistelisin, että Pro Kit pintapehmeni kilometrien myötä hiukan, toki minulla 45-profiilin kumit vähän pintajoustoa vielä antoi. Mökkitiellä oli myös yllättävän hyvä ajella, kun pienissä heitoissa sisäänjousto oli sen verran pieni, että pohja ei ottanut kiinni heilumisen takia, vaikka maavaraa melko vähän vakioalustaisiin verrattuna oli.

                                                        Hiukan tekisi kyllä nykyiseenkin mieli Pro Kit vaihtaa, mutta toisekseen vakio S Line -alusta on ihan toimiva paketti.
                                                        Viimeksi muokannut Kraftwerk; 6.4.2019, 15:29.

                                                        Comment


                                                          Lisää sovittelua
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Miten huono ihminen sitä onkaan, kun pitää talven aikana parempaa huolta prätkästään kuin autostaan? Auto on kuitenkin paljon kalliimpi sijoitus, ainakin tässä tapauksessa. Tuli siis auto pestyä ekan kerran tälle keväälle...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
                                                              Eibachin pro-kit tuli askarreltua perjantain ratoksi paikalleen. Lopputulos vähintäänkin hyvä, ainakin talvidonitseilla. Vähän tuo perä jäi korkeammalle tosin. Kattellaan miten asettuu kun ajoa tulee ja miten istuu kesätassujen kanssa kunhan nekin saapuu tontille. :)
                                                              Alkaa kyllä kiinnostamaan tohon omaan. On aika hiton korkee ja kauheesti en haluis kuitenkaan pudottaa. Ja tuo näyttää kuvissa oikein sopivalta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X