Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Pitkästä aikaa siivoushommia. Tai sekin tapahtui perjantaina.
Anyway, nyt ekassa aallossa keräsin kaikkea "tätävoijoskustarvita" ryönää, jota en ole kuitenkaan tallin 7v omistusaikana kertaakaan tarvinnut ja sitä ryönää kertyi touranin kontti täyteen. Seuraavaksi vois katsoa ne mitä on tarvinnut vähemmän, kuin kaksi kertaa ja loput ehkä järjestellä paikoilleen.
Comment
-
Purin Nilfiskin painepesurin atomeiksi kun start/stop automatiikka alkoi pätkiä jatkuvasti joten joku vuoto jossain. Ei mitään ulkoista vuotoa ja purin myös ko. venttiilin enkä kyllä tajunnut että mitä ja miten... jotenkin paine tulee ja rajakytkin katkaisee mutta en löytänyt mitään mikä olisi ollut rikki :D onko joku muu perehtynyt aiheeseen? En viittisi heittää poiskaan kun ostin pidemmän ja paremman paineletkunkin...
Comment
-
KTM sai uudet värit pintaansa kun kasasin tänään rojektin loppuun. Alkuun oli purku, hiekka / vesipuhallus, vähän kittiä ja hiontaa jonka jälkee pohjavärit ja maalit ja lakat yms. Nyt on 84 vuoden mopo hieno ja sisuskalutkin terästä. Ylä ja alakerta rempattu myös! Tuntuupa hyvältä ja taas voi alottaa uuden projektin kaks pyöräsissä :D meinasin laueta housuun ku eka polkasulla lähti käyntiin
Comment
-
Oikeastaan eilisen hommia, mutta vaihdoin sivultatäytettävän pyykkikoneen rumpuun laakerit. S**tana mikä savotta, ei niinkään se laakereiden vaihto, mutta purkamisen määrä siihen pisteeseen että rummun muovikotelo oli kahdessa osassa ja pääsi naputtelemaan vanhat laakerit pois. Laakerit (+akselitiiviste) maksoi 40e ja remmi 30e, jos tuolla operaatiolla sai viisikin vuotta lisää käyttöikää pesukoneelle niin kyllähän se kannatti.
Comment
-
Ite oisin ehkä uusinut koko takapäädyn, carboran allas herkkä murtumaan. No mutta sitten seuraavaan uudempaan koneeseen et vaihdakaan pelkkiä laakereita, ovat muovihitsattuja umpeen.
Comment
-
Kävin ennakoivasti imuvaihtajalla vetämässä tehostimen säiliön tyhjäksi. Oli joku vatipää laittanu punaista atf öljyä Passatin tehostajaan. Siinä on jo parikin virhettä, ei se öljyn lisääminen yleensä kovin pitkään auta jos ei tuki sitä alkuperäistä vuotoa eikä se väärä öljykään kovin pitkään toimi. Vuodon jo viime viikonvaihteessa korjasin, öljyt pitää vielä huuhdella ja vaihtaa.
Ostin nyt neljä litraa vihreää kultaa, eiköhän sillä saa jos kolme ekaa törppöä uhraa huuhteluun ja imasee aina pienen ajon jälkeen säiliön tyhjäksi.
Comment
-
Iski fakta silmille että passatillahan on kohta katsastus ja vasen takavalo on temppuillut koko talven. Nyt sain jotenkin ihmeen kaupalla sen toimimaan, mutta rakentelin kuitenkin vanhasta oikean puolen valosta yhden vasemman valon ihan varuiksi. Vielä pitäisi yksi vetarin sisänivel uusia, mutta kiinnostus tippui tallin lattialle ja hävisi... Saab mokoma kun pomppasi katsastuksessa väljästä alapallosta ja saabharrastaja kun katsuri on, niin bongasi pari muutakin kohtaa, mitkä tarvitsee huomiota.
Comment
-
Tänään oli dilemmana vaihtaa powerflexin puslat etutolppien päähän. Samalla uudet vaseliinit kääntölaakereihin ja bc-racingien kierteiden herkistys.
Muutos ohjattavuuteen oli selkeä alkuperäisiin kumisiin nähden, jotka oli jo kuoleentuneet ja parista kohtaa vulkanointikin revennyt. Lisäksi tuo ylälautasen rako pieneni olemattomaksi, näkyy hyvin kuvissa
Comment
-
Nimenomaan turasin. Niillä taidoilla ja tarvikkeilla joita sattu löytymään. Eilen fiksasin kun kasissa kone vähän röpötti, oli imusarjan tiivisteet aivan korppuuntuneet ja imi sieltä ilmaa välistä. No siinä touhutessa onnistuin katkaisemaan ylävesiletkun pienen nipan. Väitän kyllä että en siihen edes koskenut, korkeintaan tuijotin tuimasti mutta tietäähän sen että yli 20 vuotta vanha jäähdytysjärjestelmän muovi on haperoa.
Painoin jonkun messinkinipan kierteelle nipasta yli jääneeseen reikään ja 2k-epoksia perään. Jos oikein tarkkaan katsoo niin korjatun kohdan saattaa huomata, muuten tuli aivan stealth ja factory oem näköinen korjaus. Sitähän ei pirukaan tiedä pitääkö se kun en vielä kokeillut.
Comment
-
Passatin tyhjäkäynti lähti karkailemaan. Vikakoodi kertoi, että näin tapahtuu, muttei vihjannutkaan, miksi. No, kaasuläppäkotelo kouraan ja liuottimen kanssa moppaamaan. Aika kosminen määrä smägmää sinne olikin kolmensadantuhannen kilometrin matkalla pinttynyt.
Läppä paikalleen, sopeutus ja nyt tuntuu lyhyen koeajon perusteella toimivan 6/5.
Comment
-
Comment
-
-
Muistelisin, että Pro Kit pintapehmeni kilometrien myötä hiukan, toki minulla 45-profiilin kumit vähän pintajoustoa vielä antoi. Mökkitiellä oli myös yllättävän hyvä ajella, kun pienissä heitoissa sisäänjousto oli sen verran pieni, että pohja ei ottanut kiinni heilumisen takia, vaikka maavaraa melko vähän vakioalustaisiin verrattuna oli.
Hiukan tekisi kyllä nykyiseenkin mieli Pro Kit vaihtaa, mutta toisekseen vakio S Line -alusta on ihan toimiva paketti.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 6.4.2019, 15:29.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viestiEibachin pro-kit tuli askarreltua perjantain ratoksi paikalleen. Lopputulos vähintäänkin hyvä, ainakin talvidonitseilla. Vähän tuo perä jäi korkeammalle tosin. Kattellaan miten asettuu kun ajoa tulee ja miten istuu kesätassujen kanssa kunhan nekin saapuu tontille. :)
Comment
Comment