Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Voi miten tutun kuuloista noiden osien kanssa. 3v varastossa ja roskiin ni huomenna Rompetorissa jollain ostoilmotus. Samoten tuo halpojen osien eroon pääsy, ilmaseksi toivotonta yrittää antaa, aina riitaa että miksi just hän ei saanut. Tai vitosella myyt ja itellä menee 7e bensoihin ku ajelet kodin ja tallin väliä plus 30min aikaa tekstiviestittelyyn.

    Comment


    • Vanteiden sovittelua taakse.

      Comment


        +1 purkuromuihin. Ei jaksa alkaa markan osista käymään tuntitolkulla kauppaa. Aikanaan yhdet bemarin nokka-akselit hakkasin tuhannen paskaksi romulavan kulmaan kun alko ärsyttää kaupankäynti ostajan kanssa. Laitoin videon sille että tuolta saa hakea.

        Topikkiin, jumpattiin 5 vaihteinen tippari pois c5 purkusahasta.

        Comment


        • Etupäähän loskaesteet paikalleen ja takapäähän alkuperäiset roiskeläpät viimeinkin paikalleen. Ei ihan plug & play vaan piti vuolla että istuivat oikeaan syvyyteen. Onko takapäässä&etupäässä lasikuituiset peitelevyt vai onko nuokin joku nikkaroinut? Ovat meinaan just eikä melkeen noihin puskureihin jotka eivät ole ihan alkuperäiset koska S4 takakaaretkin on laitettu taakse.

          Comment


          • Tallin oven eteen oli tupsahtanut rontti 800 kg rautaa kaksipilarinostimen muodossa. Pitänee keplotella paketti sisään lähiaikoina. Tänään ei ehtinyt kun irrotettiin purku-kasikympistä kaverille 2.0 motti kakkosgolfiin ja itselle vaihdelaatikko vastaisen varalle.

            Comment


              4B sai uudet öljyt, eteen ulomman vetonivelen ja kun nosturilla oli, niin karkeammat kumit laitoin alle. Lisä boonuksena huomasin että EGR yksi pultti oli päättänyt poistua paikaltaan lohkon päälle. Muutapa letku ja ahtimen lämpöpelti sivuun, niin mahtui kääntämään lukitteen kanssa takaisin paikoilleen.

              Comment


                Mercci sai uuden evän ja siipipyörän. :)
                Attached Files

                Comment


                  Jahas, tiedänkin, että minne tuon jammun huoltoon jos tunaroin tuola kvarkkenissa... sen verran kivan näkösesti on evä korjattu :D

                  Comment


                    Tere tulemast vaan :D Tuo kone tuli mulle valmiiksi puuttuvalla evällä, mut täällä on kans niin vammasen kivikkoisia järviä ettei yhtään tiiä koska kolahtaa, onpa potkurille vähä edes suojaa..

                    Comment


                      Juu, hirvarin kapeikossa itellä monta kertaa kolahtanut :D tosin kun sen tietää, niin ei vedä siitä urku auki

                      Comment


                        Toisaalta plaanissa ku vetää niin ei välttämättä niin herkästi kolahtelis, mut sit ku osuu nii osuukin kunnolla :D

                        Comment


                        • Ootkos Thuppu tehnyt koskaan kuvan mukaista suojaa? Voisin teettää kun jokiveneellä ei juuri uskalla tuolla Tornionjoen kivikoisissa oloissa muuten ajella. Tulisi Yamaha 6 hp perämoottoriin. Näitä erilaisia viritelmiä näkyy 99% kaikissa lohenkalastajien veneissä. Soutaminen jokea ylös ei niin enää kiinnosta.

                          Itse turasin tallissa Passat 3c lämmönsäätöläpät irti molemmin puolin. On siinä insinööri suunnitellut niille paikat, ei ainakaan kukaan varasta niitä ihan hetkessä.
                          Attached Files

                          Comment


                            En varsinaisesti oo tehny. Työkaveri teki tämmösen suojan rosterista johon tikkailin kiinnikkeet alaevään. Tuo on nimenomaan pohjoisen lohijokiin tehty.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Lähes turaus

                              Asensin tänään audi tt uuden ohjausvaihteen ja pumpun, ratin liikuttelua edestakas, auto käyntiin ja pikkuhilljaa rattia kääntämään ja öljyä lisäilemään, öljy loppui tuo VAg harmaa purkki ja hyllystä löytyi samanlainen harmaa purkki josta naapurin kannustamana, selvinpäin lisäsin 1/2 desiä ,oli eri väristä mutta oli työn kiima ja perskutti olikin Borg War Haldex öljyä ,eikun kaikki pois ja huomenna kauppaan...

                              Comment


                                Tehtiin jäsen Drunkenmunkyn kanssa tuohon kakkosautona toimivaan Boraan vähän huoltoa ja vianetsintää, oireena oli nykiminen kuormittaessa.

                                Imusarja, kaasuläppä, suuttimet, puristukset ja huohotin tuli tarkastettua ja lambda vaihdettiin. Puristukset oli muuten yllättävän hyvät ja tasaiset 330 tkm ajetulla pienelle bensakoneelle (1.6 AKL), Elsan mukaan uuden koneen arvoissa. Varsinainen ylläri löytyi bensansuodattimesta, kyljessä leima vuodelta 98. Ikää siis +20 vuotta ja 330 tkm :D

                                Comment


                                  Mikä ylläri toi on, omassa C5:ssa alkuperäinen bensasuodatin, tammikuussa 20v ja kohta 310tkm :) .
                                  No menee vaihtoon ensi huollossa kuitenkin.

                                  Comment


                                  • Passattiin kiinasta tulleet lämmönsäätöläpät paikoillaan ja toimii äänettömästi, Behr luki säätimen päällä. Hinnassa säästöä n. 450 € suomen hintoihin verrattuna, kiinasta 2kpl n. 45€ postikuluineen.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                                      Mikä ylläri toi on, omassa C5:ssa alkuperäinen bensasuodatin, tammikuussa 20v ja kohta 310tkm :) .
                                      No menee vaihtoon ensi huollossa kuitenkin.
                                      20v lienee siis sopiva vaihtoväli, kun tuo Borakin alkoi nykimään vasta sen ylityttyä ;)

                                      Comment


                                      • Passatti pomppasi katsastuksessa toisesta takajarruletkusta, joten sen tuossa vaihdoin. Olin jo henkisesti varautunut pettymykseen letkun ja putken liitoksen aukeamisen suhteen, mutta sehän aukes täysin ongelmitta. Ja tykkään kovasti passatin (ja myös ainakin C5:n) satulan banjoliittimestä, mikä on aina auennut myöskin helposti. Eli kauaa ei hommassa mennyt kun uusi letku oli kiinni, ja voikin käydä leimasedältä tuoreen leiman hakemassa.

                                        Comment


                                        • Mielenkiintoinen tuo peruutuskamera jonka kiinasta tilasin. Siinä lukee 12 v jonka normaalisti ymmärtää tehdyn autokäyttöön ja niinhän se onkin. Virta päällä toimii hienosti, akkujännite n. 12.6 v, auton laittaa käyntiin ja latausjännite n. 14,5 v tulee paljon häiriötä. Laitoin tavaratilan kanteen hakkurisäätimen jonka säädin 12,5 volttiin ja jopa toimii auto käynnissä tai sammuksissa :)

                                          Androidin sleeping mode toimii taas, kiinasta tuli takuuseen uusi can bus -boxi. Heillä kyllä takuu toimii.

                                          Nyt on sisätilat äänieristetty ja matot/penkit pesty. Nahka-alcantara etupenkkejä ei vieläkään ole löytynyt.

                                          Comment


                                            Joku sähkötekniikkaa paremmin ymmärtävä varmasti osaa kertoa paremmin, mutta vahvasti epäilen ettei kyse ole jännitteestä vaan jostain muusta laturin aiheuttamasta maadoituksen ongelmasta ja tuo laittamasi hakkurisäädin erottaa kameran galvaanisesti jolloin sen toimii oikein.

                                            Comment


                                            • Tuo ongelma poistuu myös kahden diodin sarjakytkennällä joten en usko galvaaniseen erottamiseen mutta ei se mahdotonta ole.

                                              Comment


                                              • 2-pilarinosturia kasailen yritys/erehdys-menetelmällä. Mukana tulleista ohjeista ei nimittäin juuri apua ole ja osia oli yllättävän paljon :) Käyhän se harrastuksesta tämäkin.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
                                                  Missä ranskalaisissa on levyjarrujen yhteydessä käsijarrurumpu? Itse turasin mainitun valmistusmaan tuotteiden parissa ihan siellä kaikkein pyhimmässä, eli vaihdoin jousipallot omaan talvikulkineesen. Ei tarvi jarruttaa hidastetöyssyyn enää!
                                                  406 pösö, Bemareissakin aikoinaan käytetty, mm E3

                                                  Comment


                                                  • Tuohan on edelleenkin aivan yleinen ratkaisu monellakin merkillä. Ja jopa aivan hyvä.

                                                    Comment


                                                      Volvo, bmw ym. Komppaan Lauria, hyvä ratkaisu tuo erillinen käsijarrurumpu. Toimivampi ja kestävämpi ratkaisu kuin satulan yhteyteen rakennettu sätöstys.

                                                      Ja jotta ei ihan aiheen ohi mene niin kasasin eilen ransun kunnostetut jarrut. Takarumpuihinkin tuli uudet kamppeet+uudet käsijarruvaijerit, jospa noilla leiman saisi. Vielä jäi tehtäväksi ilmaus ja taka-akselin paineensäätimen säätö tarvittaessa.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 22.10.2018, 11:06.

                                                      Comment


                                                      • Huippuunsa kehitetty ratkaisu on tietenkin samalla jarrulevyllä erilliset satulat käyttö- ja seisontajarrulle. Ei tarvitse rumpua eikä sätöstää mekanismeja. Valmistusmaan jo varmaan arvaattekin :)


                                                        Ja tallissa: Arvoin autonosturin hydrauliöljyjä, jotta olisiko ISO VG 32 vai 46 sopivampi. Otin sitä sakeampaa, kaippa ne loput tilkat pysyy hallitunkeissa ja moottorinorsuissa paremmin sisällä.

                                                        Comment


                                                          Minusta tuo Audin käyttämä levyjarruun vaikuttava käsijarru ei ole lainkaan huono. Se pysyy ilman erityisempää huoltoa toimintakuntoisena hyvinkin 15v. kun vaan jaksaa käyttää säännöllisesti käsijarrua.

                                                          Comment


                                                          • Komppaan ilkkaa. Tuntuu, että ne jotka valittavat käsijarruongelmia, ovat samoja kun jättävät auton parkkiin pelkän vaihteen tai P:n varaan.

                                                            Comment


                                                              Ajattelin pikaisesti fiksata talvivanteet. Tavoitteena oli samantapainen kuin entisissä kesävanteissa (1). No vetäisempä gunmetal rubbercompilla. No käytännössähän niistä tuli mustat(2). Ja koska nuo ei ole peltiä, niin en peltivanteen värisenä niitä alle laita. Kaivelin spraypurkkivarastoa ja löysin tuollaista metallic lakkaa (4). Tuli vähän parempi=vaaleampi.(3. oikean puoleinen) Kun oli alettu purnukoiden kanssa pelehtimään niin jos tuota kuparin väristä suihkisi metrin kaaressa ohuelti pintaan. Ainaha siihen voi vetää uuden kumimaalin päälle. Tuli ihan talvelle välttävä. Ja lopuksi vähän lakkaa päälle.(5)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X