Vetelen uusia sähköjä navetan vintille, joka toimii autojen säilytyspaikkana. Ihan kivasti tarkenee nyt jo aamupäivällä siellä tikkailla katon rajassa. No, syksyllä tämä palkitsee kun ei enää tarvitse saunatuijun valossa tihrustaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Vaihdoin possuautoon ilmastoinnin kennot ja kuivaimen. 2015 kuittin mukaan vaihdettu vaan kennot vuoti molemmat useammasta kohtaa. Täytyy kehittää joku suojaus.
Comment
-
Kasikympin konetta purkailin. Kolmosen laakerit oli vähä huonona :D
Ei muutaku vähä hioo kaulaa, uuet laakerit sisää ja kovaa ajooo...
https://www.youtube.com/watch?v=y7xB5TECweEViimeksi muokannut Fenrir; 4.8.2018, 19:30.
Comment
-
Uuden puimurin muutaman hehkulanka valon korvasin ledeillä. Hehkut oli kuitenkin Hellat mutta liikaa kontrastia muihin valoihin verraten.
Comment
-
Mistä hommasit Jari noi listat, istuuko hyvin? Faijan C4 pitäisi jossain vaiheessa uusia kyseiset osat ruostekorjausten yhteydessä.
Comment
-
Aakmanilla loju nurkissa, ihan varaosa tavaraa, sparetosta lie. Myös nettivaraosassa on jollain täys setti myynnissä ollut pitkään. Pari milliä pitkiä minusta mutta istuu kun sovittelee kohilleen. Ite lyhennän kaikki varmaan ennen talvea 2-3mm. Ei pääse jää särkemään. Puuttui tuo kuskin takaoven juurikin joten tein itse.
Comment
-
2.5 TDi V6, EGR-remonttia. Karstaa on imusarjoissa vähintäänkin riittävästi, vielä enemmän taas siinä yhdessä hienossa palikassa, josta ne egr-kaasut ohjautuvat tuonne painepuolelle. Ultraäänipesuri on tuota palaa suristellut pari iltaa, nyt alkaa olla puhdasta. Imusarjat taas ovat RE85-kylvyssä. Sitten vielä uusi maffi jostain ja kadonneet hevoset toivon mukaan löytyvät.
Comment
-
Painepesurin kahvan sisältä halkesi omia aikojaan joku muoviosa, pari vuotta sitten ostin uuden kahvan kun kaikesta varovaisuudesta huolimatta jäi kesäkuussa yöksi ulos ja eikö just sille yölle sattunut pakkanen ja kahva halkesi. No tällä kertaa ei varmaan ollut kyse siitä kun kahva alkoi vuotamaan vaikka yöaikaan on 20 astetta lämmintä. Uuden kahvan takuu oli jo ummessa, seuraavaa samanlaista en viitsinyt ostaa jos kestää aina kaksi vuotta kerrallaan.
Hain Tokmannista paketin raptoriteippiä ja vetelin sitä halkeaman päälle. Kaikkien suureksi yllätykseksi kahva jopa alkoi pitämään, melkein täysin. Koko ajan tiputtaa hiukan kahvasta mutta nyt tulee sentään paine oikeasta päästä ja saa sen verran tehtyä että keksii minkälaisen pesurin hommaa tilalle.
Comment
-
Askartelin ylläpitolaturin B5 ohjaustehostimen säiliön kopan alle. Kaksi jotain pistoketta oli yksinään täyttämässä muuten tyhjää tilaa. Mitähän siellä muissa versioissa mahtaa olla... no sinne se sujahti ja näppäränä jätkänä tein laturin ledillekin pienen aukon kanteen. Näkee helposti mitä tapahtuu. Pistoke piti kans askarrella puskurin ritilään kun moiset riisuttu aikoinaan pois. Saapa nyt talviteloilla latailtua helposti
Comment
-
Vaihdoin possuautoon laatikkoöljyt RVS-käsittelyllä, moottoriöljyt ja peruutusvalokytkimen. Peruutusvalokytkin oli iloinen yllätys kun osanumerolla selvisi, että samaa osaa on käytetty mm. Astrassa (selittää rikkoutumisen). Motonetin hinta 6,90€ ja marmorin ~38€. Laitoin tarvikkeen.
RVS tuntuu ihan toimivalle aineelle. 2- ja 3-vaihteella aiemmin varsinkin moottorijarrulla kuulunut pieni ulina katosi käytännössä kokonaan ja koko askin toiminta parani huomattavasti. Osasyynä lienee myös uudet öljyt.
Harkitsin myös Webaston poistoa kun ei tuolla tule talvella enää ajettua eli jos jotakuta kiinnostaa 5kW EVO bensawebasto niin YV:llä voidaan jutella asiasta.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiVaihdoin possuautoon laatikkoöljyt RVS-käsittelyllä, moottoriöljyt ja peruutusvalokytkimen. Peruutusvalokytkin oli iloinen yllätys kun osanumerolla selvisi, että samaa osaa on käytetty mm. Astrassa (selittää rikkoutumisen). Motonetin hinta 6,90€ ja marmorin ~38€. Laitoin tarvikkeen.
RVS tuntuu ihan toimivalle aineelle. 2- ja 3-vaihteella aiemmin varsinkin moottorijarrulla kuulunut pieni ulina katosi käytännössä kokonaan ja koko askin toiminta parani huomattavasti. Osasyynä lienee myös uudet öljyt.
Harkitsin myös Webaston poistoa kun ei tuolla tule talvella enää ajettua eli jos jotakuta kiinnostaa 5kW EVO bensawebasto niin YV:llä voidaan jutella asiasta.
Comment
-
Ei varmaan automaatin kanssa kannata, kun sen huuhtelu (bg) öljynvaihdon teettää jo joissain paikoissa n.400-500eurolla.
Jos jotain haluat sinne tunkea ennen ö-vaihtoa (tai paremminkin jälkeen) niin forten mömmö toiminee myös ja on halvempi;
https://www.kiertokanki.com/verkkoka...oducts_id=2387Viimeksi muokannut vV8m5; 25.8.2018, 19:12.
Comment
-
Passatin vanhat nastat menee vielä ensi talveksi ajoon, mutta oli pakko pikkusen kaunistaa noita, kun hapettumaa ja muuta patinaa oli aika reippaasti. Yksi oli vielä kunnolla vuorattu semmosella hiekan ja jarrupölyn sekotuksella. Siitä ei valitettavasti ole kuvaa, mutta oli melko rujon näköinen.
Mitenkään hirmuisesti en jaksanut lähteä hieromaan, mutta pinnat suht siisteiksi ja maalit + lakat pintaan. Parin kympin satsauksella omaan silmään ihan kelpo jälki...
Comment
-
Viitosgolffi 2.0 TDI:llä alkoi puhisemaan pahaenteisesti aina kun ahdot nousivat. No, ensimmäinen kumiletku turbon jälkeen oli murtunut, aika "kivassa" paikassa sekin koneen takana alhaalla. Pikapaikkaus toteutettu vulkanoituvalla teipillä ja klemmarilla, uusi osa saapunee lähipäivinä.
Comment
-
Mamman pösöön vaihdoin alatukivarren kun alapallo oli sen verran pahasti väljä. Näytti helpolta ja nopealta hommalta. Pyörä irti, neljä pulttia irti, vanha osa pois ja uusi tilalle.
Vaan eipä tullut taas mieleenkään että alapalloa kun kampeaa kynkästä irti niin siinä vaiheessa kun se vihdoin suostuu lähtemään niin yhtään mikään ei enää pidä vetoakselia kiinni laatikossa. Sehän tulee sieltä pihalle ja öljyt perässä. Eikä arvatenkaan 75W80 öljyä vanhastaan hyllyssä eikä saa mistään läheltäkään sunnuntaipäivänä.
Sinne jäi pössykkä nosturille odotteleen huomista päivää ja uusia vaihteistoöljyjä.
Comment
-
-
Tässä lähiaikoina vaihdoin kasi kymppiin kiertokangen laakerit kun ne kolinan saattelemana oli kolmosesta pyörähtäny. Samalla vaihdoin apurungon puslat kun sen joutuu tiputtaa ko. operaation suorittamiseksi. Sitten samalla vaihdoin vielä etu alatukivarsien puslat ja alapallot mitkä oli hyllyssä jo ollut jonkun aikaa keräämässä motivaatiota.
Ajettuani noin 100km vaihdoin eilen öljyt ja suodattimen uudelleen ajatuksena, että suodatin olisi kerännyt hajonneesta laakerista koneeseen pyörimään jääneet metallipölyt. Tein vielä tuoreen öljyn kanssa RVS käsittelyn. Nyt tikkaa taas ku singeri.
Apurungon puslia ei muuten tähän saanu enää muuta ku aftermarket PU osina. Vittu että vitutti laittaa jotkuu 100e polyuretaani puslat toho romuu. On se kumma ku ei oo ees ku 27v vanha ja ei meinaa osia enää saada.
Vielä pitäs jarruletkut vaihtaa etee ku valitti katsastuksessa niistä jo viimeks. Samalla kai sit laikat ja palatkin. Tai sit meen ostaa bemarin.Viimeksi muokannut Fenrir; 4.9.2018, 10:09.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja concorde Näytä viestiTosta
Tollasen
Comment
Comment