Kuskin puolen lokasuoja tuli vaihdettua ja apukuskin puolelta irrotettua. Huomenna apukuskin lokari kiinni, keula takas nippuun ja kovaa ajoa!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Polo piti edellisellä kerralla Joensuusta tullessa ihme vinkunaa, joka hävisi kun painoi jarrua. Vian paikallistin kuskinpuolen takapyörään ja oletin jarrujen olevan jumissa, vaan syy olikin 30tkm. ajetuista Ferodon paloista irronnut kitkapinta! TRW:tä tilalle ja samalla nesteiden vaihto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viestiVogtlandin autonpilaussarjan :)
Esit: tää olikin paluu tulevaisuuteen tässä topikissa. Piti kirjotella että ostin :D
Seuraavaksi ohjelmassa ovien ja takaluukun vaimennusta.
Comment
-
Comment
-
-
Olin kesä-heinäkuun taitteessa moottoripyöräreissulla Alpeilla. Kotiinpäin tullessa pyörään iski teknikaali. Siitä halkesi vesiletku toisen sylinterinkannen ja termostaattikotelon välistä. Markan vika, mutta vikapaikka on aivan kosmisen syvältä ahterista. Puolet pyörästä täytyy purkaa, kaasuttimetkin on nostettava pois.
Tässä yhteydessä saksalaismekaanikolla ilmeisesti on meisselin kärki hipaissut väärää ruuvia. Remontti meni muuten mallikkaasti, mutta pyörän käynti oli melko sekaisin. Toin sen etelä-Saksasta kyllä ajamalla kotiin, mutta pari viikkoa vekotin seisoi tallissa, kunnes sain motivaation kerättyä.
Ja totta, neljän kaasuttimen synkronointi ei ollut sielläpäinkään :) Muutaman minuutin ruuvauksella pyörän käynti palasi entiselleen. Mittarisarja Motonetista kuutisenkymppiä ja varsin laadukkaan tuntuinen, etenkin hintaisekseen.
Comment
-
Golfi sai silverprojektin camberyläpäät eteen. Tämän jälkeen alkoikin 4B jalkatilojen kuivaus ja vuodon etsintä. Liimasin sitten vuosi sitten vaihdetun raikkarikotelon kiinni autoon massalla kun sieltä falskasi taas. Myös ilmastoinnin kondensioveden poisto oli tukossa. Aika vitsihuumoria senkin putken kiinnitys...
Comment
-
Turasin eilen passatin V6:n vuotavan vesiletkun kuntoon, persaukiselle sopivalla 0 budjetilla onneksi.
Oli öljyjäähdyttimeltä lohkoon (tai moottorin edessä kulkevaan vesiputkeen) menevä letku hinkkautunut puhki etukehikon metallipalkkia vasten. Kevättalvella vaihdoin jakopään, jolloin huomasin että letku oli selvästi kulunut, mutta eipä leikannut silloin että oikein korjaamaan olisi ruvennut.
Onneksi sattui yksi ylimääräinen pätkä jotain vanhaa letkua löytymään, eli vanha letku vuotokohdan vierestä poikki ja sopivasti löytyneellä holkkiosalla letkut toisiinsa kiinni ja uusi pätkä jäähdyttimeen kiinni.
Ennen ranetusta meinasi vähän harmittaa, kun pitkän aikaa oli säilytellyt jotain vanhoja letkuja, mutta viskannut ne pois ajatuksella "ei noita kuitenkaan enää tarvii".
Jännä ettei tuosta letkuun tulleesta halkeamasta tullut ~40km ajon aikana kuin nelisen desiä nestettä pihalle, mutta kuitenkin kaikki tuli pihalle kun letkun irroitti tuosta jäähdyttimestä.
Comment
-
Jatkoin vähän tuon kuvan tyyppisellä holkilla. Tosin se oli muuten tasainen, mutta päissä pieni uloke jotta klemmari pysyy paremmin.
Olin jo aikeissa sinulle Marko soittaakin josko sinulla olisi sattunut tuo koko letku olemaan jouten, mutta tuossa olisi ahtauden takia saattanut joutua ottamaan keulan vähintään huoltoasentoon, mikä ei oikein napannut...
Comment
-
Talli on jo täynnä projekteja, niin ei mahdu siellä enää tekemään. Mm iso sähköpalon kärsinyt sauvaohjattava leikkuri ja ikuisesti atomeina oleva jawa. Mutta tallin ulkopuolella, laitoin saappiin eteen erkkasarjan oviin. Tokihan sinne piti johdotkin vetää kun niitä ei ollut. Vakiona tuon äänentoisto on jäätävän huono. Huonomman olen nähnyt vain typ89 ja sekin siksi kun sen orkkikset oli jo lahonneet hajalle. Onneksi saapissa on parempia järjestelmiä varten paikat valmiina, niin sai kaiken siististi piiloon ja nyt voi kuunnella muutakin kuin merisäätä vaikkei bassoa vieläkään mitenkään häävisti ole.
Empä tosin olisi uskonut että näin setääntyneenä joutuu vielä poppeja asentamaan autoon, etenkään omaan.
Comment
Comment