Vaihdoin Cabrioletin takaikkunan. Aika veikeä systeemi se sähkövirralla sulatettava tiivisteliima vanhassa ruudussa...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Harjoittelin rengastöitä ja tasapainotusta omassa tallissa ihan omilla vehkeillä (siis rengas- ja tasapainotuskoneella). Siis sarjassamme, hankin taas laitteita, jotka ei ikinä maksa itseään takaisin, mutta eipähän enää voi/tarvii kitistä huonosti tehdyistä rengashommista :=).
Comment
-
Selvitin sähkövikaa, miksei P-sarjan Scaniassa toimi oikeasta takaovesta sisävalojen pois ohjaus, mutta päälleohjaus toimii. Samalla huomasin, ettei kynnysvalo toimi ovessa.
Raotin haitarikumia - siitä se sitten lähti. Tänään pitäisi purkaa ohjaamon väliseinä ulos jotta pääsee korin puolen liittimeen kiinni.
Tuossahan on kyllä sitten mukavat 20johdinta/puoli, ja samalla kannattaa uusia kaikki kummallekin puolelle. Onneksi motonet on tänään auki.
Comment
-
Tuosa pihalla aloin turaamaan emännän autoon uusia flektejä sen telineen kera. Helppo homma. Äkkiä oli vaan ohi kun vanhan sai irti ja totesi että uudessa on sen telineen kiinnikkeet iha eri kohdissa. Eikä voinut ottaa flektejä uudesta vanhaan telineeseen koska oli erikokoiset rupelit ja moottori.
Comment
-
A3:n uudet jarrupalat taakse. Pintaa oli vielä pari milliä, mutta loppuipahan rohinat. Mikään ei edes vastustanut ja aikaa meni kaikkineen noin tunti.
Tänään tuli sopivasti sitten myös matkahuoltoon Speed-Autoteilen kautta tilattu tankin luukun moottori. Vaihto oli harvinaisen helppo homma, ehkä 15 minuuttia.
Samalla kun kerran jäsen Soundilta liikeni Hex-V2 lainaan jarruremonttiin tuli vähän koodailtua. Takatutkille onnistuin aktivoimaan visuaalisen avustimen piipparin kaveriksi, kierrosaika- ja öljynlämpöominaisuudet ajotietokoneeseen näkyville ja tietysti needle sweep. Needle sweep hymyilyttää varmaan sen kolme starttia ja sitten siitä pitää päästä eroon, mutta tuleepahan sekin nähtyä.
Siinä kun istuin hallissa autossa ja myhäilin, että tulipa nämäkin tympeät ominaisuudet fiksattua ilman pienintäkään vastustusta ja auto on nyt tikissä niin sammui toinen xenon. Noh, nyt on sitten uudet polttimot tilattuna. Ei tämänkään auton kanssa näemmä pääse pitkästymään =)Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 25.5.2018, 22:53.
Comment
-
Voit sitten avautua tuolla "nyt ottaa päähän" ketjussa siitä kesonien vaihdosta :) Ei oo 8V kolmosessa ihan mukavimmasta päästä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wezq-Ape Näytä viestiSehän on toki jo selvitetty. Puskurin irrotus näytti kohtuu simppeliltä, mutta työläältä. Vaihto näytti onnistuvan myös sisälokarin kautta samaan tyyliin kuin 8p:ssä. Eiköhän siinä rystyset saa verille ja muutaman ärräpään aikaseksi ko niitä alkaa nysväämään.
Comment
-
Etusumareiden retrofittaus etenee... Valokytkin vaihtui näppärästi malliin, joka sisltää riittävästi nappeja ja itse umpiot on puskurissa paikoillaan. Kiitos kerhoveli Masuuun, puskurin ritilätkin on rei'illä varustettua mallia. Kufatecin johtosarja odottaa hyllyssä sopivaa hetkeä mennäkseen omalle paikalleen ja sitten se on kai vcds-hommia lopuksi. Miellyttävänä lisänä tuli samalla vaihdettua vaihdekepin nuppi reikä(teko)nahkaiseen s-line malliin. Kuvia ei just nyt ole kun kirjoitan tätä tallin läppärillä eikä sopivaa kaapelia löytynyt... :(
Comment
-
Fiksailin kolmosen takapään valaistusta. Toinen rekkarivalo oli hapettanut sisuksensa vaihtokuntoon, niitä onneksi löytyy mätänetistä. Lisäjarruvaloa taas ei tarvikeliikkeestä löydy, ja marmorin myyjä ei vastannut sähköpostiin, niin piti purkaa ja tinata uudestaan liitinpinnien murtuneet juotokset... Eipähän ainakaan noista tule hylkyä, näiden uusien katsastussääntöjen voimaan tultua.
Comment
-
No nyt on xenonit vaihdettu. Aika tarkkaan kaksi tuntia meni kaikkineen puskuri osittain irrottamalla youtubesta löytyvän opasvideon mukaisesti. Alaosa sai jäädä kiinni; yläpään avaamalla saa kallistettua puskuria sen verran, että ajovalot mahtuvat tulemaan ulos.
Sisälokarin kautta vaihto olisi teoriassa mahdollista, mutta totesin heti alkuun, että teoria ja käytäntö ei kohtaa ainakaan näillä kourilla. Olisin varmaan saanut polttimon ulos, mutta tuskin millään uutta paikalleen särkemättä sitä. Eipä tuo mitenkään paha homma tosiaan ollut näinkään. Varsin mukavaa turaamista jopa.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 4.6.2018, 20:25.
Comment
-
Kutoskäyttikseen ilmansuodatin, raittari ja löpösuodatin, sekä eteen brembon jarrupalat. Eikä mikään ahdistanut, eikä mitään särkynyt. Ainut erhe oli purkaa pohjapanssaria koneen alta suodatinta etsittäessä, ennen kuin tajurin sen olevan pelkääjän puolen kyljen alla. Mutta kaiken kaikkiaan meni todella kivuttomasti :)
Comment
-
Tiguaniin vaihtelin vakaajan yhdystangot ja jarrupalat. Riskillä heitin kuopio ja oulu keikat. Sisimmäisissä paloissa 1-2mm oli näköjään enää jäljellä. :D Mönkijän etupyörien haritusta hieroin myös. Oli 6mm vaikka muistaisin että luokkaa 3mm laitoin. Lopputulos oli se että nyt mitan mukaan harittaa 3mm kokeillaan tuolla, hierotaan lisää jos vetelee.Viimeksi muokannut To87; 4.6.2018, 22:42.
Comment
Comment