Vaihdoin haldexin öljyt. Näköjään riitti se, ei tarvinnut pumppua alkaa taistelemaan. Pari tuntia edellisenä iltana taistelin pirun tiukkaan jumineita proppuja auki, kun kannat vaan pyörähtää pyöreiksi. Suodattimen kansikin aukesi lopulta kun käänsi isolla varrella ja lekalla taputtamalla. Jätin suosiolla aamulle öljyjen täytön. Nyt lähtee takaa vetämään ilman jysähdystä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Ihan pikkasen olin apukäsinä samassa hommassa.
Minun eilinen alkoi klo 07 kun aloin keräilemään itteäni liikkeelle, viallisella Passatilla jossa oli vain 1- ja 2-vaihteet käytössä. Ei kait siinä auttanut kuin ajaa semmonen reipas 160km siirtymä sitten kakkosvaihteella. Moottorin kierrokset reilun kaksi tuntia koko ajan ~4000-5000rpm välillä jolla sai 80/100 matkanopeuden. Tulipahan isommat karstat poltettua.
Aamupäivällä perillä ja auto Hammun nosturille. Siinä pikipäin jumpattiin rikkinäinen nelivedon automaattiaski ensin pois ja sitten peräkontistä vaihto-osa tilalle. Piti vielä hiukan osia vaihdella vanhasta laatikosta uuteen kun ei ihan 100% sopiva ollut valmiiksi vaihtoaski. Välissä vähän kepakkia ja illemmalla kuppi kahvia. Kello oli jotain kaksi aamuyöllä sunnuntain puolta kun auton sai hallista ulos.
Siitä vielä kahden tunnin ajomatka kotiin, tällä kertaa kaikki vaihteetkin toimi. Mies ei enää meinannut toimia, oli aika suuria vaikeuksia jo pysyä hereillä. Onneksi NRJ soitti radiossa jotain kamalaa piripolkkaa jota täysillä toitottaen jakso ajaa. Sanovat että vuorokauden valvominen vastaa yhden promillen humalatilaa. Siitä en tiedä mutta äkkiseltään väittäisin olevani hyvin levänneenä siksarin juoneena parempi kuski kuin selvinpäin tommosen rypistyksen jälkeen. Auto tuli kuitenkin kuntoon ja nyt 10 tunnin unien jälkeen ei oo itekään ihan niin epäkunnossa enää.
Kiitoksia Hammulle, Laurille, Jonelle, Jarille, Samille ja kaikille muille apukäsille. Väkeä pyöri sen verran paljon ympärillä koko ajan ettei jäänyt välittämisen määrä epäselväksi :)
Comment
-
Myös omaan vehkeeseen viimein kesät alle ja pesu. Tuntuu aina jäävän viimeiseksi kun menee muiden laitteet edelle.
Joka kerta toivoo, että bongaisi katkenneen jousen tai korkanneen iskarin, niin saisi syyn laittaa bc racing alle, sen verran kovasti huutelee tonttia kohti. Sen sijaan rikkinäinen vetarin kumi löytyi, ei niin mielekästä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiMinun eilinen alkoi klo 07 kun aloin keräilemään itteäni liikkeelle,.....
Kello oli jotain kaksi aamuyöllä sunnuntain puolta kun auton sai hallista ulos.
Comment
-
Turasin hifit b5:sta b7:aan. Hitto kyllä toi autosähkö saa ihon kuplimaan ja miehen ryyppää itsensä hengiltä. :F No kyllähä nyt jotenki selvittiin tästäkin urakasta hengissä. Mankalta 6kanavaa rca:ta ja 35mm2 naru toista reunaa pitkin. Sen verran oioin että en sentään ryhtynyt enään oviin omia linjoja vetämään, vaan purin bosen liittimestä sopivat parit irtipoikki. Ilmeisesti maa on kuitenkin vähä huonossa paikassa, kun laitoin puskurin pultin alle. On aika niche ralliulina. Täytyy vissii vielä paneutua ja ihmetellä miksei tosta vielä kunnolla maadoitu. Despiki pitää vielä säätää sit. Ompas taas kaikkea. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viestiBrain, onko osat menossa vaihtoon ? jos on niin olisin kiinnostunut puskurin oikeanpuolen ritilästä hinauskoukun edessä :D
Comment
-
-
Ei pysty yksityiset KAHA:lta tilaamaan ainakaan helposti mitään, mutta käytännössä varmaan kaikki varaosaliikkeet noita myyvät. www.kaha.fi löydät listan jälleenmyyjistä.
Comment
-
Eilen ja tänään peltitöitä tehny golfiin. Huomenna pääse lempi touhun pariin eli pakkelin levitykseen. :D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0920415d94.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f479c1f873.jpg
Comment
Comment