Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80:n jakopään purin, kasaaminen jahka osat tulee. Hihna vaihdettu viimeksi 2001 ja 135tkm takaperin. Taisi olla enää lähinnä pyhällä hengelle kasassa.

    Comment


      Pasuunan takaluukun kaasujouset vaihdoin, jotain meni varmasti pieleen kun ei mennyt kuin 5min koko hommaan.
      No nyt luukku nousee taas itestään ylös asti.

      Comment


      • Vaihdoin moottorisahaan uuden polttoainesuodattimen ja polttoaineletkun. Sunnuntaina teroittelin muutaman teräketjun valmiiksi. Pääsiäislauantaina kaatuu puuta pihalta.
        Viimeksi muokannut Otto.; 28.3.2018, 18:26.

        Comment


        • Tullu pähkäiltyy a6 vm. 02. 2.5 tdi koneen kampiakakselin lukitus kohtaa, en löydä

          Comment


          • 240 tkm ajettuun B6:een vaihdoin ensimmäisen kerran polttoainesuotimen ja pumpun. Jotenkin tuntui että alavääntö ja kulku paranivat aavistuksen verran, mutta voihan se olla placebo efektiäkin.

            Comment


              Kyllä minäkin samansuuntaista harhoja koin kun omaani vaihdoin saman setin 220tkm kohdalla.

              Comment


              • Vaimon 1.8t öljypohja irti, sihdin putsausta.

                Comment


                • Kesävanteiden kanttari-ihottuman kaunistelua. On muuten hyvä kun auto ja vanteet on suunnilleen saman harmaat. Viime kesänä korkattu paikkapullo pieniin maalikorjauksiin ja nyt samalla pullolla sai vanteen reunaa sävytettyä. Hieman siis viilalla otin särmiä pois ja maali + lakka päälle. Ei tuota enää alta puolen metrin huomaa ja silloinkin pitää etsiä jälkiä. Tärkein syy kuitenkin korjauskelle oli, ettei kaikki lika tartu noihin kohtiin.

                  Nyt 2 kk sisään uudet talvirenkaat, kesärenkaat ja akku olleet rahareikinä. Kuluvaa osaahan nuo.

                  Comment


                  • Tuhosin vanhan tallin, että pääsee sitten aikanaan touhuamaan uudessa. Harmi vaan että tuo kasa ei häivy tontilta ihan itsekseen eli purkutyö jatkuu. Onneksi on keskimäärin ok ilmoja pidellyt.

                    Comment


                      Eikö niitä saa polttaa pois vai onko siinä liikaa vaaroja tai lakeja estämässä?

                      Comment


                      • Edelliselle Cheekin sanoin, bensaa liekkeihin ! :D (tätä ennen tosin sytkärillä pieni valkee katon alle)

                        Comment


                        • Kyllä se poltetaan, tosin vähän pienempinä palasina lämmityskattilassa.

                          Comment


                          • Näytti samalta tuo köyden venyminen kun n 30 vuotta sitten isäpuoli purki vastaavanlaisen vanhan navetan.
                            Parru lähti irrottuaan kuin tykinkuula kohti traktoria ja oli hengenlähtö lähellä. Onneksi parru tuli vaakatasossa ja pysähtyi traktorin hytin tukirakenteisiin.

                            Comment


                            • Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, vaikka tällä hetkellä röttelö on vielä pari metriä matalampi kuin videon lopussa. Kukaan ei ole vielä julkituonut paheksuntaansa sen johdosta, että 200 turbo saa aika hyvin osumaa putoavasta räystäästä. Ei jaksanut siirtää puolimetrisessä hangessa kun korin osien rahallinen arvo on punnittu ja kevyeksi havaittu :)

                              Comment


                                Seurasin vierestä, kun Carplusin Ville paikansi vian kolmosen puolaan. Uusi puola kiinni ja sytkäkatkokset hävisivät. Jospa nyt Audi toimisi ja kulkisi kuten kuuluu.

                                Comment


                                • Jarruvalokytkimen vaihtelin kun kehtasi rueta temppuilemaan.

                                  Comment


                                    Äänieristys ja pohjamattoja projektin etupäähän, sekä viimeisten tulipellin reikien tukkimista.

                                    Comment


                                    • Vaihdoin Miataan käsijarrukaapelit ja polttoainesuodattimen. Kyllä ei ole ihan lempparipuuhaa tuo käsijarrukaapeleiden vaihto tähänkään, mutta ei silti ihan tekemätön paikka koska uudet on nyt paikoillaan.

                                      Comment


                                      • Kas, Focukseen (ristinmerkki) tuli kanssa vaihdettua käsijarruvaijerit tänään + muuta pientä, ihanan ruosteessa kaikki paikat.

                                        Comment


                                          Laatikon ja tankin vaihdon jälkeen koeajolle, kunhan ensin sai putket ja pohjamuovit paikoilleen.

                                          Comment


                                            Tänään sit asentelin seiskaan vielä konepellin puhdistetut ja rasvatut lukot ja uudet vaijerit, sekä roplasin taka abs-anturin liittimen kuntoon. Hetken mielijohteesta tilasin ajan katsastukseen, ja läpihän se meni et sujahti. :)

                                            Comment


                                              Kattelin että v*ttu mitä pa*kaa on syönyt se ranskalainen joka on keksinyt laittaa pösön koneessa ilmastoinnin kompuran kiinnityskorvan öljypohjan kylkeen kiinni. Nyt se on sitten siellä 217tkm täristyään murtunut se korva irti ja öljyt valuu halkeamasta pihalle. Onnesta huomasin öljylammikon auton alla heti ennen kuin kävi koneelle mitään isompaa.

                                              Comment


                                              • BBS LM110 vahat päälle ja sisäkehiltä toffeelaikalla vanhoja liimoja pois.

                                                Comment


                                                  Eteläbayerin ihme kävi ensin ihan kevyesti tärähdellen. Seuraavassa risteyksessä rupesi latauksen merkkivalo kuulumaan mittaristossa. Noh 3km matkaa Tallille, kyllä tämä tästä. No eihän se ohjaustehostinkaan näköjään ole mukana, ja 2km ennen tallia lämpövaroitus ja mittari tapissa. Pelit seis ja pysäkille konepelti auki ihmettelemään.

                                                  Hihna poissa paikaltaan ja haiskahtaa sutineen. Laturi pyörii, hyvä se kiroiluttaisi ihan oikeasti. Mitenkäs vesipumppu, liikahtaa ehkä puoli millä rahisten ja rohisten.

                                                  Leuka rintaan ja vesipumppu ostamaan.

                                                  Comment


                                                  • 3pvä tuli painittua B8:n alle ilmajousia. Ihan kamalaa hommaa.

                                                    Comment


                                                    • Itsekin väänsin viikonloppuna B8:iin uuden alustan (Pro-Street S). Tietysti sen viimeisen nurkan viimeinen irroitettava pultti katkesi tukivarteen (ja kaiken lisäksi sitä pulttia ei olisi ollut ihan pakko edes irroittaa). Useampi tunti ja poranterä myöhemmin sain paketin takaisin kasaan.

                                                      Comment


                                                      • On kyllä komee toi valkonen audi! oikein silmä lepää katsellessa. Silti lähtee miinukset rumista lisävaloista :D

                                                        Kohta puolin tallille remppaamaan a6:Sta ja vaihtaa parit anturit

                                                        Comment


                                                          Rouvan autoon vaihdoin öljypohjan. Neljä tuntia sai siihenkin hassattua, valtaosa ajasta meni ilmastoinnin kompuran kiinnittämisen kanssa. Tuossa helvetin ranskiksessa kun kompuran kiinnityskorvakkeet ovat samaa valua öljypohjan kanssa. Siellä on neljä korvaketta, neljä läpipulttia ja kiinnityskorvissa sellaiset holkit joiden tarkoitus on varmaan ikäänkuin laakeroida se kompuran ja öljypohjan väli ettei kompuran tärinä hajota öljypohjaa. No uudessa öljypohjassa oli noin puoli milliä liian pieneksi koneistettu ne korvakkeiden reiät ja tämän huomasin tietenkin vasta kun olin vetänyt tiivistemassan väliin ja kaikki öljypohjan neljäsataa kiinnityspulttia momenttiin. Ei muuta kun niitä irtoholkkeja sitten mirkelillä ja viilalla pikkuhiljaa hiomaan ohuemmiksi että sopivat paikoilleen. Kyllä oli taas hyvin vahva VMP henki tuossakin hommassa.

                                                          Comment


                                                            Vaihdoin kesärenkaat alle ja leikkelin/asentelin pitemmät ja leveämmät kuraläpät Isuzuun paikoilleen. Saas nähä joutuuko läpän alareunaan vetäseen poppareilla vielä latan kiinni, tuntuu olevan turhan mutkalla rullauksesta johtuen ja heiluvat turhan paljon ajossa.

                                                            Comment


                                                              B6:sta purin kuskin oviverhoilun ja paikkasin, aivan oikein, haitarikumin sisältä yhden katkenneen johdon. a'vot, jo toimii sähköinen ikkunahissi niinkuin pitääkin. Viikko vielä, niin pääsee katsastamaan ja laittamaan myyntiin vanhan luottoratsun...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X