80:n jakopään purin, kasaaminen jahka osat tulee. Hihna vaihdettu viimeksi 2001 ja 135tkm takaperin. Taisi olla enää lähinnä pyhällä hengelle kasassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Pasuunan takaluukun kaasujouset vaihdoin, jotain meni varmasti pieleen kun ei mennyt kuin 5min koko hommaan.
No nyt luukku nousee taas itestään ylös asti.
Comment
-
Kesävanteiden kanttari-ihottuman kaunistelua. On muuten hyvä kun auto ja vanteet on suunnilleen saman harmaat. Viime kesänä korkattu paikkapullo pieniin maalikorjauksiin ja nyt samalla pullolla sai vanteen reunaa sävytettyä. Hieman siis viilalla otin särmiä pois ja maali + lakka päälle. Ei tuota enää alta puolen metrin huomaa ja silloinkin pitää etsiä jälkiä. Tärkein syy kuitenkin korjauskelle oli, ettei kaikki lika tartu noihin kohtiin.
Nyt 2 kk sisään uudet talvirenkaat, kesärenkaat ja akku olleet rahareikinä. Kuluvaa osaahan nuo.
Comment
-
Tuhosin vanhan tallin, että pääsee sitten aikanaan touhuamaan uudessa. Harmi vaan että tuo kasa ei häivy tontilta ihan itsekseen eli purkutyö jatkuu. Onneksi on keskimäärin ok ilmoja pidellyt.
Comment
-
Vahingoilta on toistaiseksi vältytty, vaikka tällä hetkellä röttelö on vielä pari metriä matalampi kuin videon lopussa. Kukaan ei ole vielä julkituonut paheksuntaansa sen johdosta, että 200 turbo saa aika hyvin osumaa putoavasta räystäästä. Ei jaksanut siirtää puolimetrisessä hangessa kun korin osien rahallinen arvo on punnittu ja kevyeksi havaittu :)
Comment
-
-
Kattelin että v*ttu mitä pa*kaa on syönyt se ranskalainen joka on keksinyt laittaa pösön koneessa ilmastoinnin kompuran kiinnityskorvan öljypohjan kylkeen kiinni. Nyt se on sitten siellä 217tkm täristyään murtunut se korva irti ja öljyt valuu halkeamasta pihalle. Onnesta huomasin öljylammikon auton alla heti ennen kuin kävi koneelle mitään isompaa.
Comment
-
Eteläbayerin ihme kävi ensin ihan kevyesti tärähdellen. Seuraavassa risteyksessä rupesi latauksen merkkivalo kuulumaan mittaristossa. Noh 3km matkaa Tallille, kyllä tämä tästä. No eihän se ohjaustehostinkaan näköjään ole mukana, ja 2km ennen tallia lämpövaroitus ja mittari tapissa. Pelit seis ja pysäkille konepelti auki ihmettelemään.
Hihna poissa paikaltaan ja haiskahtaa sutineen. Laturi pyörii, hyvä se kiroiluttaisi ihan oikeasti. Mitenkäs vesipumppu, liikahtaa ehkä puoli millä rahisten ja rohisten.
Leuka rintaan ja vesipumppu ostamaan.
Comment
-
-
Itsekin väänsin viikonloppuna B8:iin uuden alustan (Pro-Street S). Tietysti sen viimeisen nurkan viimeinen irroitettava pultti katkesi tukivarteen (ja kaiken lisäksi sitä pulttia ei olisi ollut ihan pakko edes irroittaa). Useampi tunti ja poranterä myöhemmin sain paketin takaisin kasaan.
Comment
-
Rouvan autoon vaihdoin öljypohjan. Neljä tuntia sai siihenkin hassattua, valtaosa ajasta meni ilmastoinnin kompuran kiinnittämisen kanssa. Tuossa helvetin ranskiksessa kun kompuran kiinnityskorvakkeet ovat samaa valua öljypohjan kanssa. Siellä on neljä korvaketta, neljä läpipulttia ja kiinnityskorvissa sellaiset holkit joiden tarkoitus on varmaan ikäänkuin laakeroida se kompuran ja öljypohjan väli ettei kompuran tärinä hajota öljypohjaa. No uudessa öljypohjassa oli noin puoli milliä liian pieneksi koneistettu ne korvakkeiden reiät ja tämän huomasin tietenkin vasta kun olin vetänyt tiivistemassan väliin ja kaikki öljypohjan neljäsataa kiinnityspulttia momenttiin. Ei muuta kun niitä irtoholkkeja sitten mirkelillä ja viilalla pikkuhiljaa hiomaan ohuemmiksi että sopivat paikoilleen. Kyllä oli taas hyvin vahva VMP henki tuossakin hommassa.
Comment
-
Vaihdoin kesärenkaat alle ja leikkelin/asentelin pitemmät ja leveämmät kuraläpät Isuzuun paikoilleen. Saas nähä joutuuko läpän alareunaan vetäseen poppareilla vielä latan kiinni, tuntuu olevan turhan mutkalla rullauksesta johtuen ja heiluvat turhan paljon ajossa.
Comment
Comment