Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muistaakseni noissa oli joku sitikan oma keskusboksi joka ohjaa tuota kaikkea ja se siellä tilttailee. Eli mun kommentti on että älä osta uutta akkua :D

    Comment


      BSI on konehuoneessa ecun vieressä joo, sen oon avannut ja loopin kanssa käyny silmämääräisesti läpi ja liitokste putsannut. Jätin nyt yön yli lämpimään talliin akkulaturiin kiinni. Katotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan.

      Epäilen hiukan tuota samaa että startatessa hiukan jänikset kyykkää ja siinä vaiheessa kaikki boksit ampuu itteensä jalkaan. Se on tuo vesisänkyjousituskin sellainen että auton kun sammuttaa ajosta niin se muutaman sekunnin jälkeen avaa jotain venttiiliä ja laskee jousituksen pari senttiä lepokorkeuteen. Sitten kun käännät seuraavan kerran sytytysvirrat päälle niin pumppu lähtee konehuoneessa käyntiin ja tunkkaa auton taas ajokorkeuteen. Se ei oo ihan pikkutehoinen pumppu, muistaakseni 80A sulakkeen takana. Siinä jos ei malta odottaa sitä paria sekuntia että jousitus primeroi ittensä niin varmasti putoaa jännitteet kun samaan aikaan pyytää starttia.

      Comment


      • Eikös BSI eli keskustietokone ole kojelaudan sisällä ja se moottorin boksin vieressä on BSM? Kyseisen sähköpääkeskuksen kontaktihäikät ja huono akku aiheuttavat juuri tuollaisia häiriöitä. Voi kai siihen uuden patterin laittaa, muistaa vaan ottaa talteen ennen autosta luopumista :) BSM-boksin saattaa muistaakseni saada kohtuudella autosta irtikin jos haluaa hinkata kaikki kontaktit kuntoon.

        Comment


          Niijjoo jos se BSI onkin siinä rattiakselin ympärillä. Sitä en oo kopeloinu vielä.

          Comment


          • Ei kun viiksipaketti on COM 2000 :) BSI on se jonka kulma näkyy obd-töpselin takana.

            Comment


              o_O

              Paalaan koko vessan.

              Comment


                Tallin edessä -20c golfiin vesiletkun vaihto. Piti aika tarkkaan ajottaa suoritus, ettei ole liian kuuma, eikä neste pakkasen puolella.

                Comment


                  Kyllä Chitikan ehdottomasti paras paikka on paalissa. Yks C4:nen oli itellä(jos vanhaa 80-luvun AX ei lasketa) ja kyllä ajotietokoneen antipollution fault tuli tutuksi. Eihän siihen ollutkaan mahdollinen syy kuin mikä tahansa. Toista ei tuu koskaan.

                  Comment


                    On mulla lexia jolla näkee tarkasti mikä siellä vittuilee, eihän se antipollution fault ole sen kummoisempi kuin näissä piireissä tutumpi vag-valo. Siitä huolimatta olen samaa mieltä, syy voi olla mm. mikä tahansa. Olen nyt hyväksynyt että vikakoodin nollaamalla vehkeet kestää aina ensimmäisen neitsytmatkan ja seuraavalla buutilla taas vikatilaan. Kannan testeriä mukana sen aikaa kun näitä pakkasia vielä riittää.

                    Kolme hirveäkin tuli maantiellä eteen, olisinkin ollut tällä liikkeellä ni olisin tähdänny keskelle mutta kun oli perhana sillä kertaa ässällä.

                    Comment


                    • Virittelin mitsun keulaan lohkolämppärin pistokkeen, kun moinen siitä uupui. Muuten kaikki johdot lohkolämmitinelementteineen ja sisäpistokkeen haaroineen kyllä oli jo, mutta joku oli päättänyt tuon pistokejohdon ottaa parempaan talteen. Koko talven lykännyt tuon hommaamista, mikä lopulta sitten kuitenkin maksoi hurjat 10 euroa ja reilu puoli tuntia että sen sai turattua paikoilleen. No onhan nuo purkaamoiden "virasto"aukioloajat vähän hankalat...

                      Comment


                        Vääränmerkkistä turattu taas täälläkin. Ostin shitteriin joskus viime vuonna jo LDS-öljyä litran kannun että saa lisätä jos joskus tarvii. Vasen takimmainen jousipallo kun on aivan vähän mehinyt, sen verran että on märän näköinen mutta ei lammikkoa tee alleen. Eilen alkoi ohjaustehostus takeltelemaan ja nehän ottaa samasta säiliöstä öljynsä niin päätin sitten tarkistaa nesteet.

                        Sepä ei tuon vesisänkyjousituksen kanssa olekaan vaan että korkki auki ja tarkista tasopinta. Ei ollenkaan... Ensin käynnistetään auto ja ajetaan jousitus ala-asentoonsa, sitten avataan kuskin oven ikkuna. Sitten sammutetaan auto ja käännetään sytkävirrat takas päälle. Poistutaan autosta ja laitetaan kuskin ovi kiinni. Sitten kaivetaan kaapelit ja läppärit ja Lexialla (PSA vastine VCDS:lle) päästetään vielä loputkin paineet jousitusjärjestelmästä pois. Tätä operaatiota odotetaan kolme minuuttia jonka jälkeen avoimesta ikkunasta kurkotellaan sisälle kääntämään sytytysvirrat pois päältä. Taas odotetaan, tällä kertaa minuutin verran jonka jälkeen irrotetaan akunkenkä. Tämän kaiken esileikin jälkeen voi jo avata öljysäiliön korkin ja tarkistaa nestemäärän.

                        Ihan hyvä että tuli tarkistettua. Koko litran kannu meni että nousi taso merkkiin asti. Koeajolla huomasin että tuolla määrällä oli jousitusmukavuuteen dramaattinen merkitys. Ei ole tainnut koko minun omistusaikana olla ollut riittävää määrää sitä jousitusnestettä kun ei se noin pehmeästi ole vielä mennyt koskaan. Demoefektinä ajoin hidastamatta viittäkymppiä lähimpään korotettuun suojatiehen eikä tuntunut yhtään miltään. Tehostinkin toimii taas.

                        Comment


                          Aamupäivällä pariin A6 öljyn vaihto, iltapäivällä 80 öljynvaihto ja öljyjäähdyttimen tiivisteen vaihto.

                          Aikasempi asentaja oli moottorisilikoonilla liimannu o-renkaan lohkoon kiinni ja siihen kiristänyt jäähdyttimen. Oikea o-rengas tulee jäähdyttimeen korvakkeista kiinni. Rempan jälkeen konehuoneen pesu, samallahan sitä sitte tuli koko auto pestyä ja vahattua. Ei pääse katsuri valittamaan öljyvuodosta.

                          Viellä ois RT päät ja pakoputken korjaus listalla.

                          Comment


                            Viimeiset kaksi kuukautta olen pintaremontoinut alakertaa, joten autotalli on toiminut maalaamona kaikenlaisille pikkuhärpäkkeille. - Tosin sen verran käytin a6:sta eilen tallissa sisällä, että vaihdoin öljyt ja suodattimet konehuoneeseen.
                            Attached Files

                            Comment


                            • 16 vuotta elämää nähnyt ratti sai vähän uutta pintaa.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut Kraftwerk; 4.4.2018, 17:02.

                              Comment


                                Milläs tuo tapahtui?

                                Comment


                                • Tilasin Saksan Ebaysta Ledertechnik-Shopista. Postikuluineen setti oli muistaakseni 37€ sisältäen puhdistusaineen, maalin ja UV-suojapinnoitteen, 50 ml kutakin. Sävy on Soul Schwartz, jolla käsittääkseni tehtaalla B6/B7:ssa mustat nahkaratit on maalattu, muitakin sävyvaihtoehtoja saksalaisiin merkkeihin tuntui olevan erittäin laajalti.

                                  Kuusi kerrosta vedin sienellä töpöttelemällä ja hiustenkuivaajalla välissä kuivattamalla. Huomasin, että pölyhiukkaset tuntuivat tekevän pieniä kohoumia todella herkästi joten jollain mikrokuituliinalla kannattaa pinta ennen maalausta vielä vetäistä. Käytännössä työpäivän homma tuntimäärällisesti vaihdekepin nupin maalauksineen, kun pätkissä ehti tekemään. Lopputulos on mielestäni hyvin OEM matta ja näyttävä.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Kraftwerk; 4.4.2018, 17:03.

                                  Comment


                                  • No kieltämättä tuli kyllä todella edustavan näköinen, täytyykin pitää vinkki mielessä.

                                    Comment


                                    • Mitä turasit tänään tallissa?

                                      Retrofittasin sähköisen takaluukun B8:iin. Katsotaan, jos jaksaisi raapustella tarkemman selonteon.

                                      Viimeksi muokannut villho; 4.3.2018, 17:55.

                                      Comment


                                      • Purin keulasta puskurin pois, noin 10 minuuttia meni ja sain puskurimuovin liimattavaksi/muovihitsattavaksi.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viesti
                                          Retrofittasin sähköisen takaluukun B8:iin. Katsotaan, jos jaksaisi raapustella tarkemman selonteon.
                                          Itsellä samanlaiset suunnitelmat ensi kesälle.
                                          Joten tarkempi topicki tästä olisi plussaa =)
                                          Viimeksi muokannut okkim; 5.3.2018, 13:58. Perustelu: Tarpeeton kuvalainaus poistettu.

                                          Comment


                                          • Ok, enköhän minä sellaisen raapustele kasaan. Asentamisessa vaikein homma on luultavasti takaluukun paneeleiden irroittaminen. Muuten se on lähes plug-n-play, joten en juurikaan työn lomassa napannut kuvia, mutta vinkkejä voin antaa ja lisäksi minulta tietysti löytyy osalistaukset ja tarvittavat koodaukset.

                                            Jossain vaiheessa tulee siis oma ketju aiheesta.

                                            EDIT: Tässäpä tämä.
                                            Viimeksi muokannut villho; 10.3.2018, 17:56. Perustelu: Lisäsin linkin

                                            Comment


                                            • Kiitoksia, kaikki tieto on plussaa.
                                              Osalistaus on itselläkin aikalailla kasassa, mutta vähän epäilyttää että siinä on osia joita ei tarvitse vaihtaa. Ebaysta löytyy valmiita paketteja ilman johtosarjaa mutta hinnat ovat aika suolaisia.

                                              Omasta mielestäni en tarvitse muuta kuin moottorit, napin luukkuun, johtosarjan ja kiinnitystarpeet.
                                              Oven nappi löytyy jo ja sitä kautta takaluukun vapautus toimii. Takaluukun kansi on äänieristetty joten siitä tulevan painon takia en kaasujousia vaihda.

                                              Koodaukset on myös plussaa koska niistä ei juurikaan juttua löytynyt maailmalta.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 5.3.2018, 13:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                              • Johtosarjaa kojelaudan alle kaasupoljinta ja vakkaria varten tulevsan ecu-swappiinClick image for larger version

Name:	IMG_20180309_213326.jpg
Views:	1
Size:	130,4 Kt
ID:	1640540

                                                Comment


                                                • MMI:n ja ilmastoinnin paneelin upgreidaus/faceliftaus B8:iin. Onhan tuo 3G+ ”jonkin verran” perus-3G:ä nykyaikaisempi ja nyt tuota jaksaa taas katsoa ja käyttää. Ensimmäinen asennusyritys tässä hommassa päättyi MMI:n brickaamiseen fw-päivityksen yhteydessä, mutta laite kävi kääntymässä Briteissä ja nyt kaikki toimii.

                                                  Comment


                                                  • Kesävanteita sovittelin alle. 20x9 ET32 ja ihan hyvinhän nuo mahtui alle. Isomman kuorman kanssa ottaa sisälokariin jonkin verran. Tehdään itse lisää tilaa jos ei auto saa tehtyä tarpeeksi :D
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Erilaisten projektin tekstiilien puhdistusta laina kärcherin Puzzi 1/8:lla.

                                                      Comment


                                                        Ensin Mazdan jakopää, välissä kepakille ja seuraavaksi Audin G62 anturin ja virtalukonpohjan vaihto. Kohta saapuu Ooppeli termostaatin ja jäähdytysnesteiden vaihdolle. Omia autoja olis kolme jonossa työn alle mutta ei niitä koskaan kerkiä tekeen. Huomennakin tulee yksi auto pakoputken jouston vaihdolle ja toinen kai öljynvaihdolle.

                                                        Comment


                                                        • Pari alumiinivannetta joissa oli halkeamat korjasin kerholaiselle. Sopivasti tig siinä niin hitsailin fordin kytkinkopan laipan bmw zf än kytkinkoppaan. https://plus.google.com/109470384621...ts/BntBKHAreoW
                                                          Viimeksi muokannut To87; 10.3.2018, 21:05. Perustelu: Tarkennus

                                                          Comment


                                                          • Paskattiin piti öljyt vaihtaa moottoriin. Ei siinä mithään, mut vetonivel oli halki kuskinnurkalta ja pahimmoilleen löytyi sopiva kumikin varastosta niin vaihtaahan se piti. Liekö viimeinen kerta tehdä tuota hommaa kun kaikki onnistui kuin elokuvissa ?

                                                            Mielenkiinnosta kurkkasin sisemmän orkkis löbron nivelen sisään että minkänäköiset on 591 tkm ajetut rasvat. Vähä ohuehkot ja kellertävät, mut eikun kovaa ajoa vaan.

                                                            Comment


                                                              Golfiin blackdianondin levyt ja Ebs yallowstuff palat eteen. Melkonen ero tarvike kamoihin. Testilenkillä tuli lisää hommaa.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X