Hipistelin ässän Tahkokuntoon. Kytkimen työsylkän ilmaus ja nesteen vaihto (meinas olla ahdasta) sekä vastamaalatut orkkisvanteet uusilla nastarenkailla alle (pyöränpulttikaupan kautta).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Askartelin Polar FISsin paikalleen väylään, tai eihän se ollut kuin poistaa polkimien päältä paneeli ja napsaista liittimet kiinni. Samalla askartelin paikalleen Vw Media In poksin hanskalokeroon, ei tarvitse enää leikkiä cd levyjen kanssa kun on usb. Polar fis kanssa meni oma aikansa kun asetteli näkymiä mieleiseksi, vielä olisi kaksi näkymää asetettavaksi kunhan jaksaa.
Comment
-
Uutta rojektia kävin tutkailemassa naapurin luona ja innostuin leveässä liittymässä että jospa se auto kääntyis kaasulla... virhe. Sinnehän se auto puski itsensä tiensivuun kovan reunapaltteen varaan ja pohjastaan kiinni.
Pois päästiin kun crafter antoi vetoapua, mutta siinä rytäkässä autosta leuka loksahti irti. Pikkuaskaretta siis tiedossa, mut tuskin merkittävää rahallista tappiota. Alpin pohjapanssari toimi hienosti ;)
Tallissa siis sulattelin hieman ja tutkailin vahinkoja.
Comment
-
Koitin hehkua vaihtaa, mut rupes hehkun "mutteri" pyörimään tyhjää. Seuraavaks pitää ruveta ihmettelemään millä ihmeellä sen saa irti. Ei oikeen nyt käy järkeen että mikä hehkussa oikein petti.
Punanen rinkula, eli pitäis olla metalliset.
Samalla tuli todettua webaston aivojen olevan tiensä päässä, kerkesin muutaman päivän ihmettelemään että mikä syö akkua. Tänään tallissa ihmettelin pientä jatkuvaa hurinaa vaikka autosta virrat pois, vcds kiinni -->
1207 - control module for auxiliary heater (j364) 004 - no signal/communication. Webaston sulake irti niin sai hiljaseks. Pitänee siis tuokin möhkäle irrottaa jokupäivä tutkittavaksi.
Comment
-
-
Jatkoa hehkuun, liikaa voimaa ja lopputulos ilmeisesti sama kuin kuvassa. Vielä en oo tota yläpäätä pyöräyttäny irti. Vähän huonosti saa otetta, jatketaan harjoituksia.
http://www.fototime.com/7E4321C17F5AAF1/standard.jpg
Comment
-
Päästelin rälläkällä fordin laatikon kytkinkopasta laipan. Sama temppu bemarin gs6 dz37 laatikon kytkinkopalle. Vielä pitäisi saada halkaistua tuo bmw laatikko että saisi jigin tehtyä hitsausta varten. Todella huonosti on purkuohjeita tuolle laatikko tyypille.
https://plus.google.com/109470384621...ts/Fhqhf5oxpWb
Comment
-
Comment
-
loggailin maffia. Huomasin hieman aikaisemmin polar fissin ilmoittaman 4g/s ilmamäärän tyhjäkäynnillä ja nyt vasta kun polar fis ilmoitti imulämmöksi hieman vajaa puoli miljoonaa astetta, arvelin että ehkä se ei olekaan bugi vaan ihan oikeasti maf rikki. No piuha irti, ei minkäänlaista vikavaloa mittaristossa, vain pari vikakoodia ecussa. Hetken päästä ecu arpoi korvaavat lukemat ja nyt dsg vaihtaa normaalisti. Kättä taskuun ja uutta maffia tilaukseen, oon kyllä todella iloinen jos laatikko korjautuu tällä panostuksella.
Comment
-
Piti asennella pikaisesti A4 B8 2.0 TFSI:hin Defan letkulämppäri Webaston lisäksi, joka on odotellut asennusta jo kolmisen kuukautta, mutta ei se kyllä mielestäni ohjeen mukaiseen paikkaan sovi ihan heittämällä. Olikohan ohjeessa, että moottorin kiinnikkeen alemman pultin alle tulisi sen lämmittimen jalka, mutta ensinnäkin jalka ei ihan sellasenaan sinne mene (pitää varmaankin taitella johonkin muotoon ja toisekseen joku johto ja letku on kyl sen verran tiellä, ettei lämmitin mahdu. Sit alkoi ärsyttämään ja keräsin kimpsut ja kampsut ja lähin kotio.
Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa, mitenkä on tuon Defan kiinnitys toteutettu vai pitääköhän tässä alkaa rakentelemaan jotain omaa pidikeviritystä? Webastolla pärjää, mutta näin kovilla pakkasilla haluaisin vähän säästellä aukkua ja lämmittäisin välillä perus lohkolla.
Comment
-
Yhtä o-rengasta lähdin vaihtelemaan lohkon ja jäähynesteiden laipan väliin koneen takana. Pitihän siitä kaikki egr:ää ja turbon öljylinjojen kannakkeita myöden purkaa että sinne pääsi käsiksi. 4 tuntia siinä taisi upota ennen kun kaikki oli nipussa.
Lisäksi tuli vaihdettua suuttimiin uudet o-renkaat, venttiilikoneiston huohotinventtiili, käytyä läpi kaikki alipaine liittimet, letkut ja takaiskut sekä tuli vielä heitettyä vanhasta autosta jäänyt Audisonin Voce erillissarja eteen orkkisten tilalle. Muuttui muuten hieman äänipuoli kun vertaa vakio kamppeisiin. Soittimeen tai mihinkään muuhun ei ole tehty mitään (vielä).
Ihmeellistä tässä ähellyksessä on se että kaikki toimii. Vedet pysyy sisällä ja kone käy taas tasaista tyhjäkäyntiä ja vetojakin tuntui tulleen hieman takaisin.
Comment
-
Pesin auton ulkopuolelta ja käsittelin muoviosat hoitoaineella. Imuroin ja pyyhin pölyt sisustasta. Käsittelin penkkien nahkaosat ensin puhdistus- ja sitten hoitoaineella. Pesin konetilan käsin ja laitoin muoviosiin hoitoainetta. Tarkastin myös samalla nesteet.
Irroitin viallisen radion valmiiksi jotta asentajalla on helpompi laittaa uusi. Myös kattoantennin kytkentöjä taitaa olla tarvis vilkaista... Vaihdoin jonkun kyläsepän tekemän sivuvilkku patentin joka oli kiinnitetty kitillä... Aloin myös tekemään uutta pakoputken loppuosaa koska nykyinen on aivan liian äänekäs...
Comment
-
Pakkanen laski viiteen asteeseen, niin sai auton pestyä ja kuivattua pitkästä aikaa. Sinällään se ja sama, mutta jotenkin kivempi katsella puhtaana.
Myös jääradalla kerääntyneet lumet piti kapistella koteloista ja sulatella vanteista ja tukivarsista. Paljon sitä ehtiikin kerääntyä parissa tunnissa.
Comment
-
Ajoin vaimon pasuunan takasin talliin jatkotoimenpiteitä varten. Pomppasi vielä katsastuksessa, kun takajarrut vaatii hoivaa. Myöskin kumman reipas öljyvuoto ihmetytti nosturilla, mikä tällä hetkellä ajateltuna voisi olla jäätyneen huohotuksen syy. Mutta enivei, laina-autolla ajelut jatkuu...
Comment
-
Taistelin viikon sisään kolmannen kerran shitroenin kanssa. Se on nyt kylmien kelien aikaan alkanut vittuilemaan. Ensimmäisenä tuli ilmoitus että airbagit ei muuteen sitten ole käytössä. Seuraavana hävisi kaasupedaalin asentoanturista toinen piiri ja sen mukana cruise ja tehot koska limpissä on joku 0.4 varmaan ahtoja. Jossain vaiheessa lakkoon liittyi luistonesto ja ajonvakautus, nyt viimeisimpänä ensin tämän aamun töihinmenomatkalla nopeusmittari ja kierroslukumittari ja iltapäivällä kotiinpäin ajellessa koko hela mittaristo. No matkamittarin lukemat vielä raksutti eteenpäin mutta kaikki viisarit oli pois pelistä. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt ja radio toimii joten on sillä nyt kestänyt tuota päivittäistä 120km siivua ajaa.
Mietin että noinkohan siinä oikeasti on muka noin montaa erillistä vikaa vaan kyllä tuo on joku single point of failure. Webastoa käytetään joka päivä sen 30 minuuttia molemmissa päissä ennen liikkeellelähtöä eikä käynnistymisen kanssa ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa. Siitä huolimatta, menisköhän nuo kaikki vaan hiukan huonon patterin piikkiin? Nimittäin nyt kun iltapäivästä tunnin ajomatkan jälkeen otin auton talliin niin luulisi akun olevan aivan täynnä, varsinkin kun laturi on vaihdettu pari kuukautta sitten. Silti ulkoisen laturin kiinni laitto tapahtui oikein maadoituskipinän kanssa ja laturi lähti heti työntämään akkuun täydellä teholla 12A virtaa.
Kuulostaako yhtään loogiselta? Voiko akku olla huono ja silti näilläkin pakkasilla lähteä nelosdiesel käyntiin ilman ongelmia? Ei viittisi millään sijoittaa tuohon rytöläjään edes sitä satasta uuteen akkuun kokeilun vuoksi.
Comment
Comment