Kaivoin lumihangen alta pakoputken. Täytyy taas kerran todeta että on nuo alkuperäisputket vaan helvetin hyvälaatuisia. Se on noin 19 vuotta vanha, ja ollut pihallakin muutaman vuoden mutta ihan käyttökelpoinen se on edelleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Urssi ollut muutaman viikon ajamatta pihassa, kävin kaivamassa lumihangesta esiin ja täräytin käyntiin että saa vähän herkisteltyä. Siinä se käydä louskutti tyhjäkäyntiä pihassa, touhusin ite tallissa jotain ja vartin päästä kun menin ulos niin vasen takasivuikkuna oli omia aikojaan laskenut alas.
Ei suostunut millään nousemaan ylös ja alkoi vettäkin satamaan niin otin sitten talliin ja nyt kävin tutkimassa. Kumma juttu. Ikkunat aiemmin toimineet aina ilman mitään ongelmia, nyt oli se vasemman takaoven moottori ajanut ikkunan alas ja kuollut siihen paikkaan. Purin hetki sitten ovipahvin irti ja aikani tutkin, aivan umpijumissa koko möykky. Ei imukupilla saanut ikkunaa vedettyä kiinni.
Kaikki C4 purkuosat on jo aikaa sitten käytetty mutta lasinnostimen moottori näytti kovin tutulta. Rikkinäinen käteen ja varaston hyllyjä penkomaan. Heti löytyi neljä samalla osanumerolla. C5:ssa on sama moottori ja niitä on purettuna mennyt läpi käsien niin monta ettei heti lopu varaosat kesken. Vaihtomoottori kiinni ja lasi ylös.
Helppo korjaus mutta silti pisti miettimään miksi lasinnostin vikaantuu aina noinpäin että ikkuna jää auki ja toisaalta ovien lukot vikaantuu aina niin päin että jäävät lukkoon eikä ovea saa auki.Viimeksi muokannut hopsis; 26.1.2018, 20:40.
Comment
-
Eilen urssin ikkunanostimen moottoria vaihtaessa huomasin että myöskään sisäpuolen avauskahva ei toimi. Purin koko oven, ikkunakarmit ja kahvojen vaijerit jne irti että pääsi lukkolaitteeseen käsiksi. Sepä ei halunnut heti mahtua pois paikaltaan ja siinä sitä nitkuttaessani huomasin sen pikku vivun oven päässä... Eihän siinä lukossa mitään vikaa ollut, oli vaan lapsilukossa.
Vaihtu meisselit kaljatölkkiin aika nopsaan. Ehkä jo huomenna huvittaa mennä kasaamaan.
Comment
-
Takajarruja vaihtelin, oikean puolen levyt ja palat. Mäntätyökalu piti lainata, eihän se menny kotikutosilla vermeillä, toisen puolen vaihto kaatu halpapultteihin jotka tuli spacerien mukana, pyöreäksi meni. Homma jatkuu...
Ilman nosturia kyllä vittumaista lähes 2metrisellä miehen mitalla. Selkä jumissa :D
Comment
-
Turasin molemmin puolin takatukivarsista isot puslat pois ja totesin että, vaikka korjaamon hemmo sanoi että oikean puolen raidetanko tai mikä lienee onkaan on rikki, niin vasemman puolen oma on vielä huonommassa kunnossa. No pitänee mennä huomenna tilaamaan siihenkin sitten uusi. Usko meinas kyllä loppua kesken kun niitä raidetangon ulompia pultteja väänsi irti.
Comment
-
Purin vaimon passatin keulan että saa ilmastoinin kompuran laitettua takaisin kunnolla kiinni. Ilmeisesti takimmaisesta kiinnityspisteestä korkannut kierre, ja kompura notkahtanut vinoon -> hihna lähtenyt pois paikoiltaan. Myös jakopään voisi samalla tehdä, kun on mennyt sekä ajallisesti että kilometreihin nähden yli.
Hieman kyllä ahdistaa, kun on vuotanut öljyä vähän joka raosta, eikä oikein huvittaisi alkaa niin perusteellista huoltoa tekemään. Koko moottorin etuosa on semmoisen öljytöhkän peitossa, mikä kaipaisi jotain astetta kovempaa putsia (joku tiukka pesuaine + painepesuri), mutta eihän tommosessa kuivassa tallissa pysty mitää semmoista tekemään.
Jos olisi ylimääräistä, niin tuo moottori vaihtuisi johonkin toiseen ...tai koko auto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKulttyrellisti viinipäissäni shitroeniin jakopäätä. Ja silmämääräisesti aivan turhaan. Vaihtoväli muistaakseni 140tkm ja tolla remmilla ajettu nyt vähän yli 167tkm. Päällepäin aivan virheettömässä kunnossa.
Topiciin, turasin pohjolahallissa Kuplan käyntiin, jotta sain siirrettyä sitä 8m eteenpäin. Ihan aikansa otti taas ton alipainekytkimen elvyttäminen, mutta alkoihan se lopulta toimia. Ihme tavaraa nuo vanhat volkkarit.
Comment
-
Suureksi yllätykseksi ja pettymykseksi shitroen lähti (ja jäi) käyntiin heti ensi yritykseltä jakopään tunkkaamisen jälkeen. Olishan tuo saanut vaikka ison kolinan ja pamahdyksen kanssa porsia ni olis päässyt tästäkin kärsimysnäytelmästä.
No, ei voi mitään. Tulipa tehtyä. Eikä todellakaan ollut mitään seem asteikon mittareita tai muitakaan ennenkuulumattomia erikoisvälineitä joita tuohon olisi sekä Bentleyn että Autodatan mielestä pitänyt olla. Vanhat osat pois, uudet tilalle ja auto ulos tallista.
Seuraavan kerran ihan huolto-ohjelman mukaankin osuu jakopää ~600tkm kohdalle. Minulla on vahva epäilys että nippusiteillä ja jesarilla korjaten (kuten tähänkin asti) tuota saattaisi saada sinne väkisin tekohengitettyä mutta yksikin vähänkään kalliimpi vika aiheuttaa helposti stenauksen.
Comment
-
3B passatin (V6) jakopään laittelin kasaan, vanhoilla A4:sta aikoinaan ylimääräiseksi jääneillä 20tkm ajetuilla hilkkeillä. Budjettiratkaisu, mikä toiminee ihan hyvin. Vanhaan vesipumppuun ei ollut enää tiivistettä, joten laitoin sen ihan tiivistemassalla kiinni. Keula on vielä muuten auki, joten jos joku tietää ettei tuo tule pitämään, niin saa kertoa nyt ;)
Jälleen kerran tuli torx-hylsylle käyttöä parin nylppääntyneen kuusiokolon takia. On nuo kyllä hyviä tuohon tarkoitukseen, eikä ottanut yhtään edes kipeätä, vaikka voimalla joutuu siihen koloon lyömään.
Comment
-
Kasikymppiä parsittu kasaan, iso kiitos Raitoniemen Tomille varaosista, johtosarja korjattu, uusilla tulpilla sai takas henkiin, aikani ihmettelin minkätakia tyhjäkäynti on 3000rpm, koikeilin alipainevuotoja. Keksin irrottaa mapin letkun eculta ja sillo tipahti noin 1100rpm tyhjäkäynti.
Luovutin ja menin kotiin, kahvikupin ääressä palaset loksahti kohdalleen, mapin alipaineletku oli liitetty väärälle puolelle kaasuläppää. Letkun vaihto toiseen nippaan ja näin, V6 kävi tyhjäkäyntiä normaalisti. Työvoitto! Viellä ku vaihtelee koiranluut ja rt päät ni voipi yrittää leimalle!
Comment
Comment