Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lopuksi vielä auto ulos tallista ja seatti tilalle, kun pitää selvittää onko siinä takajarrupalat lopussa vai mikä siellä rohisee...
    19.11. kirjoittelin noin, ja heti eilen (30.päivä) pääsin vihdoin noita tutkimaan. Kuskin puolen sisempi pala jo ihan metallilla, joka suurella todennäköisyydellä johtui siitä kun toinen liuku melko juntturassa. Liuku alkoi taas toimia kun irrotti ja putsasi sen ja sattui löytymään uusi suojakumikin vanhan tilalle.
    Palaksi laitoin jonkun vanhan 3B passatin takajarrupalan, mitä en ollut viitsinyt heittää pois, kun pintaa oli kuitenkin reilusti. Mukava yllätys tosiaan oli, että noissa oli samat palat, joten halpa pikku fiksi.
    Siinä takarenkaita irrotellessa huomasin tosin, että ovat nekin tosi surkeat, joten pitää tästä lähistöltä jotkut halvat mustat ja pyöreät talvirenkaat vielä hommata.

    Comment


      Rs4 takajarrut ohjelmassa tällä kertaa.

      Comment


        Takavilkkujen jatkoksi näpertelin Jampun etuvilkutkin uusiksi. Nämäkään eivät olleet enää oem- osia ja kytkentä oli tehty johdonpäät solmimalla. Hyvin oli jessen liima sulanut johtojen kuoriin, hirveä siivottava. Uusissa on nyt suojatut liittimet, ei jännitä toiminta jatkossa.

        Comment


          Tuossa isäukon A4:ssä niin surkeat pitkät, että tuli turailtua lisäpitkät maskiin, melko siisti asennus saatiin tehtyä. Samalla vaihdettiin vanhat xenon polttimot uusiin, ei voi olla kun tyytyväinen lopputulokseen.
          Attached Files

          Comment


            Leikin ctekin kanssa.

            Comment


            • Nelikko vaihtui toiseen. Passatti kun pelaa, niin nyt pitäisi löytää syy miksi polariksen etuperän veto ei kytkeydy. Onneksi pienellä gooletuksella löytyi korjaus manuaalit ja sieltä mittausarvot. Tulipa sentään alkuun siivottua johtosarjasta turhat valot pois. Tässä on äärivalot ja vilkut sun muut mitkä joutaa pois kilpien lisäksi, koska tätä ei voi saada tiemalliksi. Invatraktorilla kun saa ajaa vain se joka siihen luvan on saanut.

              Comment


                Tein hammaspyörän kolmisakaraisella kytkimellä.
                Attached Files

                Comment


                • Vaihdoin lämppärin kennon B5 A4:een. Nyt taas lämpöä piisaa.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Topsuu; 4.12.2017, 11:10. Perustelu: Lisätty pari kuvaa

                  Comment


                    Pääsin viimein talliin vaihtamaan vaimo-kullan sotaratsuun (a6 c5) parkkitutkan anturin.
                    On se jännä, kun VCDS kertoo viallisen anturin olevan takana oikealla ja sen anturin vaihtamalla tutkat alkoivat toimimaan. :D
                    Attached Files

                    Comment


                      4F vaihdoin levyt ja palat joka nurkkaan. VCDS alkaa olla maksanut ittesä jo takasin.

                      Comment


                        B7 2.0 tfsi:hin vaihdoin jakohihnan ja muut oheis hilppeet. Lisäksi tuli vaihdettua ilmanputsari, raitisilmasuodatin, öljyt ja suodatin.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Rusty Näytä viesti
                          B6 etujarruja...pari tuntia yritin saada satuloiden kannattimia irti....voisi melkein osallistua tuonne ottaa päähän -osastolle.
                          Vielä lisää irrotusöljyä, kuumaa ja kylmää sekä pulttipyssy ja vasaraa. Kannoin jo rälläkän valmiiksi, mutta annoin vielä mahdollisuuden...ja niinhän ne kuskinkin puolen kannattimien pultit sitten lopuksi varttitunnin käsittelyllä irtosi. Pulttien kierteet koko matkalta aivan tukossa valkeasta jauheesta.

                          Comment


                            Vaihdoin tuohon pikkuriiviöön (Smart Brabus) alustan (Eibach/Bilstein). Kovin hymyilytti kun avasin paketin =) Nuohan menee ihan sormipuristimista. Pieni on kaunista.

                            Alustasta tuli kyllä hyvä...
                            Attached Files

                            Comment


                            • Irrotin pollesta etuperän, 10 vuotta pappatyyliin ajelua oli pitänyt perän sisällä muovihäkin yllättäen ehjänä. Tilasin silti kanadasta alumiinisen tilalle, kerta sen jo purin. Eipähän tarvitse enää toista kertaa toivottavasti avata.

                              Comment


                              • Eilen ruuvinastoilla nastoitin mönkkärin etukumit rontti 300kpl meni.

                                Tänään askartelin tiguaniin lisävaloraudan paikoilleen. Puskurin taakse tein alumiinista jäykisteen ja kiinnikkeen että sain puskurin vetelän olemuksen jäykäksi.

                                Yritin selvitellä bixenon pitkien varjostimen johtoa herätettä varten. Umpion otin käteen tosin turhaa kun umpion sisällä vain mustia johtoja.

                                https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...073c81fb4a.jpg
                                https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...84070ed98d.jpg
                                https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...06dedfb8c0.jpg
                                https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7ddc929fea.jpg
                                Viimeksi muokannut To87; 8.12.2017, 18:51. Perustelu: Jättikuvat linkeiksi.

                                Comment


                                • Dippailen cosworthin jarrusatuloita sitruunahappo kylvyssä.. :) Sekä vaihtelen jarruletkut teräspunoksiin kunhan saapuvat miulle..

                                  Comment


                                    Hävitin yhden wankelin ja siirtelin VoPo -projektin keskelle hallia jos vaikka etenisi...

                                    Comment


                                      Säästin rahaa eli vaihdoin öljyt itse. Ostin toki uuden tunkin, öljynvalutusastian ja uudet ropaushaalarit ensin. Varmuuden varalta kävin myös Motonetissä kaksi kertaa kun ostin ekalla kerralla epähuomiossa 4 litran öljypöntön. Onpahan nyt 5L kannu mistä vaihtaa seuraavatkin.

                                      Comment


                                      • Öljynvaihdon työn osuus 18,7€. Ei tulis itellä edes mieleen nähdä sitä vaivaa. :D

                                        Comment


                                        • Mitä turasit tänään tallissa?

                                          Säädä kalenteri, varaa huoltoaika, hoida auto huoltoon, jonota, hoida itsesi duuniin, säädä duunipäivää, että ehdit hakea auton ennen huollon sulkeutumista, hoida itsesi duunista huoltoon, jonota, maksa. Ei, ei tulis itellä edes mieleen nähdä sit vaivaa.

                                          Comment


                                          • Soita liikkeeseen ja varaa aika, vie auto työmatkalla huoltoon ja ota laina-auto tilalle. Haet seuraavana työpäivänä auton takas ja maksat vaivanpalkan. Paikan valinta kysymys.
                                            E: joskus toljotellu vierestä tai käyny odotellessa kahvilla ..

                                            Comment


                                              Aja talliin, imuroi öljyt pois, vaihda suodatin ja lisää öljyt. Öljyäkin on saksasta tilattu useampaan vaihtokertaan, niin säästöä jää enemmän kuin 18,70€.
                                              Sitten kun sattuu vielä auto, missä on suti yläkautta vaihdettavissa, niin eniten kädet likastuu nenää kaivaessa, kun odottaa että öljyt on imetty pois.

                                              Comment


                                              • Jos vaihtaa 7 kertaa vuoteen öljyt niin siinä voi jokainen laskea paljonko säästää kun sen tekee itse.

                                                Comment


                                                  Öljynvaihto ainakin 3.0 tdi koneeseen on niin naurettavan helppo operaatio, ettei tulisi mieleenkään alkaa liikkeessä teettämään. Toisekseen 8 litraa longlife öljyä liikkeestä ostettuna tekee monessa paikassa yli 100 euroa, kun itse hankkien selviää n. 60 eurolla.

                                                  Sitäpaitsi, jos työ tehdään asiakkaan odottaessa, on se aika joka tapauksessa pois itseltä :D

                                                  Comment


                                                  • B7 3.0TDI öljyt ja parkit. Ai että on muuten ihanan ahdasta lamppujen vaihto umpiot ja puskuri paikallaan.
                                                    Hetken aiheutti harmaita hiuksia suodattimen tiivisteen paikotus.
                                                    Lisäksi pientä joulusiivousta.

                                                    Comment


                                                    • Passattiin turasin ilmajouset alle. Yhdentoista maissa lähdin himasta tallille ja aamuneljältä olin kotona. Oli "vähän" paikat jumissa ja rälläkkä lauloi.

                                                      Comment


                                                        Neloseen turasin roiskeläpät eteen vaikka niiden ei kuulemma pitänyt sopia S-Line ulkopaketlla olevaan ajoneuvoon. Näin varoittelivat Pörhöllä. Samalla laitoin myös B8 faceliftin kiveniskusuojat lokasuojiin.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Paskatin tihkureleeseen vaihdoin kytkinlipareen toisesta releestä, vesiletkun liittimiä kirrasin, ja viralliset talvikumit välikelinkumien tilalle. Niin ja lisävaloille uusia sähköliittimiä.

                                                          Turbokin vinkuu, pitää se joskus kurkata miltä näyttää.

                                                          Comment


                                                            Käyttelin projektia, parantelin polttoainesäiliön asennusta, valmistelin kaasupolkimen asennusta uudistetuille nahkapaskamurun korvikkeilla kaasuvaijerin kiinnityksessä. Kiristelin öljypohjaa uudestaan kun on pariin kertaan tullut käyttölämpöön.

                                                            Säädin vaihteensiirtoa, nyt löytyy 5-vaihde ja pakki :)

                                                            Plus kaikkea pientä muuta...

                                                            Comment


                                                            • Mönkkärin auran viimeset osat saapui viimein niin askartelin ne paikalleen. Joskus vissiin rymytty tuolla kun keulan paikalleen asennus adapteriraudan asennuksen jälkeen vaati rälläköintiä vääntelyä ja lekaa. Vaan ompa makea työnnellä lumia jollain muulla kuin kolalla.

                                                              Sitten viritin passattia. Tässä laitteessa kun on jossain ollut vikaa, on samasta kohteesta suunnilleen aina löytynyt aivan uskomatonta ranetusta millä osa on mennyt vain huonommaksi. Näitä mm oli molemmat tankkiyksiköt, peilivilkku, kojelaudan nitinät, penkki, toinen penkki, akun kytkentä ja kiinnitys ja moni muu. Silloin kun löysin ranet peilivilkusta, luulin löytäneeni kitsastelun huipentuman. Se vilkku kun maksaakin jopa pari kymppiä parhaimmillaan pari, niin ihmettelin miksi joku jaksaa vaivautua kötöstämään kun se on kuitenkin jo aika vaiva purkaa pois.

                                                              No nyt ajattelin vaihtaa kilpivalot ledeiksi kun toinen oli pimeänä ja katsastus olisi parin kuukauden päästä. Empä olisi kyllä uskonut minkälaisen vaivan joku viromaani jaksaa juutalaisuutensa takia nähdä kun kolvaa putkipolttimon johdon kanssa kilpivalon pohjaan että välttyy ostamasta 3 euron kilpivaloa!? Monenlaista on vastaan tullut mutta tuo on jo niin puhdasta idiotismia että tekisi mieli käydä antamassa ympäri korvia tuollaiselle. Kun tuon löysin niin en oikeesti tienny pitäisikö itkeä vai nauraa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X