Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuli vaihdettua vihdoin A2:sen ajovaloumpiot. Yllätykseksi toisessa umpiossa oli jostain syystä jo parkkipolttimo paikoillaan. Molemmat umpiot olivat siis täysin uusia.

    Comment


      A6 vaihdekepin päivitin uudempaan, ihan ei ollu bolt on, mut meni pienellä askartelulla nätisti.

      Comment


      • Touaregin ilmajouset taakse; vaihdoin pitopaineventtiilit. Oli varalla kyllä pussit myös mutta venttiilit irtosivat suosiolla. Ei kovin mukava irrotella pusseja Touaregista vaikka sai nosturilla tehdäkin..
        Varmaan seuraavaksi kompura ja korkeudensäädön anturien ostoon...

        Comment


        • Työnsin Miatan ulos ja ajoin Audin sisään öljynvaihtoon. Ajoin Audin ulos ja työnsin Miatan sisään.
          Attached Files

          Comment


            BDHn EGR ihmettelyä, ei muuten ole kovin helppo irroittaa imusarjaa ja egr tästä konetyypistä. Tässä egr vesikiertoinen, niin kaksi pulttia päätetty pultata toiseltapuolen. Noh oli siis pakko irroittaa inusarjat, ne tuli putsailtua RE85sella. Irroitinpa hehkutkin valmiiksi. Huomenna sitten uusi EGR vena, ohjaus solenoidi, imusarjan tiivisteet ja hehkutulpat. Hehkutulppien irrottamista auttoi kovasti kuumailmapuhallin.

            Comment


            • Yleistä siivousta ja järjestelyä. Kyllä se kerran vuodessa näköjään tekee aika hyvää. Varastossa on ollut viitisen vuotta GWS työkaluvaunu. Olen aina ajatellut että se vie tallista liikaa tilaa mutta väärässäpä olin. Samat kalut vie "hiukan" enemmän tilaa pitkin lattioita ja pöytiä leviteltynä ja sopivan työkalun etsimiseen kuluva aika lyheni ratkaisevasti :)

              Comment


                Avokille tuli vaihdeltua aiemmin välikelin renkaat. Eipä kerennyt ajaa kuin 50km - ei päässyt jälkikiristykseen saakka neljällä renkaalla. Rengas putosi 15km/h vauhdista, kaikki 5 pulttia löytyi vierestä.

                Talveksi tuli ostettua Skodaan Sailun nastat 340€ peltivanteille (30€) laitettuina

                A4:n AVF:n EGR tulppailua
                Attached Files

                Comment


                  Oliko oikean mittaiset pultit? Hyvä nyrkkisääntö on että vähintään neljä täyttä kierrosta kun ottaa kierteelle niin pysyy. Kuvan vanteet näyttää just siltä että tarvitsevat omat pidemmät pulttinsa, sama juttu tietenkin esmes spacereiden kanssa.

                  Comment


                    Ei ihan tänään mutta tämän ja viime viikon aikana: öljypohjan tiiviste, etuvetarien laippojen stefat, syyläri, etuvetarien kumit, iskarit joka nurkkaan+yläpään laakerit etee, yhen jarrusatulan tiivisteet, vaihteistoöljyt, moottoriöljyt, jäähdytysnesteet, raidetangot täydellisenä, pcv venttiili, lohkon huohottimen tiivisteet, "downpipen" tiivisteet.. jotaa varmaa viel unohtu.

                    Ai niin, poimin katista kennon paloja ja totesin et tarvii varmaa tilaa uus. Katsastus ois tulossa.

                    Laatikollinen osia jäi viel talliin keräämään motivaatiota mutta tuossa nyt tuli laitettua nuo akuuteimmat.

                    Comment


                      A8:a lisää hipistelty edellisten omistajien välinpitämättömyydestä.

                      Nyt toimii molemmat etuvalotkin, kunhan ensin vaihtoi molemmat liittimet ja pinnit uusiin apparin umpiossa. Enää yksi vuotava jäähytysneste letku, takasatulat ja selvittää hifi asennusten kytöstykset niin sehän on jo soiva peli.

                      Jotenkin tuosta kyllä huokuu että on vaan ajettu ja lisätty öljyä ja tankattu.

                      Comment


                      • Kasasin ylempänä mainitun webaston tallin pöydälle ja laitoin tulille, hyvin lämmitti ämpärillisen vettä ja toimi kaikin puolin.

                        Comment


                          Vaihtelin taas parkkipolttimon eteen. Just laitoin molemmat niin kestihän nuo, toinen yhden ja toinen kolme päivää ennen vikailmoitusta. Tavan lamput, ei siis ledit.

                          Comment


                            Pohjola-hallissa pesaisin ja vahasin mopedin. Kaikki nivelet ja ketjut rasvasin ja akun otin irti niin nyt voi jättää tämänkin talviteloille.
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 8.11.2017, 08:05.

                            Comment


                              Otin b7:n etu-umpioista vilkkujen oranssit kuvut pois sekä maalasin maskin kehyksen ja umpiosta sen kromilipareen mustaksi. Ja tietysti kun otin vilkkujen kuvut pois niin vilkkupolttimot piti vaihtaa kromisiin oranssia valoa antaviin polttimoihin.

                              Comment


                                Pesun yhteydessä tuli pestyä myös 4F:n konehuone ja lämmityslaitteen kaukalo, aika paljon oli lehtiä siellä. Kompura ja imuri osottautui hyviksi työkaluiksi tähän hommaan.

                                Comment


                                • Kuplavolkkariin Megasquirttia istuttamassa. Triggeripyörä ja asentoanturin teline valmis, boksi modattu EDIS-sytkälle ja johtosarjan tekoa aloiteltu. Tavoitteena saada ensin sytkä pelaamaan ja mahdollisesti myöhemmin ruisku.

                                  Comment


                                  • Sain viimein vaihdettua B8:n visertelevän puhaltimen moottorin, odottanut vuoden hyllyssä. Sitten korjasin xenonien tasoanturin tangon ja laitoin lisävalot talveksi keulaan. Vielä pitäisi tilata totaalisesti hajonnut polttoainesuodattimen luukku, hävinnyt iskaritornin luukku ja vaihdattaa nariseva pallonivel tms. #vaihtoon?

                                    Comment


                                      Tilasin kiinasta topakkaa 4000k ledinauhaa ja tein siitä tallin kattoon kivan kulkuvalon talven pimeisiin iltoihin.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Vaihdoin dsg lootaan k1 ja k2 kytkinsolenoidit. Pikkaisen haastavaa tehdä perussäätö ja arvioida onnistuminen tosin kun rakkine ei lähde käyntiin...

                                        Comment


                                        • Huomasin eilen, että auton ikkunat aivan huurussa sisäpuolelta (vettä satoi koko päivän). No eikö muistunut mieleen kun ~pari vuotta takaperin oli vastaavaa ja silloin oli apukuskin lattia täynnä vettä.

                                          Menin pihalle ja kokeilin ensin apukuskin puolen - oli täysin kuiva. Sitten siirryin kuskinpuolelle ja siellähän tuntui matto päältä kokeiltuna hieman kostealta.. Eikun tallille ja purkamaan matto auki ja olihan siellä vettä. Puristelin enimmät vedet eristeistä pois ja laitoin sisätilalämppärin hönkimään mattoa kuivaksi (tai ainakin kuivemmaksi) ja aloin paikkaamaan mahdollisia vuotokohtia jotka ovat konepellin avausvaijerin läpivienti ja ECUn kotelo.

                                          Samalla tulikin tutkittua miksi etupuskuri ei istu apparin puolelta kunnolla (jää n. sentin rako kun toisella puolella rakoa on noin puolet tuosta). Puskuria irrottaessa huomasinkin jäähdyttimen reunassa vuotokohdan (tuuminutkin minne häviää hiljalleen nesteet säiliöstä kun ei ole pahemmin tiputellut maahan) joten pääsee senkin uusimaan.

                                          Olihan tuossa tekemistä, eilen illalla menin tallille noin puoli kasin jälkeen ja kotia tulin neljän aikoihin aamuyöstä. Onneks on sentään sunnuntai. Ja isänpäivä (huilipäivä).


                                          edit.

                                          Ja tänään pääsin toteamaan että vielä tunkee vettä jostain kuskin jalkatilaan.. Töiden jälkeen tallille tutkimaan.
                                          Viimeksi muokannut Topsuu; 13.11.2017, 09:31. Perustelu: update

                                          Comment


                                          • Aloittelin korjaamaan vaimon passatin katsastuksesta saamaa vikalistaa, mihin kuuluu mm. pari tukivartta, katkennut etujousi, etupyöränlaakeri, käsijarru, raidetangon suojakumi...

                                            Positiivista on ettei vielä yksikään pultti ole jumitellut, ja molemman puolen ylätukivarsien pitkät pultit lähti ilman mutinoita auki. Etutolpat vaihdan jousineen kaikkineen suoraan A4:sta jääneisiin ja laakerikin löytyy, joten paljoa ei tarvii osia ostella että saa auton taas nippuun.

                                            Comment


                                            • Paljonko passatin mittarin ehtinyt kertymään?

                                              Comment


                                              • Vähän reilu 374tkm tällä hetkellä mittarissa, ja se myös näkyy. Kuskinpuolen takakaari melko rujossa ruosteessa, sekä muutenkin vähän jokapuolella osumaa ja jälkeä.

                                                Comment


                                                • Pikku vikoja ja passatista ei kannata koskaan luopua :)

                                                  Comment


                                                    Vaihdoin Boran loppuun ajetut ja kolisevat FK coilit päikseen varaosa-auton orkkisalustan kanssa. On se vaan miellyttävää työskennellä vaihteeksi McPhersonin ja kärryakselin kanssa :)

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                      Pikku vikoja ja passatista ei kannata koskaan luopua :)
                                                      Minä yritin luopua ja nyt mulla on niitä kaksi :(

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                                        Vaihdoin dsg lootaan k1 ja k2 kytkinsolenoidit. Pikkaisen haastavaa tehdä perussäätö ja arvioida onnistuminen tosin kun rakkine ei lähde käyntiin...
                                                        Mä en voi olla hymyilemättä näille sun passat päivityksille. Hymy on sellasta myötätunnon ja säälin sekaista, joukossa hieman helpottunutta tunnetta. En muistele ko.laitetta lämmöllä. Paitsi ne pari liukasta lumipäivää kun sai loirottaa kylkiedellä...ja kyllä ne äänet on vr6 koneessa asialliset.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä mä luulen ettei mullekaan tästä erityisen lämpimiä muistoja tule jäämään. Alan ymmärtämään mitä tarkotit aiemmin. Jos nyt edes pari vuotta menisi. Sitten joutaa vaikka osiksi tai kolmosautoksi. Tuon moottorin luonne on kyllä mahtava, siitä ei voi olla tykkäämättä. Nyt oli kyllä kehnoa onnea jo matkassa kun pari viikkoa vanha tankkiyksikkö antautui. Nyt ei täydelläkään duty cyclellä saa edes 1 bar painetta aikaan.
                                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 13.11.2017, 20:07.

                                                          Comment


                                                            Viikonloppuna purin yhden V8(hauis)/4HP24 kombon erilleen ja moottoriakin niin pitkälle kuin kerkesin. Samaan aikaan tallissa cabrion kanssa turatessa kaikki työkalut oli niin paljon öljyssä että heitin yöksi isoon saaviin ja pinelineä perään. Tänään kaadoin vatin tyhjäksi ja kuivasin työkalut ja järjestelin paikoilleen. Monta remonttia alkanut vituttamaan vaan sen takia kun työkalut ei ole oikeilla paikoillaan tai ovat niin paskaisia että lipsuvat ja kintaat on läpi öljyttyjä hetken päästä.

                                                            Comment


                                                              Fiilistelin...
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X