Tuli vaihdettua vihdoin A2:sen ajovaloumpiot. Yllätykseksi toisessa umpiossa oli jostain syystä jo parkkipolttimo paikoillaan. Molemmat umpiot olivat siis täysin uusia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
BDHn EGR ihmettelyä, ei muuten ole kovin helppo irroittaa imusarjaa ja egr tästä konetyypistä. Tässä egr vesikiertoinen, niin kaksi pulttia päätetty pultata toiseltapuolen. Noh oli siis pakko irroittaa inusarjat, ne tuli putsailtua RE85sella. Irroitinpa hehkutkin valmiiksi. Huomenna sitten uusi EGR vena, ohjaus solenoidi, imusarjan tiivisteet ja hehkutulpat. Hehkutulppien irrottamista auttoi kovasti kuumailmapuhallin.
Comment
-
Yleistä siivousta ja järjestelyä. Kyllä se kerran vuodessa näköjään tekee aika hyvää. Varastossa on ollut viitisen vuotta GWS työkaluvaunu. Olen aina ajatellut että se vie tallista liikaa tilaa mutta väärässäpä olin. Samat kalut vie "hiukan" enemmän tilaa pitkin lattioita ja pöytiä leviteltynä ja sopivan työkalun etsimiseen kuluva aika lyheni ratkaisevasti :)
Comment
-
Avokille tuli vaihdeltua aiemmin välikelin renkaat. Eipä kerennyt ajaa kuin 50km - ei päässyt jälkikiristykseen saakka neljällä renkaalla. Rengas putosi 15km/h vauhdista, kaikki 5 pulttia löytyi vierestä.
Talveksi tuli ostettua Skodaan Sailun nastat 340€ peltivanteille (30€) laitettuina
A4:n AVF:n EGR tulppailua
Comment
-
Ei ihan tänään mutta tämän ja viime viikon aikana: öljypohjan tiiviste, etuvetarien laippojen stefat, syyläri, etuvetarien kumit, iskarit joka nurkkaan+yläpään laakerit etee, yhen jarrusatulan tiivisteet, vaihteistoöljyt, moottoriöljyt, jäähdytysnesteet, raidetangot täydellisenä, pcv venttiili, lohkon huohottimen tiivisteet, "downpipen" tiivisteet.. jotaa varmaa viel unohtu.
Ai niin, poimin katista kennon paloja ja totesin et tarvii varmaa tilaa uus. Katsastus ois tulossa.
Laatikollinen osia jäi viel talliin keräämään motivaatiota mutta tuossa nyt tuli laitettua nuo akuuteimmat.
Comment
-
A8:a lisää hipistelty edellisten omistajien välinpitämättömyydestä.
Nyt toimii molemmat etuvalotkin, kunhan ensin vaihtoi molemmat liittimet ja pinnit uusiin apparin umpiossa. Enää yksi vuotava jäähytysneste letku, takasatulat ja selvittää hifi asennusten kytöstykset niin sehän on jo soiva peli.
Jotenkin tuosta kyllä huokuu että on vaan ajettu ja lisätty öljyä ja tankattu.
Comment
-
Sain viimein vaihdettua B8:n visertelevän puhaltimen moottorin, odottanut vuoden hyllyssä. Sitten korjasin xenonien tasoanturin tangon ja laitoin lisävalot talveksi keulaan. Vielä pitäisi tilata totaalisesti hajonnut polttoainesuodattimen luukku, hävinnyt iskaritornin luukku ja vaihdattaa nariseva pallonivel tms. #vaihtoon?
Comment
-
Huomasin eilen, että auton ikkunat aivan huurussa sisäpuolelta (vettä satoi koko päivän). No eikö muistunut mieleen kun ~pari vuotta takaperin oli vastaavaa ja silloin oli apukuskin lattia täynnä vettä.
Menin pihalle ja kokeilin ensin apukuskin puolen - oli täysin kuiva. Sitten siirryin kuskinpuolelle ja siellähän tuntui matto päältä kokeiltuna hieman kostealta.. Eikun tallille ja purkamaan matto auki ja olihan siellä vettä. Puristelin enimmät vedet eristeistä pois ja laitoin sisätilalämppärin hönkimään mattoa kuivaksi (tai ainakin kuivemmaksi) ja aloin paikkaamaan mahdollisia vuotokohtia jotka ovat konepellin avausvaijerin läpivienti ja ECUn kotelo.
Samalla tulikin tutkittua miksi etupuskuri ei istu apparin puolelta kunnolla (jää n. sentin rako kun toisella puolella rakoa on noin puolet tuosta). Puskuria irrottaessa huomasinkin jäähdyttimen reunassa vuotokohdan (tuuminutkin minne häviää hiljalleen nesteet säiliöstä kun ei ole pahemmin tiputellut maahan) joten pääsee senkin uusimaan.
Olihan tuossa tekemistä, eilen illalla menin tallille noin puoli kasin jälkeen ja kotia tulin neljän aikoihin aamuyöstä. Onneks on sentään sunnuntai. Ja isänpäivä (huilipäivä).
edit.
Ja tänään pääsin toteamaan että vielä tunkee vettä jostain kuskin jalkatilaan.. Töiden jälkeen tallille tutkimaan.
Comment
-
Aloittelin korjaamaan vaimon passatin katsastuksesta saamaa vikalistaa, mihin kuuluu mm. pari tukivartta, katkennut etujousi, etupyöränlaakeri, käsijarru, raidetangon suojakumi...
Positiivista on ettei vielä yksikään pultti ole jumitellut, ja molemman puolen ylätukivarsien pitkät pultit lähti ilman mutinoita auki. Etutolpat vaihdan jousineen kaikkineen suoraan A4:sta jääneisiin ja laakerikin löytyy, joten paljoa ei tarvii osia ostella että saa auton taas nippuun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiPikku vikoja ja passatista ei kannata koskaan luopua :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiVaihdoin dsg lootaan k1 ja k2 kytkinsolenoidit. Pikkaisen haastavaa tehdä perussäätö ja arvioida onnistuminen tosin kun rakkine ei lähde käyntiin...
Comment
-
Kyllä mä luulen ettei mullekaan tästä erityisen lämpimiä muistoja tule jäämään. Alan ymmärtämään mitä tarkotit aiemmin. Jos nyt edes pari vuotta menisi. Sitten joutaa vaikka osiksi tai kolmosautoksi. Tuon moottorin luonne on kyllä mahtava, siitä ei voi olla tykkäämättä. Nyt oli kyllä kehnoa onnea jo matkassa kun pari viikkoa vanha tankkiyksikkö antautui. Nyt ei täydelläkään duty cyclellä saa edes 1 bar painetta aikaan.Viimeksi muokannut LauriJT; 13.11.2017, 20:07.
Comment
-
Viikonloppuna purin yhden V8(hauis)/4HP24 kombon erilleen ja moottoriakin niin pitkälle kuin kerkesin. Samaan aikaan tallissa cabrion kanssa turatessa kaikki työkalut oli niin paljon öljyssä että heitin yöksi isoon saaviin ja pinelineä perään. Tänään kaadoin vatin tyhjäksi ja kuivasin työkalut ja järjestelin paikoilleen. Monta remonttia alkanut vituttamaan vaan sen takia kun työkalut ei ole oikeilla paikoillaan tai ovat niin paskaisia että lipsuvat ja kintaat on läpi öljyttyjä hetken päästä.
Comment
Comment