Tuollaista projektia olen tässä viimeaikoina tehny.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Katsastus deadline lähestyy ja ens viikonloppuna olisi tarkoitus laitella jumittava käsijarru kuntoon, joten pistin varasatulat valmiiksi, ettei tarvii kuin vaihtaa satulat toisiin. Ellei syypää ole sitten vaijeri...
Samalla aloitin varahudlariin väkertämään ilmanvaihtoaukkoja kuuman kasin jäähdyttelyyn. Nuo isot mustat laatikot on joitain edellisen omistajan hahmotelmia.
Comment
-
Olisin aloittanut turaamaan laturin vaihtoa cabiin, mutta en nyt kylla millaan keksi, miten saisin sita hihnankiristajaa kammettua loysemmalle senverran, etta saisin hihnan pois ja otettua laturin irti. Ja tilaakaan ei ole sitten justiinsakaan yhtaa liikaa sohlata siella. Onko nyt tosiaan niin etta purattaa koko h**vetin keulan edesta, etta paasee yhden laturin vaihtamaan? Paskat, mina korkkaan oluen kun on lomakin ja kaikkee.
Comment
-
Pitkä 17mm lenkki on hyvä siihen, hihnan vaihteneen 3 kertaa keulaa purkamatta, kiristäjäkin vaihtuu kätevästi. Muistaakseni Laturi mahtuu tulemaan kun ottaa vasemman umpion ja kaasuläpälle tulevan letkun irti, ehkä kaasuläpän joutuu ottamaan edestä, jos siis B6 1.8t. Laturi ei ollut kuin kahdella pultilla.
Comment
-
Hetki piti miettia etta miten, mutta sitten hoksasin ja kavin hakemassa ison jakarin kaupasta ja aloin turaamaan. Eihan se sielta mahtunut tulemaan ennen kuin irrotin kaasulapan. Pikku noitumiselta olisin saastynyt kun olisin ihan aluksi ottanut ton kaasulapan irti, sen verran heleposti se kavi ja antoi paljon tilaa touhuta. Tassa B6 1.8T avossa on laturi neljalla pultilla. Mutta nytpa on laturi uudistettu, kunnostettu Valeo, maksoi melko tarkalleen $215.
Comment
-
Hetken poissaollut amis heräs henkiin niin piti testata saako pikkusubilla b5:sen subikotelosta ääntä pihalle.. ihan hyvin irtoo painetta 6.5"sta tb subista varsinkin verhoilun sisään aseteltuna oikealle paikalleen.Täytyy vaan soveltaa, että saa sivuverhoilun sisään ton upotettuun. Varakoteloon todennäköisesti joutuu asentelemaan, kun ei kehtais verhoilua silpoa. Mut tulipahan turattua :)
Comment
-
Fiksasin 4F:n yliojentuvan sivupeilin. Tänne rustailin tarkemmin, mikäli jollain samaa ongelmaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...89#post1312689
Comment
-
C5 raidetangonpään vaihto. Sinänsä tuossa nyt ei oo mitään ihmeellistä, hyvin yksinkertainen homma. Erikoiseksi tekee se, että mikään ei vastustanut. Mikään ei ollut jumissa tai nylpännyt. Hyvin rauhaksiin tehden alle 30 minuuttia kaikkineen. Ei ehtinyt edes remonttikaljaa avata.
Comment
-
Purin Porschesta pois entisten omistajien radiovirityksiä ja löysin samalla Remucin ohjausboksin. Autossa on siis webasto, joka vielä toimii :)
Comment
-
Tänään onkin sitten tiedossa varmaan astetta vittumaisempi savotta. Urssilla piti lauantaina Ahvenistolle lähteä mutta perjantaina katsastuksella löytyi takaa melkein haljennut jarruletku. Ei sillä sitten tarvinnut lähteä radalle repimään vaan laitoin uudet letkut tilaukseen molemmin puolin taakse. Voi olla että tulee vielä yksi tai kaksi vittuperkelettä kun lähtee 20 vuotta kiinni olleita junttureita avaamaan.
Siinä autossa on kuulunut etupäästä joku kumma kolahdus siinä vaiheessa kun vaikka parkkiruudusta peruuttaa ja lähtee eteenpäin. Katsuriakin pyysin oikein erikseen ravistamaan eikä siinä oikein mitään ravistimella silmällä nähty mutta jotain bugia siellä on niin laitoin samaan konkurssiin uudet alatukivarret ja raidetangon päät tähänkin autoon. Tuleepahan nyt sitten nekin samalla nosturikeikalla kun en muista onko alatukivarsiakaan koskaan vaihdettu minun omistusaikana.
Tulee vielä hikinen päivä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVoi olla että tulee vielä yksi tai kaksi vittuperkelettä kun lähtee 20 vuotta kiinni olleita junttureita avaamaan.
Ei ihan kevyimmästä päästä tämä päivä. Sain sentään jarruletkun vaihdettua ja uutta putkea vanhan katkenneen tilalle. Siinä joku alatukivarsien ja raidetangon päiden vaihto meni jo ihan puolivaloilla. Toiselle puolelle jäi vielä jarruletku uusimatta, se näyttää sen verran parempikuntoiselta kuin tuo nyt vaihdettu oli että en riskeeraa enempää vaan käytän tänänsä leimalla ja ulkoistan johonkin toisen puolen jarruletkun vaihdon.Viimeksi muokannut hopsis; 11.7.2017, 19:49.
Comment
-
Sekä että. V6 -koneessa imukanavat on pystyssä, joten sinne saa puhdistusliemen hyvin muhimaan, kun venttiilit on kiinni. Aineita oli useitakin, mutta tehokkain oli Mr Muscle uunin- ja grillinpuhdistusvaahto. Välillä imee liuenneet litkut pois, huuhtelua vedellä ja lisää puhdistusvaahtoa. Aika monta kierrosta vaati, että olivat puhtaat. Työkaluina eri kokoisia putkiharjoja nylon-harjaksilla, pari tee-se-itse alumiinista raaputtelutyökalua, ja märkäimuriin yhdistetty kova 10 mm nailonletku.
Loppupuhdistukset paineilmalla ja imurilla, sekä lopputarkastus endoskoopilla ettei kanaviin jäänyt irtolikaa tms. roskaa. Kasauksen jälkeen pyöritin konetta startilla ilman hehkutulppia siltä varalta, jos pyttyihin on päässyt nestettä.
Aikaa meni paljon ylimääräisiin tarkistuksiin ja varmistuksiin, tuossa kun ei passaa olla kovin huolimaton. 9 tuntia kasauksineen ei varmaan riitä, mutta tahti oli toki rauhallinen. Sinänsä vähän hermoja raastavaa hommaa, jos kasatessa vaikka joku muoviklipsi halkeaa ja palasta ei heti löydy mistään :D
Comment
-
Pesin possun alustasta 17v kuonat pois. Kivasti lenteli sentin rapakerros paloina kun painepesurilla pääsi kohdalle. Ei tuo nyt vieläkään putipuhdas ole, mutta sentään välttävä ollakseen alusta.
Comment
-
Kasikymppiin takavakaajan kumipuslat ja yhdystangot. Ja camber säätöpultin toiselle puolelle, siitä oli epäkeskoprikka mennyt sileäksi eikä enää säätö toiminut.
Vanhat yhdystangot olikin vaihtokunnossa. Olihan ne sentään melkein 26 vuotta ja 283tkm kestänyt. Katotaan kauan Lemförder "made in turkey" kestää...
Comment
-
Katoin että jarrupalat alkaa olla ehtoopuolella ja hain uudet. Vaihtaessa totesin, että vanhoilla paloilla olisi ajanut vielä aika pitkään. Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Liukutappien rasvat oli kyllä jo hyvinkin uusimisen tarpeessa, ettei tuo nyt turhaa työtä ollut.
Samalla tuli levitettyä STP Gold vaimennusmassaa takasuojiin. Peräpään rengasmelu vaimeni taas hieman lisää.
Comment
-
Jarruhommia niin ikään. Bertta kasiin tuli vaihdettua levyt ja palat eteen ja taakse. Tällä kertaa selvisin ilman mitään ongelmia, kun tuntuu että tämän auton pultit kettuilee minulle ja meinaa olla paikoittain tiukassa. Varsinkin jos puhutaan pultista ja alumiinista samaan aikaan :)
Tälläkin kertaa meinasi jarrusatulankannatin olla parissa pyörässä tiukassa, mutta vähän rasvaa ja herättelyä, niin heltyi aikas nopsaan.
Nyt vois mennä sit hyvin mielin katsastukseen, kun on tullut alustan vaihdon myötä vaihdettua vähän enemmänkin osia, niin ei pitäisi löytyä sanomista ainakaan sillä puolella.
Comment
Comment