Nakkasin orkkis subbarilla vesilintua. Vaimensin hattuhyllyn ja asensin uuden subin omalla vahvistimella. Eihän siitä mitään äänenpäinevehjettä tullut, mutta huomattava parannus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Viimeisen reilun viikon aikana B7 3.0 tdi:n kanssa tapahtunutta:- Turbon asennus
- Johtosarjan korjausta, ECU:n laatikossa sijaitsevan sulakkeen vaihtoa
- Ilmastoinnin läppämoottorin elvytystä
- Aux -pistokkeen asennus
- Pohjapanssarin kiinnityksen uusimista
- Katalysaattorin tiivisteen vaihtoa
- Suuttimien vaihto ja koodaus
- Vasemman takavetarin irroitus, nivelen vaihtoa ja asennus
- Jotain satunnaista oheisnäpertelyä
Miten tässä alkaa tulla sellainen olo, että harrastaminen alkaa muuttua astetta vakavammaksi?
Comment
-
Äläs ny, khyl etujarrurempan saa ryssittyä ihan ammattilainen tai kotiseppäkin. Emännän A3seen vaihdoin uudet palat ja toisen levyn, kun (noin2000km) sitten tehty jarruremppa vähän juostu. Toisella puolella sisäpuolen ja toisella ulkopuolen palat ja kumpaakaan satulaa ei oltu putsattu. Lisäksi FS satulan liukutapit oli paksusti kuparitahnassa... Kumma kun toinen puoli ei napannu kuin 50% levyyn kiinni. Kaverilta taas subarusta ampuivat huollossa pulttipyssyllä nilkoista kierteet paskaksi ja satulat tipahti jo korjaamon pihassa. :D
Comment
-
Tuli vaihdettua jarrupalat noihin Anelkun hp2 jarruihin. 20tkm osapuilleen tullut ajettua ja sisemmät palat oli selvästi enemmän kuluneet kuin ulommat. Koitin hivenen noita ulompia liukuja elvyttää ilman purkamista, mutta katsotaan auttaako. Katsotaan miten nuo motonetin palat pelittää, kun ei raaskinut kalliimpia hommata. Normaaliin katuajoon varmaan ihan käypäiset.
Comment
-
4.2 Sahapukkiin molemmin puolin uudet ketjut ja kiristimet. Vähän pakon sanelemana kun toisen bankin kiristimesta mureni laaharit. Toinen olikin ehjä mutta totesin ehkä fiksuksi vaihtaa molemmat kerralla mieluummin kuin ottaa vaikka vuoden päästä taas jakopään auki.
Comment
-
Tfsi:n korkeapainepumpun paininkuppi ja tiiviste tuli vaihdettua. Aikaa meni suht reilusti, lähinnä banjopultin irrotukseen ja kiinnitykseen, kun siinä on jokseenkin vähän tilaa kääntää. Vanhasta kupista oli pinnoite kulunut kirkkaaksi eli ihan aiheellinen vaihto. Autolla ajettu 224 tkm.
Comment
-
Multivaniin vähän uutta helmaa etuoven alle. Olisipa edes joskus kotelot suojattu niin ei tähänkään olisi tultu. Mutta kun ei niin ei. Kotelossa on yhdessä kohtaa ilmeisesti tehtaan jäljiltä uretaania, sen kohdalla tirisi kotelon pohjalta vettä vaikka auto on viimeksi saanut vettä päälleen joskus viime vuoden kesällä. Hyvin muhii...
Comment
-
-
ikkunannostimen korjaus
Nyt on apumeihenkin puoleisen ikkunannostimen rispaantunut vaijeri korjattu kahdella polkupyörän yleisjarruvaijerilla... toimii.
Vanhasta vaijerista mitta ja yhdistin muoviliukujen kohdalla "sokeripalan" (isokoko) kiinnittimellä. Kustannus n 5€ ja työtä 1-2 tuntia.
Comment
-
Turasin tallissa tänään...
Noh, ensin uskoin, että Saksalainen iso varaosamyyjä myisi oikeita osia... no ei myynyt, reilu 300€ myöhemmin pääsin asentamaan sopivaa jäähdytintä perheenliikuttimen keulalle. No eihän ne eteläisen baijerin kaunottaren pikaliitoksilla varustetut jäähdytysletkut ole helppoja saada paikoileen, vaikka putsaisi paikat huolella. Meni siis reilu tunti yrittäessä saada alavesiletkua paikoilleen. Sehän sitten viimein meni paikoilleen juuri samoilla otteilla, mitä oli tunti jo käytetty, tällä kertaa vaan kuulu "plop".
Samalla vaihtelin kyllä moottorin tukikumit, yllättävän helppoa, kun päätti unohtaa amerikkalaisten ohjeet 3/8" paloista ja pisti tyynesti 1/2" hylsyn, jatkot ja sitten 3/4" t-avaimen sovittimen kanssa perään... osaa muuten moottoriöljytty 16mm mutteri olla tiukassa :S
Huomenna vielä jatkaisi Vorne Links ikkunamekanismin kanssa temppuilua, ja vaihtaisi primääri lambadat...
Comment
-
-
Irrotin S4 B5 facelift takasatulasta männän jos pienen tiivisteiden vaihdon siihen suorittaisi. Toisestakin olin jo myös ottamassa, mutta annoin nyt toistaiseksi olla kun siinä oli kumi vielä kunnolla paikoillaan. Huolletaan ensteks tuo toinen ja katsotaan viitsiikö tuota toista "varmuuden vuoksi".
Comment
-
Comment
Comment