Sain hydrauliprässin toimintakuntoon. Oma savottansa tehdä, eto vehjes.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Puutarhajyrsin...
Ei käy; Joskus ollut kaasuttimessa vettä eli tyhjäys. Uudelleen nippuun, ei käy. Uusi puhdistus, ei käy. Samalla huomasin että oli niukanlaisesti bensaa. Voisiko polttoainehana olla tukossa?
Letku irti, tulee tiputtamalla. Johtopäätös: Puhallan letkuun. Hyvin virtaa ja bensa alkaa virrata, sekunniksi, taas tukossa.
Mietiskelyä, ajatus; Roskaa tankissa. Tankki irti ja tyhjennys.
Vähän yli 2dl vettä bensan seassa.
Huuhtelua, uudet bensat sisään, kaasuttimen puhdistus, ja käyntiin. Vai miten se meni...
Eka nykäys ja naru käpälään :D
Asennusöljy kehiin ja niin tuli kuntoon ;)
Comment
-
A6:een vetoakselin vaihto, onnistuu näköjään ainakin 5HP24 vaihteiston oikea etummainen vaihtaa pelkästään ylätukivarret irrottamalla. Ei tarvi koskea vetarin lämpökilpeen, alatukivarsiin, raidetankoon tai jarrusatulaan. Se vetarihan on apparin puolella sellainen lyhyt tumppi ja mahtui tulemaan ihan itekseen pois kun vähän vekslasi.
Samaan autoon vetarinvaihdon jälkeen aloittelin jakopäätä. Kesken jäi kun ei vaan tänään oikein ollutkaan motskaria tehdä. Kyllä minä niitä hihnoja vaihtelen ihan mielellään mutta joku muu voisi hoitaa noi puskurin ja lamppujen irrottamisen sun muun esivalmistelun.
Comment
-
Piti tuohon tulevaan käyttikseen vaihdella etuvakaajan puslat. Tulipa vaan todettua, että nehän on kiinteät klöntit siinä tukivarressa. Haluaisivat kovasti myydä koko etuvakaajan, sen vaihto taas vaatisi melkolailla paljon tavaran purkua tieltä pois. Ärr murr. Tarvikkeena siis vaan uretaanista tilalle uusilla peltilaipoilla ja vanhat dremelöiden pois. Onhan sitä siinäkin taas tekemistä hetkeksi aikaa.
Comment
-
Talli kai se on työpaikankin talli. Teippasin kamun kaa valkean ison Sprintterin umpimustas yltäpäältä. Olihan niin tarkkaa, että piti ikkunatiivisteetkin irroittaa, että ei vaan himpunkaan valkeata paista alta. Täytyy myöntää että kova proge mutta työ tekijäänsä kiittää. Hyvä tuli ja hyvä mieli.
Comment
-
Ihan meni kymppiplus tänään. Lähtötilanne: teinituning spacerin pultit oli löystyneet Boleron takaa. Ajatus: vartin homma, auto ylös, rengas pois, kiristys, rengas takaisin ja auto alas.
Todellisuus: auto eri paikassa kuin työkalut. Ajoin tallille, jossa työkaluja. Etsin ison kuusiokolon sisältävää työkalusarjaa tunnin. Ei löydy. Samalla irroitan pikkuräikällä ja bitsillä häristimestä kaasuvaijerin. Tunkki ja toinen työkalusarja autoon ja kohti spacerin kiristystä kaipaavaa autoa. Ennen auton nostoa pulttien löysytys. Muuten hyvä, mutta lukkopultin avain ei ole normaalilla paikalla kontissa. Kontti tyhjäksi mutta avainta ei löydy. Mietintää. Maanantaina aamulla on viimeisin havainto lukkopulttien avaimesta mäkkärin parkkikselta kun tsekkasin onko vanteen pultit löysällä.
Autolla mäkkärille. Otetaan sivullisen katukiven päälle nostama lukkopulttien avain kyytiin. Takaisin auton luokse. Pultit löysälle, auto ylös ja rengas irti. Spacer löysällä. Toivotaan että mukana olevassa työkalusarjassa on sopiva kuusiokolo. Ja onhan siinä. Seuraavaksi sitten käsi hamuaa tyhjää bitsin sovitinpalan kohdalta. Mieleen muistuu että se sovitinpala ja pikkuräikkä on tallilla, jossa otin häristimestä kaasuvaijerin irti.
10min ajo toiselle tallille, sovitinpala ja pikkuräikkä mukaan ja takaisin. Spacer kireälle. Tai niin kireälle kuin 1/4" kaluilla saa. Rengas paikalleen ja auto alas. Sama toiselle puolelle.
Paitsi että ei. Vartin hommaan oli tuossa vaiheessa mennyt yli kolme tuntia ja v-käyrä oli koholla. Kaverin kanssa heitettiin Passat kotitalliin ja siirryttiin Maltaiseen Riekkoon nauttimaan hyviä ja useita oluita.
Comment
-
-
-
Tallissa luukutin vain musaa ovi selällään. Äiteen neljä-äffää pajoitin pihalla, aloitin kevyesti asentamalla takaluukun verhouksen kunnolla paikalleen ja suihkin vähän kotelosuojaa sisään. Nyt polttelin mmi 2g softalevyt ja kokeilen illalla josko mmi virransyönti asettuisi kun softan ajaa uudestaan sisään. Myöhemmin samaan vehkeeseen jarrujen herkistelyä, laatikkoölpän vaihtoa ja huoltoa sun muuta pikkufiksiä.
Comment
-
-
Kyllä on taas tullu turattua ihan koko päivä eikä vieläkään ole loppua näkyvissä...
Aamu alkoi C5 A6 4.2 jakoketjun kiristimen purkamisella, kiristin käteen vain todetakseen ettei kannata pelkkiä liukuja vaihtaa kun koko kiristin on aivan loppu. Meni siinä kuitenkin kaikkineen pari-kolme tuntia ja nyt se on tuolla tallissa sitten puoli moottoria purettuna.
Sillä kun oli tarkoitus lähteä huomenna kruisailemaan niin teetti vähän kuperkeikkoja keksiä mitäs sitten. Urssi ei ole ajossa, siinä oli talvirenkaatkin vielä alla. Mamma tarvii hopeanuolta ja shitterillä en lähde.
Jäljelle jäi kesäautona sopivasti toimiva V8 josta ei tarvinnut kuin korjata pari sähkövikaa, pakoputkisto, peräöljyt, vaihteistoöljyt, kasata kaikki konehuoneen päällimuovit sun muut jotka päältä ollut purettuna, vaihtaa apulaitehihnan kiristimen rulla, laittaa kojelauta ja ratti paikalleen ynnä muuta sisustasta purettua osaa, painaa yhtä ABS-anturia vähän sisempään, korjata toiselta puolelta jarrukilven kiinnitys, vaihtaa toiset pyörät alle ja jotain muuta oheista mitä siinä samalla tehnyt aina toisella kädellä.
Vielä pitäis pakata huomisen tavarat kyytiin ja koska lähdetään sitten lötköllä niin työkalupakit ja erinäisiä kannuja erivärisiä litkuja syytä varata mukaan niin että saa joka bussipysäkin välein lisätä. Pesemään en enää ala, pitää matkalta huomenna katsoa joku pesukone.
Jos vielä vaihtais paremmat penkit ja koittais saada radiosta kuulumaan jotain muutakin kuin Novan tai Iskelmän. Joko siinä olis yhdelle päivälle riittävästi?
Comment
-
Keskiviikko-torstai vaihdettu alustan osia (huh huh noita ylätukivarsien pultteja) ja tänään vähän pesty ja pikaisesti vahattu. Valmis siis cruisailuun huomenna :)
Comment
-
Tuli tarve avata autotallin ikkuna. Ei mahdu aukeamaan, kun lamellioven kisko on sentin liian matalalla. Naapuri apukäsiksi ja kisko kannattimellaan yhden pykälän ylemmäs. Nyt mahtuu auki. Tallin jääkaapista oluet itselle ja naapurille kiitokseksi hyvin tehdystä työstä. Kaikilla hyvä mieli.
Comment
Comment