Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuo ohjelmoitava tihku on muuten loistava systeemi.
Jos valita saa niin mieluummin otan nuo neljä kiinteää nopeutta. Ysikympissä oli aikoinaan tuollainen rele ja tuntui että sitä sai olla jatkuvasti säätämässä. Paljon helpompi valita neljästä nopeudesta sopivin :)
Sain vihdoinkin aikaseks käydä varaston perällä olevaa rengaskasaa läpi ja poistaa renkaat vanteilta ( vanteet tarkoitus säilyttää kumit hävittää) Oli 80-luvulta olevat Lapponia 165-13 nastarenkaat (sisärenkailla) oikeasti vaikeat saada vanteelta pois, palkeen irrotus vanteelta oli ihan täyttä tuskaa, ja ihan rengaskoneella. Ja yhdessä kun oli vielä ihan ilmaa sisällä niin tuli aika raikas tuulahdus kun avasi venttiilin
Kaivo ja painekyllästetty on kysymyksiä herättävä yhdistelmä, mutta tolkun mies on varmasti asian huomioinut :)
Maitokärryn muutin kajakkikärryksi, joka laitetaan polkupyörän perään. Aikamoinen yhdistelmä, mutta ei tuolla ole tarkoitus maapalloa kiertää, vaan kilometrin verran hiekkatietä pitkin kuljettaa kajakki järvelle. Nää on näitä hauskoja, kun ei aloittaessa tiedä yhtään, että minkälainen sattuu tulemaan :)
Kyllä näin on. Speksaahan Heikki millä tuo onnistuu. Luulisi D11 ja C3 olevan sen verran pitkälle samaa sukua että ohjeet sopii omaankin kesäautoon.
Tihkun rele ainoastaan vaihdetaan ja siinäpä se. Nyt kun on pari päivää tulla ajeltu niin logiikka tuntuu ihan fiksulta. Paha vaan, että tuo on tosi herkkä pyyhkijän moottorin virtakontaktien kunnolle. Omassa on ilmeisesti joku liuska sieltä vähän likainen/hapettunut kun alkumatkasta pyyhkijät pysähtelee keskelle lasia. Lähempänä työpaikkaa toimii jo ihan hyvin :)
EDIT: Tuli kuurattua se 30 vuotta vanha vaseliini pois. Ei lähtenyt pyyhkimällä vaan piti isoimmat ihan puukolla raapia. Ihme että pyyhkijät pelasi ollenkaan. Nyt futaa pysäköintitoiminto erittäin hyvin. Samoilla lämpimillä pääsi käsiksi matkustamon sisäilman suodattimeen. Säästän herkimmät lukijat järkytykseltä enkä laita kuvaa, mutta kyllä tuolla "Suomen paskaisin raitisilmasuodatin"-kisaan olisi voinut osallistua rinta kaarella =)
Tuli vaihdettua projekti fordiin puola. En kyllä ymmärrä miks se on tonne pitäny tunkea, paljoa huonompaan ja ahtaampaan paikkaan sitä ei olis voinu saada. Nyt onneks se toimii normaalisti ja tarttee enää sisäputsin ja sen jälkeen lähtee myyntiin. Siinä olis jollekin hyvä ja halpa ylläpidettävä kakkosauto ;).
ABS anturin vaihdoin B6. Samalla tuli testattua vähän kiillotuskonetta ja valetpron purplepassionia. Viellä pitäs airbagin liitin poistaa kuskin penkin alta. Ilmeisesti kyseessä on se keltainen liitin? Ihan hyvää tavaraa tuo purplepassion ja collinite 915?
Attached Files
Viimeksi muokannut Hege; 21.8.2016, 14:41.
Perustelu: Kuva lisätty
Tuli vaihdettua cabrioon automaatti-ilmastointi vanhan manuaalisen tilalle. Ei ollut ihan naps ja kops paikalleen, vaan vaati sähköjen tekoa ihan huolella... On se vaan kuitenkin luksusta, kun ei tarvitse olla nuppia jatkuvasti veivaamassa laidasta laitaan. Ei ole cabriota tainnut automaatti-ilmastoinnilla tehtaalta tulla?
Samalla korjasin kaasupolkimen asentoa jalkatilassa paremmaksi tuon tekniikanvaihdon jäljiltä.
Ei ole cabriota tainnut automaatti-ilmastoinnilla tehtaalta tulla?
En tiedä onko saatu lisävarustelistalta, en ole koskaan nähnyt livenä eikä myynti-ilmoituksista. Voi olla aika haastava saada toimimaan kunnolla auto-asennossa kun ei ole muuta anturia cabinissa kuin kojelaudan päällä. Kytkitkö sen?.
Ja turbokisselin kanssa korjattiin takaoven lukkolaite pikkukakkosesta. Kiitos myöskin tätä kautta.
Anturit löytyy kojelaudan päältä ja toinen sisätilanvalon vierestä aurinkolippojen välistä. Kaikki on kytketty ja vikakoodeja ei ole :)
Ei se katto alhaalla toimi varmaan niinkuin pitää, mutta katon ollessa ylhäällä, aika ehdoton.
Myöskään minä en ole ikään nähnyt missään että cabriossa tuota olisi, vaan nyt on
Vogtland jousia asensin A6:een. Keula meni mukavasti kun kaikki irtosi helposti, pari tukivartta ja raidetangonpäät vaihdoin samalla. Tuo takapään rakenne pääsikin yllättämään ensikertalaisen, näytti lähinnä siltä että koko auto kasattu sen iskari/jousi paketin ympärille. Sain toisen puolen turattua valmiiksi ja toinen jääköön suosiolla huomiseen.
Eilen illalla kun en saanut unta mietin, että onkohan cabriohin saanut autoilmastointia ja täällähän asiaa käsitellään. Mitenkähän nopeasti anturit reagoivat kattoauki asennon lämpötilamuutoksiin, tai miten ylipäätään alkaa käyttäytymään??
Pesin, myllytin ja vahasin mustan Audin. Ensikertalaisena tuohon sai uppoamaan reilun kahden työpäivän edestä tunteja, mutta lopputulos kyllä miellytti ainakin omaa, ja muutaman läsnäolleen silmää :)
Irrottelin vihdoinkin joutomoottorista kampuran ratapäivillä hajonneen tilalle. Vauhtipyöräkin olisi matkalla . Kerkeisköhän vielä ajamaan sulalle tielle.
Alkoi toinen huopa-takasisälokari roikkumaan renkaan päällä. Ei toiseen ruuviin enää korialuslevy auttanut niin tallissa valmistin merialumiinisen 50x50mm prikan. Nyt luulis kestävän.
Pari päivää meni rattoisasti passatin ruosteita fiksaillessa. Sanotaan että työ palkitsee, mutta lähinnä huono mieli tulee noita omia maalauksia katsellessa.
Tiedän tunteen. Aika tasan vuosi sitten maalasin konepellin ja eihän se tietysti onnistunut kovinkaan hyvin. Nyt kun on pintaa vuoden verran himmennetty, niin monesti olen katsonut, että koheni auton yleisilme kuitenkin melkoisesti ja nyt se työ palkitsee, vaikka alkuun hieman harmittikin jälki :)
Tosi siisti tuli Thuppun jarrulevystä! Tuli luultavasti hyvä, kun se on varmaan muotonsa jo löytänyt.
Comment