Aloin putsaamaan audin ikkunoita, hetkenpäästä olikin ikkunoiden lisäks koko sisusta putsattu ja penkkeihin pyyhkästy AG nahkabalsamit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Teppana Näytä viestiB7 etupyörän laakeria aloittelin vaihtamaan, keskenhän se jäi. Välissä piti hakea vetarin kumi kun sekin oli rikki. Huomenna paukutan sen laakerin irti liukuvasaralla vaikka väkisin, olen päättänyt että olka-akselia en irroita ja lähde prässäämään.
Comment
-
Bertta6:n listoja tuli teippailtua. ja lisälämmittimen kello sai uuden paikan :)
Jotakin varmasti jäi vaivaamaan nuo värikkäät namiskat, joten tuli nekin teippailtua.
Comment
-
Projekti A4 B5:een vaihdoin apukuskin puolen etujarruputken. Oli kyllä mielenkiintoinen homma, ja onnistui yllättävän helposti. Vähän kyllä helpotti, kun ei ollut iskaripakettia tai olkavartta paikoillaan, niin sai hyvin ujutettua putken sieltä rengaskotelon kautta. Orkkisputki auttoi kanssa, kun niiden tarvittavien mutkien vääntö tarvikeputkeen olisi asennettaessa ollut varmaan aika hanurista.
Edellisenä päivänä tuli myös vaihdettua molempiin olkavarsiin uudet laakerit.
Comment
-
Vaihdettiin kaverin Astraan etujarrujen tiivistesarjat. Osaa olla vm. 2005 auton pohja ruosteessa!
Comment
-
Passatin tomaattiin vaihdoin öljyt heti aamusta. Meinasin vaihtaa suodattimen kanssa, mutta joku oli kerennyt yrittää ensin. Pultit oli sellaista irtiporattavaa mallia niin sai sitten vanha suodatin jäädä paikalleen. Kyllä kelpaa kohta aiheuttaa pahaa mieltä kun sillä lähden asuntovaunua kiskomaan :D
Rohkenin myös törsätä uusiin lasinpyyhkimiin.
Comment
-
On se kumma miten pikkujuttu rönsyää käsistä: Tein katsastustarkistusta retkeilyautoon. Toinen rekisterikilven valo oli pimeänä. No, vaihdetaanpas se! Lyhdyn kiinnitysruuvit olivat niin ruosteiset etteivät auenneet joten piti porata kannat pois. Kun ruuvin natsat ovat edelleen kiinni luukussa, niin lasi ei mahdu tulemaan pois kahvan alta. Pitää irrottaa kahva. Sitä varten pitää takaluukun sisäverhouspaneeli ottaa pois. Tässä yhteydessä olisi hulluutta jättää korjaamatta paneelin taittunut kulma ja reunoista irti kuoriutuva päällyste. Siispä epoksiliimaa sekoittelemaan ja pyykkipoikia hakemaan puristimiksi. Sisäkautta sai sitten luukun ulkokahvan irrotettua ja lyhdyn lasin pois. Kahvan alla oli maalipinnassa ruostetta, hölmöähän se olisi jos ei nyt sitä korjaisi. Vedin rälläkän teräsharjalla ruosteet pois ja lähdin haeskelemaan 2k-epoksimaalia jota sattumoisin löytyy lähes auton värisenä. Putsaus ja maalin täppäily siis ohjelmassa. Huomasin myös että rekisterikilpi oli vähän löysästi kiinni ja rämisi luukkua vasten. Koskapa nyt oli pääsy myös ruuvien takapuolelle niin kaivoin väsyneet muoviset vastakappaleet irti ja kiinnitin kilven läpipulteilla ja laitoin keskelle vielä täpät korimassaa ettei rämise. Kas, olipa siinä tyrkyllä myös takaluukun lukkomekanismi joka oli vähän takerrellut joten päädyin vielä irrottamaan sen putsausta ja herkistelyä varten. Menipä yhden polttimon vaihdossa siis kolmisen tuntia rattoisasti :)
Comment
-
Asensin "pihavaloja". Piti saada tuo valokyltti tallista pois niin ripustin sen tallin seinään. Valoja en vielä sentään kytkenyt =)
Tuli pieni virhearvio kun ostin tuon kyltin aikoinaan. Piti laittaa talliin, mutta se olikin täysikokoinen (en tarkastanut mittoja) eli ei se mahdu minnekään. Jos jollakulla iso talli ja haluaa hienon koristeen niin kyltti myytävänä.
Comment
Comment