Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Yksi kpl ranskis auton starttia tuli puhdisteltua. Nyt illalla kaveri toi mantansa mun talliin. Huomenna aloitan tekeen ilmanputsarille koteloa alumiinista.

    Comment


    • Uusi parinkympin oven lukkolaite passattiin. Hyvältä vaikutti vaikka hinta murto-osa originaalista.

      B6:sta opiskelin ajoneston toimintaa.

      Comment


        Kaverin isäukon pösöön lupasin kytkimen vaihtaa. Painelaakerihan sieltä oli armahtanut. Ei siinä muuten mutta olin vähän lol XD kun tajusin että laatikko on koneessa kiinni vain neljällä pultilla. Ei se sitten varmaan tarvi enempää :)

        Comment


          Sorvasin vähän erikoistyökaluja 01E etuperäremonttiin. Alkuperäiset maksaa hunajaa, joten pistin sorvin laulamaan :)

          Comment


            Tsättiin jo linkitin mutta laitetaan nyt tännekin. Vikadiagnoosinahan oli "kytkin ei irrota kunnolla".
            Attached Files

            Comment


            • Ilmansuodattimelle kotelon. Auto on -78 manta.
              Viimeksi muokannut To87; 28.4.2016, 12:52.

              Comment


                Onko tuo To87 ilmansuodatin Asconassa?

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                  Tsättiin jo linkitin mutta laitetaan nyt tännekin. Vikadiagnoosinahan oli "kytkin ei irrota kunnolla".
                  ROFLMAO! siitä on justiinsa 30 vuotta kun tuommosen näin..

                  Comment


                    Kävin hakemassa puhdasta voimaa talliin ;-)

                    Comment


                      Tuo on kiva kun moottori-vaihteistopaketti roikkuu kumityynyistään. Minulla nuornamiesnä repesi C1:stä kesken ajon juuri tuo kuvassa näkyvä tyyny ja koko paketti putosi lähes tielle.

                      Aiheeseen, vaihdoin moottor'pyörään öljyt ja vahasin sen.

                      Comment


                      • Eilen tutkin veljen Fiestan etujarruja kun ne kuulemma "rohisi". No, ei siellä ollut sisemmissä paloissa enää pintaa lainkaan :) 60tkm ajettu auto. Onneksi löytyi vielä perjantai-iltana Motonetistä TRW:n palat ja uudet levyt niin sai ne vielä vapun alla heitettyä paikoilleen. Mukava rempata näitä uudempia ja vähän ajettuja vehkeitä kun kaikki aukeaa v***uilematta. Taisi jarruremonttiin kulua kokonaiset puoli tuntia kaikkine ihmettelyineen.

                        Comment


                        • Tuohon projektiin vaihdoin kuskin puolelle S:n olkavarren ja irroitin siitä vanhan pyöränlaakerin. Vähän aloittelin samalla toisen puolen vanhan olkavarren irroitusta.
                          Siinä hiekkoja sun muita puhdistellessa satuin vertailemaan molempien puolien iskareita, ja yllättäen selvisi, miksi kuskin puoli on aina ollut n. sentin ylempänä. Joku on kai vähän säästänyt...
                          Attached Files

                          Comment


                            40tkm/1 vuosi kesti EBC Red Stuffit Skodan takana. Meni hieman turhan nahkoille.
                            Kokeillaan seuraavaksi Bremboja.

                            (Kuvassa siis vanha ja uusi pala.)
                            Attached Files

                            Comment


                            • 600mm pitkät ankkurit 8mm harjateräksestä. Pitäis trampoliini pysyä paikallaan.

                              Comment


                                Alustan vaihoin isännän kans. 6h meni koko kierrokseen josta 1.5h porattii yhtä katkennutta ja kahta poranterää pois :D nyt keulii ja kaikkia ku ei jaksanu säädellä kovin ku sitte kunhan vanteet joskus tulee niin joutuu säätämään kuitenki niiden kanssa tarkemmin.

                                Comment


                                • Säätääkö pörhöllä vesku? Se laittaa kyllä toiveiden mukaan kun sanot mitä haluut.

                                  Comment


                                  • 10" bassolle kusilaitu lootan varapyörän sisään. Vielä vähän vahvistelua ja huopaa päälle. Elementti pitää käydä noukkii kans.

                                    Comment


                                      Joo se kai se siellä säätelee. Aattelin pointsilla käyttää kunhan vanteet tulee ni laittaa kumet päälle ja siellä samalla hieroa korkeus kohilleen ja pyöränkulmat miinuksille :)

                                      Comment


                                      • Niin no sillon on kätevämpi samassa paikassa kaikki

                                        Comment


                                        • Puhtaita osia on aina kiva turata, eli pesin cabrioletin "uuden moottorin, että saa alkaa uudelleen tiivistämään.

                                          Comment


                                            Otin erävoiton B8:n iskareista(tai niistä takaiskareiden alapulteista) ja nyt olis alusta vaihdettu. Seuraavaksi suuntaukseen.
                                            Tähän loppuun kevennys, kuuluuko iskareiden sisältä kuulua hölskyntää jos niitä ravistelee? ;-)
                                            Tais olla ihan finaalissa koko setti kun yksikään ei puskenut vartta ulos kun sen painoi sisään.

                                            Comment


                                            • Mihin meinasit viedä suuntaukseen? Pitäisi omakin linjata alustahommien jäljiltä Nummelan alueella, eikä ihan huvittaisi ajella Mäntsälään vaikka sieltä varmasti hyvää palvelua saisikin.

                                              Comment


                                                Tuolta meinasin kysellä http://strhuolto.fi/ , ei mitään kokemusta ennen mutta olisi sopivasti kylillä ja niillä on joku kevättarjous 75e mittaus+suuntaus. Tiedä sitten onko tuo edullinen vai ei...

                                                Comment


                                                • Autopeltikorjaamo Vesa Leskinen Nummelassa, suosittelen monen auton kokemuksella.

                                                  Comment


                                                    Kiitos Matts, SRT ei vastannut puheluun niin varasin perjantaiksi tuonne Leskiselle.

                                                    Comment


                                                    • Kerrohan sitten heti kokemuksia niin varaan omalleni ensi viikolle ;)

                                                      Comment


                                                        Laitoin portteriin alle 215/70R16 Nokian Rotiiva AT:t. Paljon mukavemmat ja hiljasemmat kun Marangonin jotkut C renkaat vaikka uudet olivatkin.

                                                        Comment


                                                        • Cabrioletin APR moottorin tiivistystä, eli vaihtui kaikki nokkien stefat, kammen stefat, kiristimien alle liimattiin uudet tiivisteet ja puolikuut, nokkien sokeiden stefoja uudelleenasennus liiman kera, öljypohjien uudelleen tiivistys ja vielä venttiilikopat uusilla tiivisteillä paikalleen. Eli perinteinen v6 tiivistysoperaatio.
                                                          Myös nokkaketjujen kiristimien solenoidien alle tuli vaihdettua o-renkaat kun olivat jo kovettuneet pilalle.

                                                          Comment


                                                          • Mitä itte istuskellu t5 ja t4 porttereissa. T5 ssa on järkyttävä meteli hytissä jos vertaa t4 portteriin.

                                                            Comment


                                                              Laittelin TM:n kesäkuntoon: Suodattimien ja kennojen puhallus, pesu, hiomavahalla pinnat läpi ja sisustan putsaus siihen kuntoon, että voi ajaa vaikka puku päällä. Vielä pitäisi sama hoito antaa parille muullekin traktorille lähipäivinä. Huomenna pitää vielä paikkamaalata vanteet TM:stä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X