Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Nelkulle toinen liuotinpesu talven kauheuksien jälkeen ja sitten kiinteä vaha päälle. Totesin, ettei tuota pelasta mikään muu kuin huolellisen pohjatyöt ja asiansa osaava automaalari... :( Lisäksi vanha rouva VTR pääsi talvisäilytyksestä tallin puolelle. Huolellisen valmisteluun jälkeen lähti tulille ihan hienosti. Ajamaankin pitäisi varmaan lähteä lähiaikoina, nyt ei voinut pakollisten harrastusjuomien takia.
Ja miksiköhän kuvat on väärinpäin?
Attached Files
Viimeksi muokannut simpe; 16.4.2016, 18:33.
Perustelu: Huomioita tapahtuneesta.
Mehtala: kuinka pääsit noin nopeaan suoritukseen T5 vauhtiksen ja kytkimen kanssa?
Tämä oli nyt toinen jonka sai tehdä putkeen, ensimmäinen oli 4motion vitoskoneella ja tämä oli vain etuvetoinen 1.9tdi joten oli helppoa kauraa ensimmäiseen verrattuna ;). 4motionissa meni vastaavasti 7 tuntia kun piti pähkäillä DPF suodattimen ja jakovaihteen kanssa.
kävin katsomassa että siellä se 142 volvo on ja otin oluen tallin kätköistä ja tuumasin volvolle että ei tänään :) eikä varmaan huomennakaan. Eli tallivapaa päivä
Alustasarja tuli asenneltua kolmoseen eilen, ja tänään sitten korjailtiin Audin insinöörien neroutta, ettei tarvitse tolppaa tiputella aina kun camberia tarvitsee säätää.. Huomenna sitten selvitellään kolinan lähdettä joka alkoi sarjan asennuksen jälkeen (ei, mikään ei ole löysällä, tarkistettu 2x). :|
Koitettiin päivällä samaa hommaa mutta sisäkennoon liittyvä putki antoi vuodon merkkeja typpipaine kokeessa. Nyt otin putken pois ja suojasin teipillä avonaiset liitokset. Huomenna sit joko juotan tai hitsaan putken tiiviiksi, ei oikein uudenkaan hankinta kiinnostais kun hintaa on laakkosella 321€, toki ebaysta sais ~50+toimituskulut. Vuoto onneksi helpossa paikassa, liitoslaipan ja putken saumakohdassa. Ilmeisesti huokonen.
Purin ja puhdistin tukkeutuneen egr venttiilin kaverin vaimon 1.6tdci focuksesta. No eipähän tuo sillä kuntoon tullut. Sähkömoottorin ja egr-rungon välinen o-rengas täytyy uusia huomenna, jos jostain sellainen ohut o-rengas löytyykään. Luultavasti joutuu tulppaamaan koko egrän ja ohjelmoimaan sen pois käytöstä. Ties mitä muuta tuosta psa-ford-bmw yhteistyön helmestä vielä löytyykään; todennäköisesti ahtopaineensäädin sekä maf ainakin pitää uusia.
On kyllä sitten viimeisen päälle hirveä kone, jopa pahempi ongelmapesä kuin alkupään 2.5 v6 tdi:t. :D
Ilmastoinnin putket tarvitsi uusimista, eli keula levälleen, välijäähy ja pa suodatinrakennelma irti niin kohta ehkä pääsee irrottamaan kaksi putkea. Nekin olisi voinut vetää toki näppärästi suoraan kennolle mutta nahkahousun mielestä on hauskempi kierrättää ne lokasuojan sisällä ja aisan ali ensin... [emoji35]
Comment