Pesin auton ja tallin edustalta sepelit ja lehdet pois. Vaihdoin kesärenkaat alle ja pesin talvirenkaat, samalla pesin suurimmat hiekat maalaamolle menevistä osista (puskurit ja helmat).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Vaihdoin kakkoseen öljyt ja ilmansuodattimen, ja totesin samalla että edellisessä katsastuksessa mainittua haljennutta vetarin suojakumia ei ole vaihdettu ja repsikan puolen raidetangon sisäpää on väljä. Pitää hieman keskustella myyjäliikkeen kanssa huomenna!
Comment
-
Puhdistin ässän takakontin lukon. Voi herranjestas että se oli hapettunut! Ei auttanut mikään liuotus CRC:llä, piti ottaa pöydälle ja kovemmat konstit käyttöön. Tärytin sitä paineilmavasaralla ja liotin öljyssä, mutta sekään ei auttanut kuin vähän. Sitten lämmitin pillillä. Lopuksi kun keinot oli käytetty, piti kaivaa konstit esiin. Laitoin avaimen reikään ja koputtelin sen pikkuvasaralla pohjaan. Sekään ei mennyt helposti, mutta muutaman kerran kun sitä sinne tökki niin sain menemään.
Olisi kyllä pitänyt ottaa kuva siitä, mutta sormet oli niin likaiset etten jaksanut. Eli käyttäkää hyvät ihmiset sitä takaluukun lukkoa aina välillä jos haluatte että se toimii! Minulla on vielä toisessa autossa sama homma odottamassa, mutta enpä tiedä viitsinkö alkaa purkamaan muuten kuin pakottavasta tarpeesta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiKorjasin äiteen TT:n Längsbeschleunigungssensorin. TTforumin ohjeilla.VCDS mukaa oltiin jatkuvasti 2G kiihdytyksessä. Kokeilin korjauksen jälkeen, niin nollaa näytti paikoillaan ja reagoi kääntelyyn. Jos nyt korjaa ESP vian niin säätyipähän se 80e ebay osto. Suomesta noin 180e...
Comment
-
Vaihdoin T5:seen jarrusatulan. Pyöränkulmat säädettiin eilen ja samalla meni koiranluut ja kallistuksenvakaajan puslat vaihtoon. Samoin iskarin yläpään laakerit.
Illalla vaihdoin vielä orkkisvälijäähdyttimen paikalleen katsastussetää varten. Jotenkin ottaa päähän repiä puskuria irti edestakaisin. Huomenna sitten sama homma edessä jos leima tulee. Rikoin peitelätkät puskurista, oli kylläkin tarvikemallin eivätkä meinanneet irrota. Olihan ne kiinni jo 3 päivää...
Sävyero maalattujen keulan osien ja loppuauton välillä on niin suuri että varmaan menee värjäykseen koko auto jossain vaiheessa. Tuo oli joskus aiemminkin ollut lunastettuna ja ilmeisesti maalattu jollain muulla sävyllä. Ei ainakaan volkkarin värikartasta mikään saman värinumeron liuska osunut lähellekkään..
Comment
-
Jonssin 2055 turbo moottorisahaa koitin elvyttää. Kun on kipinä hukassa.Viimme syksynä toimi vielä. Otin puolan käteen ja heitin leivinuuniin kuivamaan 80C. Epäilin että kosteus tekee temput mutta ei. Huomenna käydä korjaalta kattomassa ehjä tilalle. Orkkis puola -98 vuodesta asti, kestäviä on näköjään.
E: Käytetyn ehjön puolan hain. Saha käy ja kukkuu ja on herkempi lähteen käyntii. Ties kuinka kauan ollu puola vikainen kun ei oo lähteny niin hyvin käyntiin.Viimeksi muokannut To87; 31.3.2016, 13:03.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiPuhdistin ässän takakontin lukon. Voi herranjestas että se oli hapettunut! Ei auttanut mikään liuotus CRC:llä, piti ottaa pöydälle ja kovemmat konstit käyttöön. Tärytin sitä paineilmavasaralla ja liotin öljyssä, mutta sekään ei auttanut kuin vähän. Sitten lämmitin pillillä. Lopuksi kun keinot oli käytetty, piti kaivaa konstit esiin. Laitoin avaimen reikään ja koputtelin sen pikkuvasaralla pohjaan. Sekään ei mennyt helposti, mutta muutaman kerran kun sitä sinne tökki niin sain menemään.
Olisi kyllä pitänyt ottaa kuva siitä, mutta sormet oli niin likaiset etten jaksanut. Eli käyttäkää hyvät ihmiset sitä takaluukun lukkoa aina välillä jos haluatte että se toimii! Minulla on vielä toisessa autossa sama homma odottamassa, mutta enpä tiedä viitsinkö alkaa purkamaan muuten kuin pakottavasta tarpeesta.
Comment
-
Avasinpas luukun verhouksen kun tämä kakesta avaus/apumoottori oli päättänyt jämähtää auki asentoon. Ei siis pysynyt luukku kiinni. Nitkuttelin ja uitin vähän rasvaa liikkuvien osien väliin. Tuossa C5sen luukussa on vielä mekaaninen yhteys kahvalla ja lukolla. Moottori vaan avustaa. Niin ja maalailin nahkarattia.
Comment
-
Laitoin portteriin takapuskurin ja etu kurakläpät takas pienen maalari reissun jäljiltä. Enään ei ruoste vaivaa ns. normipaikoissa. Traktorin etu tasauspyörästön lukko sai uudet kitkalevyt sisäänsä ja jos sit huomenna muljauttais sen paikoilleen ja kasais loppu aksilan takas.
On muuten helppo ottaa tasauspyörästö pois kun nappaa vaan vasemman akseliputken banjosta irti ja ottaa raidetangon irti nilkasta näin vähän yksin kertaistettuna. Toki ensin purin koko navan atomeiks kun navasta kuului "rikkinäisen laakerin ääniä" mutta kitkalevythän siällä piti mekkalaa johtaen äänen navan planeetta pyörästöön.
Comment
-
-
Vaihdoin vanhojen ja hivenen paskottujen aero twinien tilalle uudet aero twin- varret ja sulat. Ulosvetotyökalun leukojen päistä piti rälläköidä valumokkulat tasaisiksi, jotta mahtuivat varren alle. Noiden avulla varret kyllä napsahti nätisti irti akselilta.
Vanhat aero twin- varret voin myydä edullisesti niitä tarvitsevalle, päihin tarvii vaan tehdä uudet tapit sulan kiinnikkeelle ja vetää mustaa maalia.
Comment
-
A6seen vaihtelin kesätossut alle. Vaihteisto öljyjen sekaan heitin xado tökötin ja moottoriöljyt vaihtui siinä samalla. Ensimmäinen dippailu kohde oli kutosen maski aika jännää ainetta.
Tämä xadon tuote siis 2kpl. http://xadoeurope.com/revitalizants-...zant-gearboxes
Comment
-
Hieroin neidin autosta pahimpia naarmuja pois. https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=photo%2cjpg
Comment
-
Kaivon kiillotuskoneen tallista ja kiillotin umpioista pahimmat jäljet pois, samalla innostuin varovasti kokeilemaan kiillotuskonetta jospa saisin muutamat naarmu ja paint transferit kyljestä pois. Lopputulos yllätti positiivisesti. Täytyy vaan hankkia dual action ton rotaryn tilalle ja kiillottaa koko auto viellä. :)
Comment
-
Etujarrusatulat tuli vaihdettua, kannakkeet yms rojut ympäriltä puhallettua ja maalattua. Suvikiekot alle. Koko päivän homma mutta onneksi otin varuiksi satulat. Männät aivan kypsät ja sisemmät palat loppu. " Enää" taakse sama homma. Tosin satulat lienee kunnossa. Nii ja alusta pitää vaihtaa kans...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viestiV*lvon luukkulamppuja fiksasin. Osasi olla kerrassaan kolme eri vikaa samassa järjestelmässä, kylä nuo ruotsalais-hollantilaiset sähköjärjestelmät analogisine keskuselektroniikkamoduleineen osaa olla aika veikeitä.
Comment
Comment