Pallonsorvauslaitteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Koitin hakea urssista jäähdytysnestevuotoa. Turhaan. Yli 20 asteen pakkasilla vasta ilmenee ja silloinkin vasta kun lämpimäksi ajettu kone alkaa jäähtymään. Ei vuoda kylmänä, ei vuoda käydessä, vuotaa vain siinä tilanteessa kun on aikansa ajon jälkeen jäähtynyt.
No tulipa tutkittua, kaikki klemmarit kiristin joihin pääsi käsiksi muuta purkamatta. Samalla tuli todettua että kaiken vähiten se näköjään jäähdytysnestettä vuotaa. Tehostin- ja moottoriöljyä olikin sitten sen verran kuin 32V moottorin konehuoneessa nyt kuuluu ollakin, tulee ainakin aina ajettua tuoreilla öljyillä :)
Comment
-
Tuntuu melko yleisiä olevan nuo jäähdytysnestevuodot kovilla pakkasilla, mitä nyt viime aikoina on kuullut. Itse kartoitin kuutosen varaosatarvetta, joihin lukeutuu itsestään selvästi mm. molemmat venakopan tiivisteet ettei öljy vaihtuisi ihan niin tiheästi :) Takajarrulevyn onneksi mittasin pahvista leikatulla sabluunalla vanteen läpi, oli nimittäin sitä ns. harvinaisempaa isompaa kokoa vaikka onkin 2.4-litrainen ompelukoneen moottori keulilla.
Comment
-
Olen antanut rälläkän laulaa projektin etukehikkoa silpoessa. On kyllä mukavan nopea tapa tuommoista komposiitti tms. sekoitemateriaalia leikata, mutta sitä ryönää tulee aika reippaasti. Sotkusta puuhaa. Loppumetreillä jatkoin pikku"dremelillä", millä oli hieman mukavempi ottaa pari tiukempaa kohtaa.
En omista pistosahaa tai vastaavaa...
Comment
-
Jäärata golfiin välitetty aski paikoilleen kera sintterilevyn. Toivottavasti 020 kestää tuon hurjan 200nm. Asetelma vähän mietityttää kun SRE setille ei luvata kuin 250nm ja tämä on vakio gti:n
Huomenna muutos nesteestä vaijerikytkimeen ja laatikon kannake täytys taikoa. Osuu mk1 koppaan tehty vaijerikeppimuutososa pahasti orkkis kannakkeen tielle.
Comment
-
-
Ehostin rapeeseen tulevia kesävanteita. Oli ihan siistit hankittaessa mutta pieniä lakkavaurioita löytyi. Tässä kun on kesärengaskauteen vielä aikaa niin samahan nuo on fiksata entistä ehompaan kuntoon. Lakat pois ja kiiltoa pintaan. Rojekti vasta siinä vaiheessa että lakat on poistettu. Josko nuo miellyttäisi raatia enemmän kuin tämän hetkiset. Itseäni ainakin miellyttää. Jarrujen kanssa meinaa olla ahdasta mutta sekin alkaa olla reilassa.
Comment
-
En tänään tai eilen, vaan perjantaina ja lauantaina - ja osittain sitä ennen:
4F:ään sisätilatutkan ja sireenin asennus.
Perjantai menikin ovien nappien laittamisessa ja hantin a-pilarilta takakonttiin kaapeloitaessa. Sain OEM-retrofitin toimimaan, pienin puuttein.
Samalla yritin debugata koukun ohjainlaitteen vikailmoitusta palaneesta polttimosta, vaikkei ole kärryäkään perässä.
Tästä seurasi sitten ilmoitus kojetauluun "check trailer hitch" - eli lisää vikoja.
Lauantaina sitten kontti levälleen, ohjainlaite käsiin ja mittailemaan. Lukkotapin kytkin pelaa, mutta silti on ilmoitus. Tinailua ja sen sellaista. Luovutin jo, etsin eBaysta korvaavaa laitetta.
Sitten kurkkasin VCDS:llä. Käsipyörän kytkin siellä kanitti, eikä lukkotapin.
Mitä tästä opimme? Diagnosoi ensin VCDS:llä!
Tuli sitten sekin kuntoon kun pari kertaa otti koukun esille ja pois. Vaatinee kesällä rasvausta muutenkin.
Comment
-
Yhteen C5 A6:een vaihdoin airbagin ohjainlaitteen. Samaa vikaa hakiessa oli vähän väliä ratin bagi käsissä kun niitä slipringin liittimiä rassailin.
Hiukan kuumotti kun bagi kourassa nousee autosta ulos ja joka kerta kun otti jostain metallisesta kiinni niin sai pienen staattisen sähköiskun. En tiedä miten herkkiä noissa nallit on ja se siinä kai kaiken eniten spennasikin. Sais pakkaskelit jo rauhoittua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viestiTuollanen audimainen lisuke tuli väkerrettyä korvikeauton keulaan. Siis tuo ylempi. Alusen joutui laittamaan aiemmin muoviruuvien takia ruskettuneiden ruuvien paskottua kilven.
Comment
Comment