Vaihdoin C5:n vasemman etuoven lasinnostomekanismin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Rikoin ja korjasin vannesahan. Olikin "lievästi" yläpainoinen, ja se pääsi kaatumaan kun nostin sitä rullakon päälle. Otti ihan hiukan päähän!
Oli muuten Certanium valurautapuikkojen hinta melkoinen yllätys, 300€/kilo, noin kympin puikko!
Sain kyllä hyvin hitsattua tuon, ja tein vielä alapuolelle lisävahvikkeet. Jospa se kestäisi seuraavan kaadon rikkoontumatta ;)
Comment
-
Olihan tästä peloteltu ja kirjoitettu ohjeitakin että iso projekti vaihtaa lämppärin kenno satkuun. Kaikki löytyvät ohjeet vaan on ilmastoituun malliin ja tässä ilman olevassa eniten vastusti se että siihen akkukaukalon irroitettavaan koteloon kiinnittyy 3 vaijeria keskipanelin säätimistä. (mm. kuvan punainen ja sininen. Ja niiden irroitukseen taas piti purkaa keskikonsoli kokonaan pois.
Ei ole vielä kasassa, ollaan siis puolessa välissä eli vuotava kenno käsissä :)
Comment
-
Kiikutin tänään nokka-akselin eräälle usealtakin taholta suositellulle sorvaamolle pikku muutostyötä varten. Omistaja itse syynäsi akselia ja mutisi jotain epämääräistä homman vaikeudesta, ellei peräti mahdottomuudesta, oman aikansa. Lykkäsi sitten nokan takaisin käteeni ja totesi että "vie pois".
No, kai sitä toimistotyöläinen saa omassa autotallissa kiinalaisella minisorvilla tehtyä sen mitä ei autoharrastajien keskuudessa tunnettu ammattimainen metallisorvaamo saa aikaan :) Tätä kirjoitettaessa onkin jo kasaamista vailla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiOlihan tästä peloteltu ja kirjoitettu ohjeitakin että iso projekti vaihtaa lämppärin kenno satkuun. Kaikki löytyvät ohjeet vaan on ilmastoituun malliin ja tässä ilman olevassa eniten vastusti se että siihen akkukaukalon irroitettavaan koteloon kiinnittyy 3 vaijeria keskipanelin säätimistä. (mm. kuvan punainen ja sininen. Ja niiden irroitukseen taas piti purkaa keskikonsoli kokonaan pois.
Ei ole vielä kasassa, ollaan siis puolessa välissä eli vuotava kenno käsissä :)
Comment
-
Aloitin purkamaan AFN kantta. Heitän molemmat venttiilivingat metalliromuun. Haen vanhan porakonetelineen ja teen siitä puristimen... Lopuksi putsasin vielä imu ja pakokanavia. Imukanavista tuli arviolta 2-3desiä EGR jätettä, per kanava. Vahva sitruunapohjainen liuotinpesuaine on näköjään hyvä, ns loppusilaukseen, kun on ensin ruuvarilla ja tremelillä kaivanu.
Comment
-
Harrastelin volkkariin uuden akun. Järkyttävän painava tuommoinen 105Ah oo-äm-gee akku, mutta mieluummin sen lopulta puljasi tuonne kuskin penkin alle kuin pienemmän aikoinaan b6 akkukaukaloon. Olihan tuossa purkamista paljon yhden akun takia, mutta mikäs sitä lämpimässä valosassa tallissa. Penkin alta löytöinä entisen omistajan luottokortti isoimpana yllärinä. Seuraavaksi pitäisi alkaa vaihtamaan webastoa lokasuojaan, eli älypuoli lämmittimestä vaihtuu ajonaikaisesta parking heateriksi.
Comment
-
Kyllä täytyisi jokaisella Audi harrastajalla olla ruuvipenkki olohuoneessa. Taistelin polven päällä yhtä pinnapulttia auki varmaan pari tuntia eikä tullut kuin mustelmia.
Sitten kun pääsi ruustuukin ääreen niin se kyseinen pinnapultti ja 7 sen kaveria aukesi puolessa tunnissa.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja peeki Näytä viestiKippaako kärryt pullonvaihtotilanteessa?
Comment
-
-
Ekaa kertaa vaihtamassa Yetiin öljyjä ja ensimmäinen vaggine jossa on pohjaPanssari. Samanvahvuinen kuin muovinenkin mutta terästä. Painaa jo sen verran, että voi olla hauska laittaa takaisin...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Brain Näytä viestiTuo yetin panssari on helppo laittaa kun tökkää vaan etureunan eka kohdalleen sinne koloihin ja sit takareunaan pulttia paikoilleen. Jos siis on alkuperäinen panssari.
Laitoin piruuttani koneeseen myös LiquiMolyn Ceratec mömmön.
Comment
-
Syyshuollon autoon: Öljyt, suodattimet, ilmanputsarikotelon ja maffin putsaus sekä yleinen konehuoneen tsekkaus.
Polttoainesuodatin jäi vielä vaihtamatta. CR-koneissa kun ei pumppu pyörähdä virtoja päälle laitettaessa niin täytyy säästellä sitä hommaa vielä niin kauan että saa VCDS-miehen® paikalle pyörittämään pumppua vaihdon jälkeen.
Comment
-
Elvytin plussan Webaston talvikuntoon (taas kerran). Ehkä sitten jo ensi vuonna muistaa parin viikon välein hiukan sytytellä sitä myös kesäaikaan. Lähtee seitsemäs talvi tuon lämmittimen kanssa ja joka syksy sen on saanut herätellä kikkakakkosella käyntiin kun ei omin voimineen puolen vuoden seisokin jälkeen lähde polttamaan.
Lämmitinhän on vanha, ostin sen silloin aikoinaan käytettynä. Oli purettu 2001 vuotisesta autosta, lämmittimen mallikin täsmäisi niihin vuosiin eli on se jo 15 vuotta kohta pöhissyt. Hopeanuoleen laitoin viime talveksi paketista uuden ja se lähti kyllä ensi yrittämällä tulille tänä syksynä vaikka ihan yhtä pitkään ollut käyttämättä.
Comment
Comment