Kuka siihen on hiukkasloukun jälkikäteen viritellyt?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Man cave työnalla. Tai no, kellariin paikka missä voi nukkua yövuoron jälkeen tai jos/kun on ulkoruokinnassa... [emoji51]
Sähköt melkein valmiit, yksi väliseinä vielä täytyy tehdä.
Comment
-
Peräkärryn etu- ja takalaidan viimeistely, nyt kärry valmiina ja tällä mallilla:
Tuohon siis tein uuden lavan, alusta on - kuten kuvista näkee - vanha asuntovaunun alusta. Se olikin ainoa, mitä vanhasta kärrystä jäi jäljelle, sähköt (13-nap), jarrut, iskarit, renkaat jne on kaikki uutta.
Tallissa odottaa 150cm x 305cm kokoisia i-Bond levyjä, niiden kanssa kärry muuttuu sitten umpikärryksi. Lavakoko on 450x162 ja kuomulle tulee korkeutta laitojen kanssa n. 170cm.Viimeksi muokannut msippala; 1.9.2015, 07:36.
Comment
-
Comment
-
Vaihdoin alikoon jarrulevyt (katsastuksessa tuli maininta liian pienellä halkaisijalla olevista etujarrulevyistä; joku edellinen omistaja oli säästänyt?) uusin, oikean kokoisiin ja takarummut piti käyttää auki jumiutuneen käsijarrumekanismin vuoksi. Nyt toimii käsijarrukin ja pitää viedä huomenna jälkinäyttöön.
Comment
-
Maalasin jarrulevyjen keskiöt kuumakestospraylla ja kasasin satulat. Lauantaina ennen miittiä asennus jos kaikki menee niin kuin elokuvissa.
Comment
-
Lähinnä näytin lampulla valoa. Pari neukkua tuli jostain monen tunnin ajomatkan päästä ostamaan konepeltiä ja ajovaloumpioita. Ensimmäinen kysymys oli "missä voi vaihtaa?". Annoin sitten luvan vaihtaa tuossa pihassa kun eipä se konepelti autoon sisällekään olisi sopinut. Ei siinä kauan toki nokka tuhissut.
Suomalainen olisi ollut niin jäyhä että olisi hakenut kärryllä tai pakulla ja vaihtanut hiljaa vasta kotipihassa.
Comment
-
tallin edessä oli 45t 0-16 mursketta levittäny pihaan lapion ja kottikärryjen kera... Olisko 40t vielä jäljellä
Comment
-
Nappasin projekti C5:sta etutolpat pois jousien ja yhden tukivarren vaihtoa ajatellen. Uudet osat tulee ylihuomenna, olin etukäteen speksannut tämän ja huomisen illan ylätukivarsien pitkien pulttien kanssa tappelemiseen.
Pah, mutteri auki ja kolme kertaa kevyesti pultin päähän kopauttamalla pultti tipahti lattialle. Ylätukivarret lähti melkein käsin nostaen pois hahloistaan. Itse asiassa varttitunti sen jälkeen kun ajoin auton talliin oli ensimmäinen etutolppa jo autosta irti ja kiinni viilapenkissä.
Kyllä tuopin tarjoaisin jos tietäisin kuka noita on edellisen kerran pidellyt ja hyvin rasvannut.
Comment
-
Siivosin pari päivää muuto jäljiltä tallia ja sen jälkeen tein vähän alustajumppaa mitsuun. Kyllä täytyy sanoa että tuntu se hyvältä pitkästä aikaa tehdä kuivassa, lämpimässä, tilavassa tallissa ja kunnon kaluilla sen sijaan että ropaa sorapihalla kaatosateessa työkaluja muuttoromujen seasta etsien. Ois tuon tallin kyllä voinu raivata jo kuukausia sitten. Ois ottanu vaikka omaa lomaa töistä..
Comment
Comment