Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Viimmeksi kunkkupultti söi yhden 200nm momenttiavaimen napsahti hylsyn ja avaimen välistä poikki. 200nm +90 sai sillä loppu 180astetta seuraavalla avaimella.[emoji2]

    Comment


      En ole ihan hetkeen tavannut metristä 1/4" väännintä. Puolen metrin kangellakin toki pärjää mutta pitää käydä pari kertaa puntilla. Tai kaljalla.

      Comment


        Jatkoputkea :)

        Mutta onhan se aika hyvä saavutus 1/4:llä, kun koska ei ne normaalisti kestä rannevääntöä enempää ;)

        Comment


        • Ilman jatkovartta kiristin tuolla motonetin vääntövarrella tällä kertaa. Momentti meni metrin jatkolla avustaen rikki. Siis 1/2 oli koko kaikissa varsissa

          Comment


            Purin vm -71 Italialaisen auton tavalot polttimonvaihtoa varten. Kesti 4 tuntia ja jäivät vielä kuivumaan silikonilla kasaamisen jälkeen. Ja jokaisen polttimon kannasta sai vähintään yhden nastan viilata..

            Comment


              3v tauon jälkeen kaivoin auton x tallista ja päätin suorittaa täydellisen putsauksen sisälle ja ulos. Noin 6h jälkeen vahattu auto kiilti aurigossa ja tyhmänä ajattelin että, mä ajan sillä kotiin ja testaan miten toimii. No toimihan sen noin 5km, sitten odotettiin hinaus autoa ja *?$#¤% se tästä päivästä.

              Comment


              • Piti ottaa projekti B6:n ylätukivarsien yhdyspulteista. Melkoinen souvi olikin, kun noita ei lie tehtaan jälkeen auottu. Toiselta puolen vaan tarvisi aukoa, mutta piti sitten ihan ajan kanssa aukoa toinenkin jo varuille kun oli uusia pultteja varastossa.

                Comment


                • Puhdistin ja herkistelin AKE:n VNT-siivet.

                  Comment


                  • Kartioputkea veistelin muotoon 2 1/2 al putkesta huomenna viimmeistely.

                    Comment


                    • Tänään jatkuu eilinen tukivarsien vaihto. Iloitsin jo, kuinka kaikki paikat lähtee hyvin auki alatukivarsia irrotellessa. No se ylätukivarsien palloniveliä pitävä pultti ei perinteisesti lähtenytkään. Lähti se liikkeelle ja sitä sai 3mm liikuteltua eestaas, mutta pois ei millään. Olkoonsa siellä sitten. Pitää joskus hurauttaa jonnekin pajalle, tapelkoot siellä sen kanssa. Tuli muuten kiitettävästi siedätyshoitoa hyttysen puremiin illan aikana.

                      Comment


                      • Poraamalla jouduin veljen passatista ottaan sen pitkän pultin yläpäästä, olihan touhua. Veli kerkes vaihtaa kaikki tukivarret kuskin puolelle sillä välin kun porailin [emoji2]

                        Comment


                          Pultista kanta pois ja toisenpään kierteellä ja jatkoholkeilla(isoilla muttereilla) kiskoo pultin pois. Päivää ennen hommaa irrotusainetta vaikka ajoakin olisi. Takasin kun pistää niin kupari tai alumiinitahnaa sillei että pursuaa.

                          Comment


                          • Paineilmavasara on huhun mukaan aika mukava laite sen pitkän pultin kanssa. Naputtelee sellasella sitä pulttia ja niitä rautoja ympäriltä, saattaa lähteä yllättävän kivuttomasti lopulta irti, varsinkaan jos ei ihan täysin jumissa ole.

                            Oon kyllä itsekin poravasaralla yhen tommosen porannut pois. Yllättävän kova se pultti.

                            Comment


                            • Tänään tosiaan jatkui noiden kanssa pelleily. Biltsun paineilma vasara oli käytössä, jolla mukavasti sai levitettyä noita pallojen pesiä, mutta pultin päätä räpättämällä ei mitään. Nyt ongelmia aiheutti toisen puolen alatukivarren pallonivel. Semmonen käsimallin toho lämmitti sitä vartin ja kirrasin ulosvetimen sekä hakkasin vasaralla että lekalla. Lopuksi kiskasin minkä jaksaa, nii ulosvetimen pultti katkes. Pitäs varmaan saada punahehkuun asti tota rautaa jotta irtois.

                              Comment


                              • Hitsaisin imusarjaa

                                Comment


                                • Poistetaan muoviosia tämä rikkoutuneen muovisen anturi pidikkeen tilalle, sattui hyllystä löytyyn oikean kokonen rst putki mihin hitsata tämä uusi rautainen...
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Irroitin projektin 4.2:n hyllyssä olleesta ohjaustehostimen pumpusta hihnapyörän. Surkealla ulosvetäjällä sitä ei suoraan saanut nypättyä veks, mutta sai sen verran painetta siihen että vasaralla naputellen irtosi lopulta. Ei ole aikaisemmin noin napakasti jymähtänyttä hihnapyörää osunut kohdalle.

                                    A4:sta irroitetusta 2.8:sta lähdin ottamaan imusarjaa irti ajatuksella "helppo homma, senkun vaan 5mm kuusiokololla pyöräyttää ruuvit auki". Ihan ei mennyt putkeen kun kahdestatoista kiinnitysruuvista puolesta pyörähti avain tyhjää, prkle!! T40 torx -hylsy ostoslistalle ja sillä yrittämään uudestaan...

                                    Comment


                                      Herkistelin etujarrut parkkiksella; alemmat tapit taas jumissa molemmin puolin. Josko tuo nyt leimalle kelpaisi. Alkaa kyllä toinen mäntäkin olla siinä kuosissa, että satulakauppaan mars, kunhan tässä muilta kiireiltä ehtii.

                                      Comment


                                        Vaihdoinpa aamutuimaan laturin nokilekaan, kun tuli kilsat täyteen toissapäivänä. Mukava puolen päivän proggis

                                        Comment


                                          Peruuttelin moottoripyörää tallista, kun se yhtäkkiä lakkasi liikkumasta. Eteenpäin se kulki räikkämäisen rallatuksen säestämänä, mutta taaksepäin ei sitten senttiäkään. Kytkimen painamisella ei ollut vaikutusta asiaan. Älysin lopettaa tuuppailun, ennenkuin ollaan keula takaseinää vasten. Oli melko rupinen savotta tuupata kolmesataakiloinen matkapyörä keskituelle, kun taaksepäin liikuttaminen vastustaa.

                                          Takapyörä pyöri normaalisti -> etupyörän kimppuun. Nyt selvittiin halvalla. Abs-anturin pultti oli varissut tallin lattialle ja päästi anturin nojaamaan hammaskehäänsä johon se kiilautui peruuttaessa. Pultti paikalleen ja ei muuta kovaa ajoo.

                                          Sinänsä kiva että kotitallissa eikä keskellä Alppeja tai vaikkapa laivan autokannella... Ajelin juuri kolme viikkoa ja yli 7000 kilometriä keski-Euroopassa ilman mitään teknikaaleja.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Turbon jäähdytys letkun laitoin kiinni.

                                            Comment


                                              Yritin tunkata kaverin vanhaa Corollaa takakulmasta. Kuuluis"räks" kun ruosteinen korisauma meni lyttyyn. Hups! :)

                                              Comment


                                                Siivosin tallia, jotta ässän sai pois montulta. Hieman oli taas ongelmia saada auto ulos, kun meinasi jäädä pariinkin otteeseen mahastaan kiinni..

                                                Samalla myös ajoin ässällä ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen. Auto tuli nyt odottelemaan omaan pihaan seuraavaa siirtoa (mikä se sitten ikinä onkaan).

                                                Comment


                                                  Liimailin 200:n takaluukkuun "Audi" ja "turbo" merkit, "200" puuttuu vielä :(.
                                                  Asensin myös takasivuikkunoiden rullaverhot (orkkis tietenkin) ettei reissulla tulis liian kuuma ;)

                                                  Comment


                                                  • A4:sta irroitetusta 2.8:sta lähdin ottamaan imusarjaa irti ajatuksella "helppo homma, senkun vaan 5mm kuusiokololla pyöräyttää ruuvit auki". Ihan ei mennyt putkeen kun kahdestatoista kiinnitysruuvista puolesta pyörähti avain tyhjää, prkle!! T40 torx -hylsy ostoslistalle ja sillä yrittämään uudestaan...
                                                    Torx motonetistä mukaan ja kokeilemaan uudestaan. Yksi noista kuudesta oli jo pahemmin nylppääntynyt, mutta kaikki läks :)
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • vesisuksiin uus evä, josko vielä tänäkesänä veden senverran lämpeis. Varmuudeksi vielä tuosta mopedista takapyörä irti ja laakerit vaihtoon, jos vedet ei lämpeekään :D

                                                      Comment


                                                        Asensimpa työpaikan haisuliin vetokoukun. 2007 ja aivan ruskea pohja… nyt jatkamaan vuonna 2000 ammattilaisen asentaman coolerin kiinnittämistä. Asennus mallia putket kiinni ja puskuri eteen. "Mihkä" se sieltä lähtee" On nimittäin kuitti asennuksesta virityspajalta.

                                                        Comment


                                                        • Madalsin lisää ja herkistelin etujarruja. Vieläkin lämpenee ajossa ihan tolkusti...

                                                          Comment


                                                          • Perin juurin tärkeää remonttia paremman tekemisen puutteessa... Rupesin modaamaan Audin 16" peltivanteita T4 portteriin sopiviksi. Tai meneehän ne tietty heittämällä mutta jää vähän sisään... Renkaat pois vanteilta, hitsisaumat auki ja keskiötä saa mukavasti painettua parikymmentä milliä sisäänpäin ilman kehän kääntämistä niin alkaa offsetti olemaan asianmukainen. Yksi vanne melkein jo tehty, huoh

                                                            Comment


                                                              Vaihdoin OEM-ledikilvenvalomoduulit, mutta eihän ne lähteny pelaamaan.
                                                              Kuvassa Kiinalainen versus orkkis. Ja VCDS-läppärin kansi. :D
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X