Mäkin laittelin eilen vähän tohon nikkarointitilaan valoja kattoon. Nyt kun innostuu, niin painaa koko kellarin kerralla uusiks. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Korjasin ruotsalaisen ammattilaisen kädenjälkiä. En tiedä millä pajalla entinen omistaja on käynyt tutkaa vaihdattamassa etupuskuriin, mutta asentaja on kyllä ollut käsittämätön tumpelo joka on saanut vahinkoa enemmän aikaan kun korjausta. Itse se sitä ei kuitenkaan ole korjannut. Mutta kuitenkin toimimaton etututka on yritetty vaihtaa käytettyyn toiseen ja diagnosoitu sitten ettei tutkat toimi vieläkään.
Katoin sitten ensin vcds mikä tutka on pimeänä, irrotin puskimen (joka ei muuten istunut sinne seinällekään) ja kappas, siellähän on johdot väärissä väleissä ja tietenkin sen "rikkinäisen" tutkan liitinkotelon lukko rikki. Tutka siis satunnaisesti toimi hetken ja pimeni heti uudestaan. Laitoin liitinkotelon pohjaan asti ja lkitsin tutkaan nippusiteellä. Puskuri oikein paikalleen ja kas, sehän toimii heti!
Nyt pitää varmaan reklamoida merkkiliikkeeseen naapurimaahan sillä siellä ovat tainneet sössiä takaluukun irtikäytön ja johtosarja on nyt pilalla.
Ite näköjään pitäisi tehdä kaikki...
Melkoinen yllätys kyllä oli että webasto toimii, vaikka onkin automatisoitu käynnistys, toisinsanoen ilman minkäänlaista ohjausta.
On muuten hauskan mukava rempata tuota, kun ramppiin ajaa offroad asennossa, voi keulan purkaa mukavasti seisaaltaan. Auton allekin pääsee ilman pukkeja kömpimään.Viimeksi muokannut LauriJT; 9.5.2015, 15:17.
Comment
-
Talvisäilytyksen peruja Multivanin laturi jumissa -> Hankitaan uusi sellainen sekä uusi moniurahihna. Asennuksen yhteydessä käy ilmi että hihnankiristin on jumissa. Viitosen koneella ja ilmastoinnilla varustettu T4 on sitten vihoviimeinen laite tuon kiristimen vaihtoa ajatellen ja itse osakin on yllättävän kallis jopa tarvikkeena. Laitetaan nyt sitten että pääsee ajelemaan..
Comment
-
Tämä on tapahtunut jo muutama päivä sitten.
Kokeilen kuvasarjan liittämistä google+ ohjelmasta. ( on jo kokeiltu, kuvapilvi, aijaa, mikähän lie paras )
Laitoin uuden osoitteen, minulle kyllä aukeaa. Julkinen pitäisi olla.
https://plus.google.com/u/0/photos/1...31858216642762
Minä sain tämän kyllä näkyviin.
Jos ette saa avattua niin saa valittaa.Viimeksi muokannut vesa u; 13.5.2015, 12:23.
Comment
-
oot unohtanu laittaa "jaa" kohdassa "julkinen" Muuten erittäin hyvä palvelu koska saa kuvat automaagisesti aukeamaan pelkkänä kuvana linkistä, ei tarvitse laitailla joidenkin kuvapalveluiden sivuja ja mainoksia siinä samalla. Ja kun on hupelimessa automaattinenvarmuuskopionti päällä niin kuvien jakaminen on tehty todella helpoksi. Mobiiliversiossa pikkasen parannettavaa, mutta annettakoon anteeksi.
Kopioi vaan kuvan URL osoitteen.
https://lh6.googleusercontent.com/-S...o/DSC_1555.JPG
Tässä samalla voinkin kertoa mitä itse olen turaillut. Eli penkissä käytiin exVR6 golfin kanssa ja ns vakio koneesta tuli tälläiset lukemat
Ahvenistolla käytiin kurvaamassa, jonka jälkeen purku, ruisku ja sytkä toiseen autoon
Katotaas mitä tulee 600kuutiota pienemmästä koneesta ;) Edellisillä virityksillä moottori teho nousi 10hv verrattuna aihioon, vaikka litratilavuus putosi 400ccViimeksi muokannut ^^BeBe; 12.5.2015, 12:47.
Comment
-
Vaihtelin B8:iin etupyöränlaakerin(nyt molemmat vaihdettu 218tkm sisään) ja särjin samalla jarrupalan kulumisenvaroitus johdon, eli kohta vaihdetaan jarrupalat eteen.
Comment
-
Vaihdoin, tai siis aloin vaihtamaan äidin 740 Volvoon lämmityslaitteen vesiventtiiliä. Enpä ole mitään v***umaisempaa aikoihin tehnytkään. Tuo venttiilihän on ihan mukavasti näkösällä kun ottaa ratin alusmuovin. Löytyy kivasti sieltä kaasupolkimen takaa. Konehuoneen puolelta letku irti ja toinen venttiilistä jalkatilasta. Sitten pitäisi saada venttiili irti korista. No homo Ruotsistahan ei ole voinut käyttää ruuvikiinnitystä vaan siinä on sellaiset nystyrät jotka työnnetään reijästä sisään ja sitten käännetään koko komponenttia. No venttiilille menevä vaijerihan on tietysti niin lyhyt ettei anna yhtään periksi kääntää. Vaijeria ei kuitenkaan oikein saa irti ennen kuin venttiili on irti korista. Kun sen on saanut murjottua väkivalloin irti niin uusi pitäisi saada paikalleen. Ei ainakaan helpompaa kuin irroittaminen. Etuna olisi jos käsivarret olisi 2 metriä pitkät, käsissä olisi silmät, aivan helvetisti voimaa 3 vuotiaan käden mitat. Sitten kun vaijerin on saanut venttiiliin niin toteat että vaijeri ei kunnolla välitä liikettä ventiiliin. Vipu liikkuu ja vaijerikin on kiinni vivussa. Mutta jotenkin liike venttiilin päässä on olematon. Älä kysy miksi, en tiedä. Vaijerihan tietysti kiertää koko lämmityslaitehässäkän takaa joten vaijerin tutkimiseksi koko lämppäri kuten tietysti kojelaudan alaosakin pitää purkaa. Tässä vaiheessa koin mielenterveysongelmien lähestyvän ja päätin poistua hallilta. Miksi tuo vesiventtiili ei voisi olla konehuoneen puolella tulipellin toisella puolella kun siinä on noin kuutiometri tyhjää tilaa? Menisi vaihtamiseen noin 5 minuuttia. Nyt saa viikon tehdä töitä, käydä välillä kallon kutistajalla yms. Joku jälkiabortti tuon suunnittelijalle olisi paikallaan.
Comment
-
Hammun pajalla irrotin ja kiinnitin pyörät. Piti olla vaan ihan perus uudet renkaat vanteille, no ei ihan ollut. Kiitos vielä Jonille ja Hannulle!!
Saa taas keksiä lisää työmotivaatiota, tuli sen verran pitkä lista paskana olevaa tuotetta. Ei mennä tätä menoa ihan hetkeen radalle.
Comment
-
Auton myllytyksen alotin. Pesut yms. valmistelut ja ehdin katon ajella. Työvaloa siirtäessä sain sähköiskun kädestä käteen. Jännästi kuulu 50Hz taajuus korvissa. Lieköhän VVS elossa vai vaikuttaakohan pitkä jatkoroikka sitten, kun ei lauennu. Peukalo oli roikan maadotusliuskassa ja toisella kädellä sain ilmeisesti rispaantuneesta vaiheesta tällit.
Comment
-
Ja roikka kuntoon! Aika monta rispaantunutta kaapelia työolosuhteissa katkonut kylmästi poikki.
Comment
-
Valmet 865 4x4 iso huolto, ja ilmeisesti ensimmäinen laatuaan laitteen 18-vuotisen elinkaaren aikana. Öljyä lotrattiin yhteensä yli 100 litraa kuuteen eri kohteeseen, vaihdettiin 5 filtteriä, rasvattiin, putsattiin, herkisteltiin jne. Kahdelta mieheltä 6h homma, mutta kyllä nyt kelpaa taas kiskoa puita metsästä.
Comment
-
Ruohonleikkuriin jotain pientä. Terälle teroitus ja tasapainotus, koneeseen uudet öljyt, kaasarin puhdistus ja säätö, työntöaisan kiinnityksen parantelua kun tehtaan jäljiltä on kovin hentoinen. Pari tuntia siinä meni mutta nyt on paljon kivampi lykkiä.
Comment
-
Fiksasin jarrupalan kulumisvaroitin johdot, josko sillä menis seuraavaan palojen vaihtoon. Sekä vaihdoin kuskin puolelle myös saman sävyisen lampun kun saapuivat DX:stä.
Comment
Comment