Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mäkin laittelin eilen vähän tohon nikkarointitilaan valoja kattoon. Nyt kun innostuu, niin painaa koko kellarin kerralla uusiks. :)
    Attached Files

    Comment


    • Korjasin ruotsalaisen ammattilaisen kädenjälkiä. En tiedä millä pajalla entinen omistaja on käynyt tutkaa vaihdattamassa etupuskuriin, mutta asentaja on kyllä ollut käsittämätön tumpelo joka on saanut vahinkoa enemmän aikaan kun korjausta. Itse se sitä ei kuitenkaan ole korjannut. Mutta kuitenkin toimimaton etututka on yritetty vaihtaa käytettyyn toiseen ja diagnosoitu sitten ettei tutkat toimi vieläkään.

      Katoin sitten ensin vcds mikä tutka on pimeänä, irrotin puskimen (joka ei muuten istunut sinne seinällekään) ja kappas, siellähän on johdot väärissä väleissä ja tietenkin sen "rikkinäisen" tutkan liitinkotelon lukko rikki. Tutka siis satunnaisesti toimi hetken ja pimeni heti uudestaan. Laitoin liitinkotelon pohjaan asti ja lkitsin tutkaan nippusiteellä. Puskuri oikein paikalleen ja kas, sehän toimii heti!

      Nyt pitää varmaan reklamoida merkkiliikkeeseen naapurimaahan sillä siellä ovat tainneet sössiä takaluukun irtikäytön ja johtosarja on nyt pilalla.

      Ite näköjään pitäisi tehdä kaikki...

      Melkoinen yllätys kyllä oli että webasto toimii, vaikka onkin automatisoitu käynnistys, toisinsanoen ilman minkäänlaista ohjausta.

      Click image for larger version

Name:	IMG-20150509-WA0000.jpg
Views:	1
Size:	99,9 Kt
ID:	1625344
      On muuten hauskan mukava rempata tuota, kun ramppiin ajaa offroad asennossa, voi keulan purkaa mukavasti seisaaltaan. Auton allekin pääsee ilman pukkeja kömpimään.
      Viimeksi muokannut LauriJT; 9.5.2015, 15:17.

      Comment


      • Vesihiontaa, myllytystä ja vahausta; noin puolet autosta jäljellä.. Miksi pitää aina yrittää tehdä uudennäköistä autoa?

        Comment


          Olin kunnon poika ja äitienpäivän kunniaksi vaihdoin muorin A6:een jakopään hilut.

          Comment


          • Talvisäilytyksen peruja Multivanin laturi jumissa -> Hankitaan uusi sellainen sekä uusi moniurahihna. Asennuksen yhteydessä käy ilmi että hihnankiristin on jumissa. Viitosen koneella ja ilmastoinnilla varustettu T4 on sitten vihoviimeinen laite tuon kiristimen vaihtoa ajatellen ja itse osakin on yllättävän kallis jopa tarvikkeena. Laitetaan nyt sitten että pääsee ajelemaan..

            Comment


            • Skodan kasaus kansiremontin jäljiltä. Samalla vaihtui jakopää. Vesisade rajoitti lopputouhua sen verran, ettei vielä aivan liikenteeseen asti päässyt.

              Comment


              • A6 jakopään rempan alkulämmittelyjä, valmistin lukitustyökalun kampuran päähän, lukkopelti ja glykolit pois syyläri sivuun...

                Comment


                  Tämä on tapahtunut jo muutama päivä sitten.

                  Kokeilen kuvasarjan liittämistä google+ ohjelmasta. ( on jo kokeiltu, kuvapilvi, aijaa, mikähän lie paras )
                  Laitoin uuden osoitteen, minulle kyllä aukeaa. Julkinen pitäisi olla.

                  https://plus.google.com/u/0/photos/1...31858216642762


                  Minä sain tämän kyllä näkyviin.
                  Jos ette saa avattua niin saa valittaa.
                  Viimeksi muokannut vesa u; 13.5.2015, 12:23.

                  Comment


                  • Google loihe lausumahan: Kuvia ei löytynyt.

                    Comment


                      oot unohtanu laittaa "jaa" kohdassa "julkinen" Muuten erittäin hyvä palvelu koska saa kuvat automaagisesti aukeamaan pelkkänä kuvana linkistä, ei tarvitse laitailla joidenkin kuvapalveluiden sivuja ja mainoksia siinä samalla. Ja kun on hupelimessa automaattinenvarmuuskopionti päällä niin kuvien jakaminen on tehty todella helpoksi. Mobiiliversiossa pikkasen parannettavaa, mutta annettakoon anteeksi.

                      Kopioi vaan kuvan URL osoitteen.
                      https://lh6.googleusercontent.com/-S...o/DSC_1555.JPG

                      Tässä samalla voinkin kertoa mitä itse olen turaillut. Eli penkissä käytiin exVR6 golfin kanssa ja ns vakio koneesta tuli tälläiset lukemat
                      Ahvenistolla käytiin kurvaamassa, jonka jälkeen purku, ruisku ja sytkä toiseen autoon

                      Katotaas mitä tulee 600kuutiota pienemmästä koneesta ;) Edellisillä virityksillä moottori teho nousi 10hv verrattuna aihioon, vaikka litratilavuus putosi 400cc
                      Viimeksi muokannut ^^BeBe; 12.5.2015, 12:47.

                      Comment


                        Vaihtelin B8:iin etupyöränlaakerin(nyt molemmat vaihdettu 218tkm sisään) ja särjin samalla jarrupalan kulumisenvaroitus johdon, eli kohta vaihdetaan jarrupalat eteen.

                        Comment


                          Monttubileet, osallistujia ei jonoksi asti ole :P
                          Attached Files

                          Comment


                            Vaihdoin, tai siis aloin vaihtamaan äidin 740 Volvoon lämmityslaitteen vesiventtiiliä. Enpä ole mitään v***umaisempaa aikoihin tehnytkään. Tuo venttiilihän on ihan mukavasti näkösällä kun ottaa ratin alusmuovin. Löytyy kivasti sieltä kaasupolkimen takaa. Konehuoneen puolelta letku irti ja toinen venttiilistä jalkatilasta. Sitten pitäisi saada venttiili irti korista. No homo Ruotsistahan ei ole voinut käyttää ruuvikiinnitystä vaan siinä on sellaiset nystyrät jotka työnnetään reijästä sisään ja sitten käännetään koko komponenttia. No venttiilille menevä vaijerihan on tietysti niin lyhyt ettei anna yhtään periksi kääntää. Vaijeria ei kuitenkaan oikein saa irti ennen kuin venttiili on irti korista. Kun sen on saanut murjottua väkivalloin irti niin uusi pitäisi saada paikalleen. Ei ainakaan helpompaa kuin irroittaminen. Etuna olisi jos käsivarret olisi 2 metriä pitkät, käsissä olisi silmät, aivan helvetisti voimaa 3 vuotiaan käden mitat. Sitten kun vaijerin on saanut venttiiliin niin toteat että vaijeri ei kunnolla välitä liikettä ventiiliin. Vipu liikkuu ja vaijerikin on kiinni vivussa. Mutta jotenkin liike venttiilin päässä on olematon. Älä kysy miksi, en tiedä. Vaijerihan tietysti kiertää koko lämmityslaitehässäkän takaa joten vaijerin tutkimiseksi koko lämppäri kuten tietysti kojelaudan alaosakin pitää purkaa. Tässä vaiheessa koin mielenterveysongelmien lähestyvän ja päätin poistua hallilta. Miksi tuo vesiventtiili ei voisi olla konehuoneen puolella tulipellin toisella puolella kun siinä on noin kuutiometri tyhjää tilaa? Menisi vaihtamiseen noin 5 minuuttia. Nyt saa viikon tehdä töitä, käydä välillä kallon kutistajalla yms. Joku jälkiabortti tuon suunnittelijalle olisi paikallaan.

                            Comment


                              Hammun pajalla irrotin ja kiinnitin pyörät. Piti olla vaan ihan perus uudet renkaat vanteille, no ei ihan ollut. Kiitos vielä Jonille ja Hannulle!!
                              Saa taas keksiä lisää työmotivaatiota, tuli sen verran pitkä lista paskana olevaa tuotetta. Ei mennä tätä menoa ihan hetkeen radalle.

                              Comment


                                Japi, kaikki autothan on rakennettu kabiinin lämmityksen ympärille. Paitsi R8, se on rakennettu bensatankin ympärille.

                                Comment


                                  Takapyöränlaakeri vaihdettu. Meinasin vetää laakerin ulos paikalleen, mutta "ulosvetäjän" M16 pultista korkkas kierteet, joten joutu ottamaan romut pöydälle.

                                  Comment


                                  • B6 hanttarin oven sähköt pimeni kaikki kerralla ja arvasin että maadoitus sieltä on poikki, avatessa arvaus osoittautui oikeaksi. Jatkoin ensihätään abicolla vaikkei se varmasti kauaan siellä kestä.

                                    Comment


                                    • Repäisin tuon irti, sitte vain uusi aksila kun saa vanhan irti ja päähän mersun rulla.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Tyttöystävän Fiestaan uudet tulpat ja ilmansuodatin.

                                        Comment


                                        • Auton myllytyksen alotin. Pesut yms. valmistelut ja ehdin katon ajella. Työvaloa siirtäessä sain sähköiskun kädestä käteen. Jännästi kuulu 50Hz taajuus korvissa. Lieköhän VVS elossa vai vaikuttaakohan pitkä jatkoroikka sitten, kun ei lauennu. Peukalo oli roikan maadotusliuskassa ja toisella kädellä sain ilmeisesti rispaantuneesta vaiheesta tällit.

                                          Comment


                                          • Kävithän lekurilla näyttäytymässä? :)
                                            Ja roikka kuntoon! Aika monta rispaantunutta kaapelia työolosuhteissa katkonut kylmästi poikki.

                                            Comment


                                            • Voi muuten pitemmän ajan päästä tulla oireet. Itsellä 12h päästä iskusta hävis paineet ja pumppu löi mitä sattuun, onneksi olin sairaalassa silloin. En suostunut lähtemään illalla kotia vaikka lääkäri jo oli päästämässä. Hyvä niin koska muuten olisi tullut vähän kiirus.

                                              Comment


                                                Ja roikka kuntoon! Aika monta rispaantunutta kaapelia työolosuhteissa katkonut kylmästi poikki.
                                                Hienoa kun joku muukin tätä harrastaa, yhtenä talvena pistin idän veljiltä ainakin tusinan roikkia poikki.

                                                Comment


                                                • Oikeen super turausta taas, mutta sainpas uudet laakerit sekä arp pinnapultit paikoille, enää momenttiin kiristys mutta uusilla silmillä.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Vuosi sitte vaihtamani ulomman vetonimen sai taas vaihtaa, jos tuo nyt kestäis taas sen vuoden.

                                                    Comment


                                                    • Valmet 865 4x4 iso huolto, ja ilmeisesti ensimmäinen laatuaan laitteen 18-vuotisen elinkaaren aikana. Öljyä lotrattiin yhteensä yli 100 litraa kuuteen eri kohteeseen, vaihdettiin 5 filtteriä, rasvattiin, putsattiin, herkisteltiin jne. Kahdelta mieheltä 6h homma, mutta kyllä nyt kelpaa taas kiskoa puita metsästä.

                                                      Comment


                                                      • A4:n keulan purkua aloittelin ja nyt voi kai sanoa, että oma B5 4.2 projekti on virallisesti alkanut :)
                                                        Pitää laittaa tuosta oma projektitopikkikin, kunhan saa kuvia koneelle ja naputeltua jotain tarinan tynkää.

                                                        Comment


                                                          4koppa golfiin etupyörän laakerin vaihtoa aloittelin. Jäi tosin lyhyeen kun lukkopulttien avainta ei löytynyt mistään. Oli muuten pahaäänisin pyöränlaakeri mitä olen kuullut.

                                                          Comment


                                                            Ruohonleikkuriin jotain pientä. Terälle teroitus ja tasapainotus, koneeseen uudet öljyt, kaasarin puhdistus ja säätö, työntöaisan kiinnityksen parantelua kun tehtaan jäljiltä on kovin hentoinen. Pari tuntia siinä meni mutta nyt on paljon kivampi lykkiä.

                                                            Comment


                                                              Fiksasin jarrupalan kulumisvaroitin johdot, josko sillä menis seuraavaan palojen vaihtoon. Sekä vaihdoin kuskin puolelle myös saman sävyisen lampun kun saapuivat DX:stä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X