Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Putsasin kasan ruusunmarjoja konepellin alta. Nähtävästi konetila ollut rauhoitettuna liian pitkään kun pieni ystäväiseni on palannut, huoh.

    Comment


    • Mietin mitä pitää vielä purkaa, että moottorin saa ässästä irti.

      Comment


        Hitsasin tojotaa

        Comment


        • Poikani A4 B8:siin alustan vaihto, vakiosta Sport-alustaksi !

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
            Pohjien ottoa...
            Tunturi Super Sport?

            Comment


              Sellaisenpa hyvinkin.

              Päälle tulee Moparin Intense Blueta (PB3), jahka tuota vielä tovin hierotaan ja saadaan hankittua ko. maalia sopiva määrä.

              Comment


              • Ja onko alkuperäiset tarrat jo hankittuna? Hieno projekti kuitenkin.

                Jos oikein käsitin, niinkuin tämä:http://thr.kuvat.fi/kuvat/Tunturi+Su...2.JPG?img=full
                Viimeksi muokannut kapaz; 12.10.2014, 11:20.

                Comment


                  En tänään vaan viime viikonloppuna. Pakoputki oli hieman saanut pintaruostetta tuossa b5:ssa niin tein pientä ehostusta.
                  Attached Files

                  Comment


                    Ei ole vielä tarroja. Jälkituotantotarjontaa on, mutta niissä kuulemma ongelmaa bensan kestävyyden kanssa. Laitetaan, jahka löydetään ja ehditään.

                    Väri on juurikin tuo kuvassa oleva. Tunturi ikävä kyllä ei ole dokumentoinut tuota väriä (kuten ei montaa muutakaan SS tankkiväriä) , mutta empiiriset testit ja etsinnät harrastajien toimesta suosittavat tuota sävyä käytettävän, on alkuperäistä vastaava ja ei estä museointia :)

                    Comment


                      Vaihtelin venttiilikopan tiivisteen ja katsoin samalla, että ketjukiristin näytti hyvältä ainakin omaan silmään.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Jarnon b5:ssä kivan näköinen putkisto. Onko ihan oma tekele, vai jonkun muun? Minkämoista ääntä tuosta lähtee?

                        Comment


                        • Tuohon tarrojen kestävyyteen: lakkaa tarratkin niin kestää! Kaverin suzuki pv:n tankkiin tehtiin juuri näin. Abralonella mattaus, tarrat kiinni ja lakkasin koko hoidon ruiskulla

                          Comment


                            Tuo on juurikin oma plani, eli lakkaa :)

                            Comment


                            • Vaihdoin Audiin talvirenkaat alle. Autokatoksessa vähän kettumainen homma kun on sorapiha. Pitäisi ostaa tunkki, joka mahtuu järkevästi auton alle niin ei tarvitsisi 2x4 päälle ajaa.

                              Comment


                                T.Hell: Ihan on vaimentimia myöten omaa tekoa. Tuossahan tulee molemmat putket erillisinä vaikka viisaampien mukaan veekutosessa pitäisi ainakin H-putki olla. Oli jonkun sortin pakkomielle kokeilla tuollaista ratkaisua eikä raaskinut esim. XS-poweria hankkia vaikka varsin kohtuulliseen hintaan sellaisia ebaysta saisikin. Ja kun kellään ei vaparin jatkeena sellaisesta tuntunut olevan kokemusta niin tein itse. Ei mene niin paljon rahaa hukkaan jos äänet olisikin ihan hirveät. Tässä onnistui omaan korvaan ihan hyvin. Todella hiljainen tyhjäkäynnillä, vedättäessä sopivan matala ja pehmeä murina.
                                Tein noista pöntöistä vielä purettavat niin voi muuttaa esim. reikäputken rakennetta tai tehdä jotain tilanjakajia sun muita huoneita tuonne sisälle ja vaihtaa villoja kun ne kuitenkin lakkaa olemasta. Laitetaan nyt joku räpsy vielä pöntöistä. Yrittäkää olla kiinnittämättä huomiota hitsaussaumoihin. En tosiaan ole mikään hitsaamisen Michelangelo.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Ei tänään, mutta perjantaina.

                                  Ekaa kertaa auton kulmia säätämässä ja vieläpä omaan klonksvageeniin. Käyttäjän "Kalle":n kanssa hänen duunissa testailtiin uutta 3D-pyöränsuuntauslaitetta ja vikuroivan ajokäytöksen syy selvisi kokonaisuudessaan, kulmien arvelinkin olevan pielessä.

                                  Camber säätö oli todella helppo. Camberia säätämällä pääsi myös eroon edessä olleista 3mm spacereistä, jotka tuli Kallelta lainattua. Aiemmin alle ruuvatuista 16" x 8" ATS:istä otti kuskinpuoleinen vanne jouseen kiinni liiallisen camberin takia.

                                  Kuskinpuoleinen raidetanko oli hyvinkin jumissa ja aiheutti suurimman työn. Se antautui lopulta lämmön, kiroilun ja voiman avulla onneksi. Kuvissa alku- ja lopputilanne.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut terroristiristo; 13.10.2014, 10:54.

                                  Comment


                                  • Tuohon tarrojen kestävyyteen: lakkaa tarratkin niin kestää!
                                    Just olin tuota Jarille ehottamassa, mutta hyvä että kerkesit. Näinhän se pitää tehdä, mutta ennen lakkausta antaisin kuitenkin tarrojen olla ainakin vuorokauden lämpimässä (huoneenlämmössä) kiinni.

                                    Ps.ja tarroihin ei sitten tartte laminointia, tässä tapauksessa, vaan mahdollisimman ohuena.
                                    Viimeksi muokannut kapaz; 13.10.2014, 18:09.

                                    Comment


                                    • nahkasisustan pesu autoglym tuotteilla. puhdasta tuli, nyt kelpaa taas ajella

                                      Comment


                                      • Viikonloppuna pistin keskuspölynimurin autotallin varaston puolelle. Pikkuhiljaa alkaa keräämään sinne erinäisiä koneita ja imuri hoitaa pölynpoiston

                                        Comment


                                        • Vw T5 Carsportiin vaihdoin soittimen. Gigantista 49€ maksava soitin. Tietysti unohtui motonetista hakea se antennijohdon väliin tuleva sovite joten vasta aamusta saa radion toimimaan... Taka ja keskikaiuttimet oli stereoiden päässä kytketty sarjaan, pitänee katsoa minkä ohmiset kaiuttimet siellä sijaitsevat... Etukaiuttimet pitäisi vielä vaihtaa parempiin, onko ehdotuksia kaiutinvalintaan?
                                          Tällähän ei kilpailla missään autohifiosastolla vaan ihan perushyvät riittävät, luultavasti orginaalipahvikaiuttimet ovat nyt paikalla etuovissa.

                                          Comment


                                          • Jos haluat paremmat ovikauittimet kuin vakiot niin joutuu muutaman markan laittamaan. Gas:it on ihan perus hyvät.

                                            Edit. Tietysti, ei niistäkään mitään hyötyä ole jos soitin antaa 30wattia niille.

                                            Comment


                                            • Jarruhuoltoa.. Ensviikolla puhallusta ja sit maalia perään.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Puunasin Jusabergiltä ostetut vanteet ja vetäsin vielä vahat päälle ja käväsin laitattamassa kumit päälle. 0,6kg keveni paino per rengas alkuperäsillä vanteilla :D

                                                Comment


                                                • Vaihoin vilkun urssiin, hellan vilkku ei kestäny vauhtia eräs viikonloppu. Kokeillaas näitä tycin tuotoksia.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Paljonko jouduit viilaamaan että meni?

                                                    Comment


                                                      Viilaamaan? Ainakin omaan satkuun meni aikanaan motonetin tycit ilman ongelmia kiinni.

                                                      Comment


                                                      • S4:seen vaihdoin venttiilikoppien tiivisteet, kun aina hetken seisottuaan pölläytti kuskin puolelta pakosarjan päältä savut kun öljy valui pakosarjan päälle. Samalla vaihtui sytytystulpat, ensimmäiset berun sytytystulpat joita ikinä kokeilen, ja käynti tasoittui huomattavasti vanhoihin tulppiin verrattuna.

                                                        Samalla reissulla vaihtui emännän A4:seen xenonsarja pitkiin, ja johan tie valkenee.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • En joutunut viilaamaan, ihan ok istu. Ehkä jäi vähän turhan iso rako lokarin ja vilkun reunaan, mutta kukapa niitä niin läheltä katsoo? Harvemmin edes itse.

                                                          Comment


                                                          • Mulla ei mennyt pohjaan asti ennenkuin viilasin hieman sitä reunaa joka jäi kanittamaan etuvaloumpiota vasten.

                                                            Comment


                                                              eilen/tänään Vahasin audin uudemman kerran paremmalla vahalla ja vaihtelin polttimot ajovaloihin, joutu vänkärin umpion käyttää irti, kun lähti polttimoa pitävä metalli jousi paikoiltaan, on vaan ahdas vaihtaa b5 lamppuja... tsenonit pitäs viellä asennella jahka sais ostettua, mihiköhän ne mahtuu?!
                                                              Nii ja asennettiin talliin uusia valaisimia kaikkiaan 4kpl ja 3 vanhaa sijoitettiin uudelleen, pitäs nähä mitä tekee...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X