Vaihdoin kaverin isän peräkärryyn molemmat pyöränlaakerit. Motonetistä myivät Topran-laatua, joten saa nähdä miten kauan kestää. Olivat tarkoitettu johonkin Opeliin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Ässän takasatulat otin happokylvystä ja purin. Lukkosokat oli tosi helppo irroittaa, ei minkäänlaista ongelmaa, pihteinä on semmoiset halvat jossa monta erilaista vaihdettavaa kärkeä.
Toisen satulan sisuspaketti oli purkautunut, liekkö siinä syy että käppäri jumitti. Etukäteen hankittu korjaussarjakin mäntineen näytti oikeilta. Tänään sain liukutapitkin tarvikeliikkeestä, Budweg merkkinen vaikka Ate:n tilasin.
Comment
-
Yritin vaihtaa A6:een etupyörän laakeria. Ei onnistunut kun ei saanut vanhaa pois (prässi uupui). Ei muuta kun takasin nippuun ja korjaamolle...
Comment
-
Kylläkin eilen, mutta:
Vaihdoin scaniaan akut, aggregaatin akun sekä tarkastin toisen kiesin kaikki akut (alustan, hupiakku ja aggregaatin akku). Toisen aggregaatin akkuun meni kuitenkin kolmisen desiä akkuvettä (24Ah). Lienee seuraavaksi vaihtolistalla. 40 astetta lämmin halli kesällä ja jatkuva ylläpitolataus (joko defan 10A tai ctekin multi-xs 4003) ei näemmä tee ihan hirveän hyvää noille.
Comment
-
Nyt on mastertop lattiassa. Ensi viikolla pitäisi päästä rungon pystytykseen. Jos olkapää vain sallii. Joku kiertäjäkalvosin(nappi) vai mikä se mahtaa olla, kun kiusaa. Aika laillakin.
Mulla on ajatus laittaa seinän alareunaan pystyyn joku lujalevy tai vastaava, onko jollain kokemusta saako sikaliimalla tiivistettyä riittävästi sen alakulman vai onko tuo master sellainen, ettei mikään kiinni oikein ota? Ajatellen, että joskus letkulla saisi rauhassa lattiaa pestä.
Comment
-
Putsasin audista ja golfista puista tippuneet liat pois. Audista revin myös tupin pois vedenpoistoreiästä, jos loppuisi auton sisään vuotaminen sillä. Golfista löytyi myös siivoamisen ohella muurahaisten pesä, ainakin muurahais määrän perusteella.
Parkkipaikka juuri puiden alla niin joka kolosta löytyy tuota urpua ja muuta moskaa. Vielä pitäisi pestä audi paremmin kun perus autoshampoolla ei ainakaan liat kunnolla lähteny, pitää koittaa keksiä jotain kun ei haluaisi 1cmx1cm kohtaa hinkkaa 10minuuttia.
Comment
-
Kävin eilen hakemassa vikalistan A4:sen. Lista oli pidempi kuin osasin odottaa mutta hommat helpompia. Eli pari tukivartta eteen, puslia taakse ja muutamat pätkät jarruletkua. Eilen kerkesin vaihdella yhden tukivarren, irrottaa toisen sekä vaihtaa yhden jarruletkun. Loput tekee sitten kun osat saapuu.
Comment
-
Käyttäjän "Kalle" työpaikalla tsekkailtiin Senaattorilötköä ja saatiin auto taas liikkumaan omin voimin. Tai liikkuihan se aiemminkin, mutta latausta ei ollut. Herätepiuha oli lähes poikki hapettunut suojakumin alla, joten se uusittiin. Silti herätteestä ei jostain syystä tule kuin 10V laturille, joka ei riitä siihen, että laturi alkaisi lataamaan. Nyt on erillinen 12V heräte hytistä operoitavissa, joka mahdollistaa normaalin latauksen.
Talven ja säilytyksen aikasten likojen pesun yhteydessä selvisi nuo pari kuukautta sitten tapahtuneiden ylikävelyn ja katolla hyppimisen seuraukset. Katon sai pullautettua ylös, mutta 4 ikävää lommoa siihen jäi ja pellistä on jännitykset hävinneet (hyvin lutru). Konepellissä ja lokasuojissa lommoja sekä naarmuja, puskurissa myös jälkiä. Pyyhkijän varret myös vääntyneet :(
Comment
-
Pesin Audista lasit kun rupesi mikrokuituliinan nukka ärsyttää näkökentässä. Turtlen hyväksi luulemani vaahto lenti roskapönttöön ja tilalle otin Motoxin lasinpesuaineen ja nukkaamattoman mikrokuituliinan. Loppukiillotus vanhalla kunnon sanomalehdellä ja johan on lasit kirkkaat!
Comment
-
Vw T5 koko egrhässäkän poisto; rälläkkää, vinkua ja poraa näytin koko systeemille. Poistin sen kelloineen akselineen päivineen. Jäljelle jäi vain sammutusläppä. Toiseen päähän (kello) tulee ahtopainemittarille lähtö (putkikierre) ja toisen pään tukin ihan sokealla laipalla. Ajatuksena oli aluksi tigillä laittaa umpeen mutta helpompi näin; en osaa edes tigillä hitsata alumiinia... Vein koko keksinnön vielä soodapuhallukseen, imusarja tulikin jo sieltä, oli kylläkin puhallettu lasikuulilla. Imusarja oli kuin uusi puhalluksen jälkeen...
Comment
-
Taas yhtä 40V V8:n jakopäätä. Eilen illalla purin ja tänään uusilla osilla nippuun. Eipä siinä muuten mitään ihmeellistä mutta tuo on nyt kolmas tänä vuonna, en muista kuinka monta noita on yhteensä tullut tehtyä. Tämä oli joka tapauksessa ensimmäinen jossa purkaessa meni lukitusraudat paikoilleen. Kaikissa muissa on ollut enemmän tai vähemmän pielessä.
Comment
-
Vaihoin omaan A4 tulpat, ilmanputsarin ja raitisilmasuodattimen, samalla putsasin akkukaukalon. Yllättävän paljon oli tavaraa kertyny vuosien saatossa, tulipahan putsattu koko konehuone samalla. Pitäs viellä emännän A3 vaihtaa tulpat mut ei mahu hylsy koloon. Ilmansuodattimen kerkesin siihenkin jo vaihtaa.
e: Saatiinpas vaihettua tulpat A3seen oliki vaan jotain epämäärästä muovin palasta tulpan kolossa... Nyt on molemmissa audeissa uudet tulpat ja suodattimet, samalla kaasuläpät putsattu.Viimeksi muokannut Hege; 19.9.2014, 19:36.
Comment
-
Takapyörän laakereita haahuilin vaihtaa, itse asiassa meinasin levyineen kaikkineen kun oli jo hommattuna, mutta eipä löytynyt kosania mistään niin jäi absin kehät laittamatta. Keittiökaliiberin minitoholla ei krymppaus onnistu... No, josko nuo laakerit sen aikaa menisi että saa kehät jossain laitatettua.
Comment
Comment