Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Sain vihdoin vedettyä johdot peruutuskameralle ja kaikki toimii niinkuin pitää. Pakki päälle ja mankkaan ilmestyy kuva. Ainut takapakki oli että kamera meni rikki ja pitää ostaa uusi.
Hommat jatkui mutta tyssäs melkein yhtä nopeesti ku alkoi. Nimittäin Tepolta tulleessa kytkin paketissa oli liian lyhyet vp:n pultit eli jäi kytkin asentamatta ja laittamatta laatikko paikoilleen. Saatiin sentäs laajakaista lambdan nippa hitsattua ja taivutettua toista dp:tä jottei olisi enää alin kohta=voi madaltaa lisää ;)
Viimeksi muokannut any1; 3.7.2014, 19:59.
Perustelu: lissää tekstiä
Taistelin perävaunun valojen kanssa. Otin lainaan tuollaisen ison autonkuljetustrailerin SpeedPartyn tavaroiden kuljetusta varten. Tuossa on ollut häikkää vasemman takavalon kanssa. Periaatteenani on että jos jotain lainataan niin tavara palautetaan mielummin vähän paremmassa kunnossa kuin se oli lainaan otettaessa. Ajattelin sitten perehtyä noihin valoihin. Eilen vaihdoin perävaunun pistokkeen, kun siinä oli vikaa. Tänään sitten uusin pätkän johtoa kyseisen takavalon luota. Siellä kun oli jotain kötöstyksiä ja irronneita johtoja. Sen jälkeen valot tuntuivat palavan välillä miten sattuu mutta parin tunnin nujuamisen jälkeen ne nyt näyttäisi toimivan.
Mukavampi on viedä kärri takaisin viat korjattuna, ja putsattuna. vaikka omistaja ei niitä pyytänytkään tekemään. Saa ehkä toistekin lainaan.
Hinkkasin Megun Swirl-X:llä Audin pianolakatut B- ja C-pilarien somisteet. Todella suuri ero ihan käsin tehtynä! Peittävä ainehan tuo on, eli ei poista naarmuja juurikaan, mutta ero käsitellyn ja käsittelemättömän pinnassa ja kirkkaudessa on huikea. Tepsi myös muutamiin lastaussuojan tummiin jälkiin. Pinnan virhe jää, mutta värjäytymä lähtee.
Olin korjaavinani kärryn valoja. Hain Tokmannista uudet lamput ja olin kovalla innolla vaihtamassa paikalle mutta eihän niissä ollut polttimoita mukana, ei oo sitten vieläkään kärryssä valoja kun ei löytynyt tallista sopivia polttimia eikä rikkinäisten kupujen alta löytynyt vanhoistakaan ehjiä.
Jatkoa seuraa. Iltapuhteeksi vaihdoin eilen anopin Almeraan jarrusatulan. Tänään sai sitten iskeä hitsikoneen tulille. Sitä Nissania on nyt kolmesta kohdasta sitten paikkailtu pelkästään tänä kesänä. Auto on 2000-luvulta mutta pohjastaan kuin mikä tahansa 80-luvun puolivälin mätä paska. Pelti on niin ohutta että ruostuu puhki pelkän avaruuden taustasäteilyn voimasta. Sanompa vaan että VMP mitä hommaa joku auton helmakotelon hitsaaminen, ei ole montaa vittumaisempaa tekemistä mitä autoremontteihin tulee. Ensin kaikki paska joka puolelta lentää rälläkänlaikan ilmavirrasta suoraan naamaan kun pyyhkii hiomalaikalla paikkoja puhtaaksi ja sitten hitsatessa kaikki kipinät tippuu suoraan niskaan kun joutuu siitä suoraan alapuolelta räkimään. Ensi vuonna saa taas paikata seuraavan nurkan kun ei tuollaisen vinosilmien päin vittua tekemän kanssa jää edes välille että joutuisi autoa sen takia vaihtamaan vähän vähemmän ruotoseen.
--Auto on 2000-luvulta mutta pohjastaan kuin mikä tahansa 80-luvun puolivälin mätä paska. Pelti on niin ohutta että ruostuu puhki pelkän avaruuden taustasäteilyn voimasta.--
Joku aika sitten tarjottiin 3000e 2001 vuosimallia olevaa Nissania. Ymmärtäisin 300e Nissanista, mutta 3000e ja se meni vielä melkein heti kaupaksi. Kyllä tavan urpo on valmis maksamaan mitä vain kurjuuden maksimoimisesta? Jos ihan hirveästi tykkäisi ropailla romuja, niin melkein hommaisia jonkun persoonallisemman kuin Nissanin ja keskittyisi ehkä mielummin tekniikan ruuvailluun kuin vuosittaiseen uudelleen korittamiseen ilman taiteilijan vapautta. P.S 80-luvun puolivälin mätä paska on muutaman kierrätyskerran vähemmän kiertänyt kuin 2000 luvun kalusto.
P.S 80-luvun puolivälin mätä paska on muutaman kierrätyskerran vähemmän kiertänyt kuin 2000 luvun kalusto.
Tuota edellistä viestiäni kirjoittaessa arvasin saavani juuri tällaisen vastauksen :) Sen takia vedinkin rajan 80-luvun puoliväliin. Eikös lötkön sinkitykset alkaneet faceliftin myötä joskus -88 jonka jälkeisiä ei enää tarvi hitsata. Ei minun -88 vuotista 430tkm ajettua lötköä ainakaan ollut milloinkaan korjattu mistään.
Tämä ei nyt kuitenkaan ollut se pointti vaan se että miksi japsi ei osaa pavunlaskentaa ja toisaalta tekniikan suunnittelua samassa suhteessa. Tuo nyt on aika typerä paradoksi että moottorit ja vaihteistot kestää uudenveroisessa kunnossa vuodesta toiseen mutta kori ruostuu korjauskuntoon 10 vuodessa. Jos se 10 vuotta olisi rehdisti se suunniteltu käyttöikä niin miksi tehdä tekniikasta niin kestävää? Voishan ne moottorit porsia kaikista viimeistään siinä 200-300tkm kohdalla, ei toi korjaushitsaaminen vaan mitenkään ole enää tätä päivää.
Tuo nyt on aika typerä paradoksi että moottorit ja vaihteistot kestää uudenveroisessa kunnossa vuodesta toiseen mutta kori ruostuu korjauskuntoon 10 vuodessa. Jos se 10 vuotta olisi rehdisti se suunniteltu käyttöikä niin miksi tehdä tekniikasta niin kestävää?
Kaikkihan tietää, että tojot suunnitellaan Afrikan maiden kuiviin olosuhteisiin, siksihän niitä sinne viedäänkin. Kori kestää kosteusprosentin lähennellessä nollaa hamaan tappiin asti, tai ainakin siihen asti kunnes hiekka on syönyt sen käyttökelvottomaksi (joka sekin on määritelmänä melko liukuva) :D
Tuota edellistä viestiäni kirjoittaessa arvasin saavani juuri tällaisen vastauksen :) Sen takia vedinkin rajan 80-luvun puoliväliin. Eikös lötkön sinkitykset alkaneet faceliftin myötä joskus -88 jonka jälkeisiä ei enää tarvi hitsata. Ei minun -88 vuotista 430tkm ajettua lötköä ainakaan ollut milloinkaan korjattu mistään.
Ei se ollut piikki tekstiisi, vaan lähinnä ääneen toteamus, että uudet talot eivät ole koskaan homehtuneet, eikä uudet autot ruostuneet. Kuitenkin kymmenen vuoden päästä todetaan, että ei se nyt ihan mennytkään niin, suunta olikin alaspäin, mutta aina jaksetaan silti uskoa uuden tuotteen erinomaisuuteen.
Tämän vuoden mallia olevan Audin kun ajaa tuohon ikään, niin on viides moottori ja seitsemäs laatikko menossa, jos ei ole kori kerennyt mädäntymään sitä ennen pois.
Sinkitys alkoi 100:ssa vuonna -86 ja kuulemma sinkityn suomiauton tunnistaa kattoluukusta. Kattoluukku on lisävaruste, mutta se löytyy käytännössä kaikista sinkkikorisista. Joku poikkeus on, mutta harvassa sellaiset on.
"Älä yritä väkisin, ota isompi leka!" Avautuipa tuokin sanonta kirjaimellisesti raidetangon päätä vaihtaessa. Johan tuo mätänetin osa kestikin kaksi vuotta ja 40 tkm.
Ne on noi tarvikenivelet vissiin keskimäärin aika pehmoista tavaraa. Kannattaisi ostaessa laittaa kunnolla rasvaa sinne, tehtaan jäljiltä ei usein ole kuin herneen kokoinen nokare jossain sivussa. Raidepään irrotuksessa olen havainnut että paremmin lähtee kun on joku raskas esine alasimena ohjausvarressa kiinni. Isku tulee jotenkin terävämmäksi.
Omat krotaamiset tältä päivältä: A3 etuovipahvit ja a-pilarin verhoukset veke, STP silver mattoa sopiviin paikkoihin ja Pioneerin 6,5" erillissarja alkuperäisten pahvitötteröiden tilalle. Tehtaalaisen Concert-subbarin (jonka kotelo kuulostaa koputtaessa bongo-rummulta) päällystin tarkasti samalla tavaralla ja tungin vielä kotelon sisään vähän vaimennusvillaa. Jospa niistä mölinöistä hiukan alkaisi jo sävelkorkeutta erottamaan :)
Etujarruille annettu "ensiapua" katsastusta varten. Männät ja ohjaintapit siinä kunnossa, että pitää nuo satulat vielä vaihtaa näillä lämpöisillä. Saksasta saa näköjään puoleen hintaan paikalliseen tarvikeliikkeeseen verrattuna... Tai OEM-laatuiset täkäläisen tarvikeosan hinnalla.
Tämä tapahtui kylläkin parkkipaikalla, mutta turasin kumminkin.
A4 2.5tdi, sammu heti käynnistyksen jälkeen ja epäilin pumppua hajonneeks. Ei ollu koodeja ja ihmettelin jottei oikein purista, avasin jakopään kopat ja tadaa, hihna kahdella säikeellä kiinni.
Viikko takaperin tein mamman audiin a6 V6 2,5 tdi:n jakopää rempan . Entisellä oli menty 110 tkm , tulokset vesipumppu vuoti ja kaikki rullat rohisi.
No kun Audi on ajossa , niin nyt tuon oman rytöläjän kimppuun .
Mersuun pitäisi saada leima , mutta kun uupuu helmojen takapäät ,varapyöräkotelosta 30 % ja takasuojissa muutama nyrkin kokoinen reikä .Hitsi laulamaan ja kohti uusia pettymyksiä .
Comment