Pitkään ja leveään (yli 2m) on sitten välillä hankala löytää patjat yms, kuten Hannukin varmaan hyvin tietää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Eli ensin hankitaan lapsentekoon mahdollisimman pieni sänky jossa ei mahdu kaksi ihmistä olemaan kuin sisäkkäin ja sitten tenavien määrän kasvaessa kasvatetaan sängyn kokoa jolloin jo tehdyt muksut tulee väliin estämään enempien tekemisen. Kai se on joku evoluution kehittämä väestönkasvua hillitsevä mekanismi.
Comment
-
Auton pesu, myllytys, vahaus, uudelleen pesu, jarrusatuloitten maalaus kultaisiksi.
tässä tulos https://www.flickr.com/photos/118099...7644752001094/
Comment
-
Jari, tiedetään! Ja kun (vaimo) halusi hankkia Tempurin tuplapetarin niin 180x210 ei ollut halvin. Sänkynä 2 kpl Hästensin 90x210 moottoreilla. Sain kolme tonnia alennusta kun ostin esittelykappaleet, 2 yhden hinnalla. :-p
Ja olis saanut olla 220 pitkät, vähän menee välillä noistakin jalat yli.
Comment
-
Jakopäärempan V6:seen. 14 tuntia sisältäen kaksi porattua pulttia ja pari reissua mätänettiin puuttuvien ja hajonneiden työkalujen takia. Tulipahan taas huomattua että halvat kuusiokolot ja torxit teettää vähintään säästön verran ylimäärästä työtä ja ajoa.
Noh, audi ainakin toimii taas, nesteet pysyy sisällä ja jako kohdallaan. Persdyno tuli nollattua liikkumalla pari viikkoa firman pikkudieselillä joten kotimatka oliki pitkä ja vauhdikas. Naama virneessä koko matkan.
Kiitokset Tdiq:lle lukitustyökalujen lainasta ja tepolle osista. Iliman asiallista osakanavaa ja lainavehkeitä ois tullu tämäki homma paljo kalliimmaksi.
Comment
-
Tukivarsijumppaa kuskinpuolelle. Ja kiitti v***sti edelliselle asentajalle, joka laittoi sen surullisenkuuluisan ylätukivarsien pultin niin päin... Eihän siinä mitään jos olisi kaikki maailman työkalut ja koneet ulottuvilla, mutta ti-halliin tulee otettua mukaan rajallinen kalusto. Liki puoli tuntia otti saada pulttia sen verran ulos, että sai rautasahanterällä poikki. Siitä eteenpäin menikin jo näppärämmin.
Ja etummainen alatukivarsi saikin jäädä tällä keikalla vaihtamatta - ei mahdu Mätänetin palloniveltyökalu. Josko löytäisi ensi kertaa varten leveämmällä haarukalla olevan, tai sitten 2-leukaisen ulosvetimen.
Comment
-
En tänään vaan eilen. Vaihdoin isän A4 B8:iin toisen ksenon polttimon. Tämän vaihdon jälkeen aloin miettimään parasta tapaa vaihtaa puskuriin alaritilät rikkinäisten tilalle, eipä siinä voinu muuta kuin ottaa puskuri irti. Oli muuten Königin pojat unohtaneet laittaa puskuria laittaessa puolet ruuveista takaisin... Enpä voinut hakea uusia tilalle, joten vajaalla ruuvi määrällä laitettiin takaisin. Ritilöiksi tuli RS lookit ja ihan siistiltä näytti omasta mielestä ja mikä tärkeintä myös auton omistajan mielestä.
Tuossa kuvassa missä ei ole puskuri paikoillaan näkyy välijäähdyttimessä oleva kohta, missä on pieni reikä (tuo tumma läikkä ja sen keskikohdassa pieni reikä). Mahtaako haitata mitään? Vikakoodeja ei ainakaan ole tuosta antanut ja auto toimii hyvin ja reikä oli tosiaan todella pieni ehkä n. 1mm kokoinen.
Comment
-
Hain paikallisesta automaalikaupasta kynsilakkapullon kokoisen putelin värikoodillista maalia ja sutisin sillä keulan levinneet kiveniskeymät peittoon, myös muualta autosta löytyi erinäisiä paikkoja paikattavaksi. Myös clubialunen tuli vihdoin ruuvattua myös eteen, tämä ja maaliprojekti oli odottanut jo tarpeeksi kauan sopivan lyhyttä työpäivää ja inspiraatiota :D
Comment
-
Comment
-
Viime syksynä A4 B6 1.8T alkoi kuluttamaan nestettä, tehot katosi ja ajotietokone antoi vikakoodia päästöistä.
Nyt keväällä nostin kannen pois ja koneistamo totesi kannen olevan keskeltä 1mm kiero ja vuotavan kuin seula.
Tänään sain vihdoinkin nokat kiinni toiseen kanteen ja nokkien merkitkin näytti sattuvan aikahyvin kohdalleen =)
Comment
-
Heti kun ilmat lämpes niin pääsi putsaamaan kondenssivedenpoistopillin kasista. Alkoi kuseksiin vedet kivasti kaasujalalle. Viimekesänä ei tainnutkaan olla tarvetta putsaukselle, mutta toissa kesänä kastu vänkärin jalat.
Matto oli nytkin jo aika märkä, mutta tuolla märkäimurilla lähti kyllä vaahtomuovistakin vedet aika hyvin.
Vielä pitäs viikonlopun aikana vaihtaa vetonivel vänkärin puolelle, kun vaan löytys joku rako missä ehtis sen tehdä. Täytyy viedä sitten vanha nivel takaisin liikkeeseen, että saavat lähettää tutkittavaksi. Vaihdatin molemmille puolille vetonivelet vajaa 30tkm sitten ja nyt on toinen niistä ihan loppu. Ei tarvii ku ajatella kääntämistä, niin alkaa naputus=)
Comment
-
A4:n repsikan puolen nokka-akselin taaemman kuppitiivisteen sain vaihdettua. Toinen kiinnityspukin ruuvinkannoista meni hieman nylppääntymään, joten joutui vaihtamaan lyö-ruuvari-kantaan-kiinni-ja-kampea-pois -menetelmällä. Menihän se noinkin, mitä nyt venttiilikoppa tuli turhaan irroitettua.
Perskeles, seuraavaksi pääseekin korihommiin.. :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ghido Näytä viestiHitsailin peräkärryyn lisää kiinnityslenkkejä ja vaihdoin valopistokkeenkin uuteen. Kylläpä kelepaa taas ajella milloin mitäkin ryönää. Vielä kun keksis mistä rakentais katon tuohon niin pysyis klapitkin kyydissä ;)
(siis samaa kolmikerrosperssua mistä tehdään isot pressuhallit, kapellivaunujen pressut ja esim isojen esiintymislavojen pressut)
Comment
Comment