Pesin kasikympin uuden laatikon maalausta varten, ja nostin AAN moottorin pukkiin valumaan öljyjä ulos.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Viikonlopun aikana tuli seurattua sivusta miten näppärää on C4 etuiskareiden vaihto kun on oikeat työkalut. Ei paljon 5min/kulma kauempaa apella ko operaatioon mennyt.
No itse taas tutkiskelin tuota AAR-koneen sielun elämää. Imuvuotojen paikkailun ja pakokaasuvuodon paikkauksen jälkeen viatkin tuntui häviävän melkein kokonaan. Sytytyksen epäilen vielä olevan poskellaan mutta eiköhän senkin kohdilleen jossain vaiheessa saa. Nyt vain pitäisi päättää ostaisiko tuon itselleen vai antaisiko Apen myydä laitos muualle.
Comment
-
Sain pähkäiltyä sataseen(typ44) parkit,jarruvalot, vakkarin toimiin. Ja kojetaulu ei herjaa enään mistään.
Enään jarrupääsylkän vaihto, Luulen selvittäneeni senkin vian: Alkaa menemään jarrut itsestään päälle, siis tuolla sylkällä. Nykyinen tekee sitä että, kovempaa painaessa vajuu poljin hiljalleen puoleenväliin.
Comment
-
Vaihdoin kaverin 1.8t Passatin vuotavan vesihaaran. Olipahan v-mäisessä paikassa kannen ja tulipellin välissä!
Comment
-
Kaksi vuotta seisseen type 44 -90 sain talliin ja siihen piti kaikki jarrut herkistellä ja huoltaa. Pääsylinteri jäi päälle niin vaihto käytettyyn joka nyt toimii ihan hyvin mutta tehostin tuntuu tulevan vähän hitaasti peliin mukaan. Selvitellään.... Sitten kohteena oli mittaristo jossa toimi kaikki ruhtinaalliset kiekka ja voltti mittari. Ööli mittarit lähti toimimaan kun laitto johdon kiinni, mutta polttoaine lämpö ja nopeus ei toimi. Mittaristo purkuun ja huomaan että oikeanpuoleisen liittimen alla piirilevyn on halki joten saksasta osaa tulemaan...
Comment
-
B5 avantin takaluukun pelastusoperaatio alkoi. Vähän vajaa puoli luukkua pellille ja 3255 1k priomat pintaan.
Ei ollu kerenny vielä läpi, mutta jotui sisäpuoltakin putsaileen ja maalaileen. Helmoista oli lähtenyt kiveniskusuojat siitä takaoven kohdalla olevasta vinosta pokkauksesta.
Sekin sai pohjamaalit niskaansa.
Enää olisi kuskin puolen lokarit, apukuskin etulokari, apukuskin ovi, kuskinpuolen takaovi ja kuskinpuolen A-pilari.
Helpompi varmaan maalata koko auto...
Comment
-
Eilen vaihtelin AAR-koneiseen satkuun lambdan. Melkein päivän sain tuhraantumaan hommassa.
Olin aikaisemmin pyöristänyt anturin kulmat Bilteman lambdahylsyllä, joten kaikki 22mm avaimet pyöri tyhjää.
Ajettiin auto montulle, jossa ensi alkuun koetin vasaran ja taltan kanssa saada kiertoliikettä anturiin. Ei onnistunut.
Sitten hain 20mm kiintoavaimen ja hakkasin sen anturiin väkisin kiinni. Tämän jälkeen vasaralla iskua anturin pyörähtämissuuntaan. Tuloksena oli se, että kierreosa alkoi repeytyä katista irti, mutta anturi ei irronnut kierteestään.
Nyt totesin, että saa riittää auton alla taistelu ja irrotin putkistosta pätkän, jossa katalysaattori ja anturi olivat. Kun sain putken tumpin väljemmille vesille, etsin käsiini sellaisen pikkutöhöttimen. N.1/2 kaasupatruunan verran tarjoilin lämpöä anturin juureen, jonka jälkeen vääntöä metrisillä putkipihdeillä. Ja kas, irtosi.
Revenneeseen kierreosan juureen tein kempillä helvetin ison knöllin, jonka hion muotoonsa rälläkällä. (en siis osaa hitsata yhtään). Tämän jälkeen uusi anturi paikalleen ja putkisto nippuun. Tuntuu jopa toimivan ja putkikaan ei vuoda vääristä paikoista.
Comment
-
Eilen sain viimeinkin laatikonvaihto-operaation päätökseen, kun sain downpipet ruuvattua kiinni, lambdat ja ilmanputsarin koteloineen paikalleen. Otti kyllä kokonaista 7kk kaikkine lisähommineen, mitä homman edetessä ilmaantui, mutta saipahan itse tehtyä :D
Tänään jos sais tuon vielä tulille ja sitten voisikin paneutua vähän ruostehommiin ja jos sais joitakin vuotokohtia tilkittyä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiEli kaikesta päätellen bilteman lambdahylsy ei välttämättä ole huono..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja teemu85 Näytä viestiItse väänsin bilteman hylsyllä lambdan hajalle, hylsy ei antautunut edes puolen metrin avaimella väännettäessä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viestiNo tuossa tilanteessa tuskin ei ollut hylsystä kiinni tuo ettei aluksi auennut. Kuitenkaan itseä ei täysin vakuuta tuon bilteman tuotoksen laatu. Ensinnäkin koko on 7/8 tuumaa joten jos lambda on 22mm niin hylsy on pari kymppiä liian iso. Toisekseen melko ohut tuo on seinämiltään joten ei tuossa kauheasti voimaa vaadita jotta alkaa "aukeamaan" väännettäessä.
Comment
-
Mitä turasit tänään tallissa?
En tallissa vaan taivasalla tuli maalattua sängyn runko. Runko on design/made by ihan ite kun emäntä meinas että uuden sängyn pitää olla iso. No nyt sitte tulee 2m x 2m. Kysyin kyllä, että ostanko sille myös kompassin jotta löytää minut kun yöllä kuitenkin tulee kyhnäämään kylkeen. Ei kuulemma tarvi. Hajun perusteella löytää perille. Ollaan totuttu 1,4m leveässä nukkumaan tähän asti.
Comment
Comment