Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko matts:n tilat ihan yksityiskäytössä vai miksi tuollainen "toimisto"?
Aivan itselleja omaan käyttöön rakentelen, voihan tuolla tehdä kaikkea muutakin kivaa, kuin vain huoltaa autoja. Koetan saada talliin sellaisen tunnelman, että siellä viihtyy. Taulu tv "toimistoon" on jo olemassa mutta se on lainassa.
Ei tuo vielä valmis ole, työkalut ovat toisessa tallissa, samoin pylväsporakone ja muuta pientä tavaraa. Työkaluvaunukaan ei vielä ole tullut.
Tai olisin turannut ... Kyynärnojasta piti poistettaman matkapuhelinvarustus, malli 2005. Kiinni neljällä ristipääruuvilla - ahdasta, mutta räikkään biitti ja sillä pyörii. Kaksi irtosi ok, kaksi jäi pyörimään paikalleen. Venkaamalla ja räikällä ei lähde, pyörii paikallaan. Sahaamaan tms. ei sovi. Siis purkamaan. Tai tarkemmin ottaen palstalle ohjeita hakemaan. Löytyi! Ota ilmastoinnin ritilä takaa irti (ritilän välistä klipsit), kanava irti, yksi pultti irti => noja irtoaa. Säästin viikonlopuksi. No, uusi kiinan poikien kansi kyynärnojaan meni paikalleen heittämällä.
Tuhkakuppi tuon navin alla ei aukea kunnolla. Viaksi todettiin tupakan sytyttimen nouseminen "liian aikaisin" - hannaa kiinni. Ei sillä, että autossa tupakoitaisi, mutta esim. SD-kortteja olisi kiva silyttää ja puhelinta ladata. Siispä uutta etsimään, netistä. Sivusilmin katseltu räjämiittikuvia tuhkiksen irrottamiseksi. Ei liene helppo rasti. Tai helppo ja helppo, aika paljon vissiin pitää purkaa alta (päältä) pois - RNS-E varmaan nyt ainakin ...
Samalla huomattu, että kuskin oven kylkilistasta puuttuu taaempi ruuvi. Senkin etsimisen jätin viikonlopulle.
Taakkatelineet paikalleen - helppoa. Vanha suksiboksi ei vain enää mahdu, kun tämä nykyinen kuljetin on Avant, antenni edessä. Lompakolle? Vai siirtäisikö pokkana telineet ja boksin eteen, lian eteen? Jätetty viikonlopuksi, mietitään.
Onneksi kuitenkin 4GB SD-kortit löytyivät maailmalta ja toimivat RNS-E'ssä. Ja navin päivityslevy. Toisaalta asennusta odottavat jarrupalat, takalevyt, jarruletkut, vetarin kumi ja moniurahihna. Eikä takaluukkukaan pahaa tykkäisi, jos saisi uudet, jämäkämmät kaasujouset.
Eilen iltasella tuli katalyaattorin tilalle väänettyä suoraa putkea. Melkein sain valmiiksi. Ei tartte, kun vähän siistiä enää ja liimata jälkimmäiselle käryanturille holkki paikalleen ni olis asennusta vailla valmis.
Melkein 2 kuukautta sitä olen iltaisin rakennellu, pieniä juttuja siellä on vielä kesken. Autokin on kerran jo ollut sisällä, vaihdoin kilpivalopolttimot (mb:sta). Työkaluvaunukin tuli, täytyy sitä alkaa täyttämään niin saisi senkin puolen kuntoon.
Ulko-ovella, kuitenkin sisäpuolella, on kuramatto jossa vaihdan kengät ja vaatteet :)
RS:n tuon parin viikon päästä, silloin voisi aloittaa jonkun projektin sen laitosta.
Kaavittu ja hiottu massaa irti harrasteen pohjasta, naama ihan musta ja jonkun aikaa sai pesuaineella jynssätä että löyti ittensä taas lian alta. Pitäs varmaan rakentaa kori grilli, mutta aika myöhästä tässä vaiheessa.
Tuulilasin alaritilä vaihdettu isän autoon, korjattu/vaihdettu eteen rikkinäinen maavara-anturi, herkistetty sen vivusto ja lukkoon vaihdettu mikrokytkin. Vielä olis laatikon öljyjen ja venttiilikoppien tiivisteiden vaihto ja imupuolen putsaus.
Fiksasin uudelleen, tällä kertaa kunnolla, takaluukun kahvapaketin. Harrastelaatikosta löytyi ehjä pinni poikki hapettuneen tilalle mikrokytkimeen, ja samoin liittimen sisuskalut. Lukkosylinteri sai marine-vaseliinia ympärilleen. Ristus että on ärsyttävä asennettava se luukun verhous!
Hitto! Tänään kun asensin autoa suulissa, vanhasta viljankaatomontusta turatussa rasvamontussa niin päätin että kyllä se kunnon talli vielä joskus pitää rakentaa :)
Työnä oli Jaguar XJ6 taka-apurungon asentaminen takaisin paikoilleen puslaremontin jäljiltä. Pikainen koeajo osoitti että ylimääräiset klopinat ovat jääneet siltä osin historiaan.
Viimeksi muokannut Hezekiel; 22.2.2014, 17:07.
Perustelu: typo korjattu
Apukuskin puolen vetarin sisäpään irroitin ja tarkoituksena oli nivelen putsaus ja uudet rasvat. Muut irtos, mutta se kumisuojuksen metallikaulus on tosissaan jumahtanut siihen nivelen ulkokehään. Huomenna uus yritys koittaa kammeta se irti.
Kynsin yhä päätä urkin sähköjen suhteen. Kun siihen ei mitää erityistä löytynyt siirsin ahtomittarin kojelaudan alta hanskalokeroon..sieltä sen näkee kannen avattuaan ;)
Hitto tuo vetarin suojakumin kaulus mitään irronnut. Putsaus sisäpuolelta mahdollisimman hyvin, keskiholkki, kuulat ja rasvat siinä paikalla pakettiin. Kirosanojen saattelemana kuulatkin sai taisteltua paikoilleen. Kyllä noi kumihanskat on just paikallaan tuon rasvan kanssa tusatessa...
Profiilin kulkineeseen tuli vaihdettua pässin letkuja ja muitakin letkuja konehuoneesta. Samalla tuli katsottua mitä kaikki pitäneen purkaa, kun pitäisi tuommoinen K03-209 laittaa tuonne pellin alle.
Comment