Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä tollon tapahtunu??
    Jollain on ollu asiat tosi huonosti kun on pitänyt purkaa kateuttaan Shitroenin kylkiin. Joku neropatti siitä oli potkinut molemmat etulokarit, takaluukun ja kuskin oven kahvan rikki.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
      En ihan tallissa mutta pihassa oioin isompia klohmuja shitikasta. Päivänvalo vaan loppui kesken enkä jaksanut talliin tehdä tuon takia tilaa. Loppusilaukset sitten joskus jos jaksaa. Sai sentään sen verran isompia pois että paskaisessa autossa ei tule näkymään :)

      Hämärässä salamalla otetut kuvat näköjään oikein korostaa noita jäljellä olevia kuoppia. Niihinkin on lääkkeet mutta täytyy tosiaan varrota seuraavaa vapaapäivää että näkee ulkona tehdä.
      Meidän sitikka kanssa joskus v. 2000 hypittiin lommoille, somali käveli ja hyppi katolla ja konepellillä. Auto oli käymässä Helsingin kaupungin laitoksella ja siellä asunut yksilö tykkäsi rikkoa sen. Kaupungin lakimiehen mukaan kaupunki ei ollut korvausvelvollinen. Kertoi puhelimessa olevansa viimeistä päivää töissä ja kysyi arvaanko mitä mieltä hän on henkilökohtaisesti tästä asiasta.

      Comment


      • A3 keskuslukitukselle kauko-ohjaus. Mehtalalta sähkökuvat, kiitos vain niistä. VW T4:seen vaihdoin katkenneen jousen ja herkistelin takajarrun samalla kun yksi liukutappi oli vähän jumissa. Huomenna leimalle. (jälkinäyttö)
        Nostin pakun kyydistä pois 2 kpl GWS työkalukaappeja ja laitoi liuotinpesuaineet niskaan. Jos vaikka vielä ehtisi pesemään ne. Lukko pitää irrottaa toisesta irti ja jyrsiä abloy-avain kun mukana ei tullut avainta. Toisen kaapeista voin myydä jos jollakin on tarvetta.

        Comment


        • Laturi-moniurahihnankiristin-remontti tuli tehtyä eilen loppuun. Näytti koeajolenkin jälkeen kaikki toimivan, eikä ylimääräisiä osiakaan jäänyt käyttämättä.

          Kieltämättä tympäisi kiristimen vaihto, kun sen vaihdon takia joutui purkamaan puolet keulasta ja siirtämään loppuja eteenpäin. Itse osan vaihtotyö ei vienyt aikaa kuin reilun minuutin, muu valmistelu ja kokoaminen veivät muutaman tunnin (ensi kertaa tehden). Osaapa ensi kerralla, jos/kun jakopäätä koittaa itse remontoida.

          Comment


            "Boost gets you laid" (Mik4n ässän imusarjassa), toki kunhan ne paineet pysyy oikeassa paikassa :)

            Comment


              Valmistelin satkua koneswappiin, eli purin keulan ja irroittelin vaihtokoneesta kytkimen (vp jäi vielä kiinni, loppui työkalut kesken).

              Comment


              • Ei oo enää autotallii käytös mut tääl kerrostalos tuli vähä tuunattuu Audin moottorinsuojaa :)

                https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...76424776_n.jpg

                Tos oli pieni reikä ni tollai korjasin ton, jollai työkalul vahingos tuli rikottuu toi :D

                Comment


                  Omassa äärettömässä ulkoilmatallissa näin pimeän kunniaksi aloitin pikku projektin, joka toivottavasti saadaan päätökseen tänä vuonna :)
                  Attached Files

                  Comment


                  • Pyhien aikana on tullut laitettua saksinosturi paikoilleen, lattiapultit loppuviikolla, prässi on myös kasattu.

                    Huomenna alkaa työpöydän rakentaminen.

                    Comment


                    • Vaihtelin virtaavampia mivv:n slipareita tuohon "isolohkoisempaan" mopoon. No vahvistui sekin, että edellinen omistaja on poistanut vakiopöntöistä katit. Oli kuin ois karhu käynyt mehiläispesässä :D

                      Samalla tuli asennettua mopoon led-polttimot ja sitten samalla talliin uusi rosteriallas.

                      Comment


                      • Tänää tuli tallissa tehtyy audii 3 tuuman downpipe, helppo oli tehä!

                        https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

                        Tossa vielä kuva siitä.

                        Comment


                        • Vaihdoin parkit ja rekkarin valot ledeihin, jotta voi yrittää leimalle. Pari viikkoa intensiivihoitoa wd-40 liemellä rekkarin ruuveille oli tuottanut toivotunlaisen tuloksen ja valot vaihdettiin käyttäen vain ruuvaria. Tosin vaihtotyö tapahtui lämpimän tallin oven väärällä puolen, kun sisätilat oli varattu prätkälle ja kelkalle. Ulkonäkö koheni kivasti kun pääsi eroon kellertävästä valosta. Oli muuten ensimmäinen ulkonäköön liittyvä tuunaus tuolle pappavehkeelle. Sovitaan, että se on sitten vaikka sleepperi :)

                          Comment


                          • Lattiaan telattiin tänään eka kerros Teknofloor 2K:ta ja kävin peltisepälle viemässä pöydän mitat, tekee rosterit valmiiksi. Maalaus jatkuu huomenna.

                            Comment


                              Lisää satkua purettu, kohta pääsee suorittamaan koneenvaihdon ja keskittymään muuhun räpeltämiseen.

                              Comment


                                Eilettäi vaihtelin lynxiin ketjukopan öljyt ja rasvailin alustan. Nyt vaa ootella lumia

                                Comment


                                • Kesäkenkien sovittelua sunnuntain ratoksi. Vanteen koko vaikuttaisi olevan juuri oikea.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Heha. Hiivatin ilmastointi kunnossa, vastukselle menevässä liittimessä virtajohto irronnut abikostaan ja oli enää kahden kuparikarvan varassa... MITEN ? :D Uus liitin ja avot, taas kylmenee kabiinissa kuumat tunteet.

                                    Comment


                                    • Peräkärrystä irrotin yhden renkaan ja upotin paljuun, että löytyy vuotokohta. Tiistaina sitten rengas kaupoille ihmettelemään uutta rengasta kun nykyisessä oli vain merkintä 135 R13.

                                      Comment


                                        Klo 2.30-4.45 aikavälillä lähti Ventosta motti irti. Loppu aamu meni muuten konetta purkaessa ja väsymystä vastaan taistellessa.
                                        Kaveri oli apuna, olis varmaan ollu viikonlopun homma yksinään :)

                                        Ei se ole ihme, että öljyä paloi ja paljon.. Männät ja pytyt aikas väljät ja männän päissä komeat venttiilien jäljet, n. 1mm syvät. Ei kertonut myyjä ihan totuutta autosta. Joskus puoli vuotta ostamisen jälkeen löysinkin ffp:m puolelta autosta juttua, siellä lukikin, että jakohihna oli mennyt poikki ja tehty täys koneremppa. Kansi vain vaihdettu luulisin, venttiilit ja kansi kun olivat suht ok.

                                        Eipä saisi liikoja luullakaan alle 700€ autosta :)

                                        Comment


                                        • Opelin takajarrut vaihdettu;kaikki uutta osaa. Samalla pesin ja pikavahat kylkeen.

                                          Vw t4 pakun tyhjäys, ollut rakentamisen jälkeen aika täynnä kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta. Lapset apuna, muuten en olisi sitä saanutkaan tyhjättyä ja siivottua. Renkaat vaihdettu T4 välillä, siis mulla on myös bussimallin T4 jonka hain tänään laatikonvaihdosta. Oli laatikonvaihdossa ainoastaan 14 kk, projektihan tuo on ja nyt pitäis käydä näyttämässä katsastussetälle jotta saa vikalistan. Tuo paku meni sukulaiselle ja tilalle tuli audi 80 avant. Ei pitkäksi aikaa, max viikko, sitten meinaan hukata sen. Tavoitteena on T5 bussimalli;siinä olisi perheauto ja paku samassa paketissa.

                                          Comment


                                          • A4:n laatikko lähti moottorista irti. Hitaasti ja hivenen epävarmasti laatikon vaihto edistyy, mutta sentään edistyy :)
                                            Vielä kytkimen työsylinteri irti, niin saa laskea laatikon kokonaan alas ja pois tieltä...

                                            Comment


                                            • '64 Avofiiatin hitsailua, josko ihan jo ensi kesänä pääsisi ajelemaan. Eipä tuota hapanta nyt niin mahdottomasti ole vaikka edellisen kerran peltitöitä on tehty perimätiedon mukaan vuonna 1977 tai sitä aikaisemmin :)

                                              Comment


                                                Purkasin ja herkistelin toisen takajarrusatulan. Eipä laahaa enää.

                                                Comment


                                                • '64 Avofiiatin hitsailua, josko ihan jo ensi kesänä pääsisi ajelemaan. Eipä tuota hapanta nyt niin mahdottomasti ole vaikka edellisen kerran peltitöitä on tehty perimätiedon mukaan vuonna 1977 tai sitä aikaisemmin :)
                                                  Kuva tuosta olis kyllä tosi kiinnostava;).

                                                  Comment


                                                  • Tänää tallissa downpipe pääs paikoilleen, Takajarrut tuli purettua ja todettua että molemmat takasatulat pitää vaihtaa. Toinen jumissa ja toinen vuotaa nestettä ulos, myös taka jarruletkut purin pois kun nekin halki.
                                                    Huomenna vaihtamaan nippu seteleitä osiin..

                                                    Comment


                                                      -77 Mantan helmaa hitsasin muutaman tunnin. Jos kuskinpuolen sais vkl valmiiks ja pääsis alottaa apparin helmaa. Sitten pitäiskin hitsata turvakaaria...

                                                      Comment


                                                      • Pitäis tänään käydä taas parin letkun vaihtoon; tosin tuo valkonen märkä aine taivaalta vähän karkoittaa motivaatiota - tallin virkaa kun tuo ulkokatos edelleen toimittaa...

                                                        Comment


                                                          Parituntia hommia ja nyt toimii. Hiukan muovien leikkaamista/hiomista ja ranetusjohtojen selvittelyä. 1din -> 2din. Tuhkista ei tarvitse muokata, vinkkinä niille jotka tekee saman muokkauksen-
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Sovittelin rosteripeltejä työpöytään, huomenna liimaan ne kiinni samalla kun liimaan vessanpöntön paikoilleen.

                                                            Comment


                                                              Siirsin takalasiantennivahvistimen adapterin syöttöjohdon takalootaan menevästä "+12v katkeevasta" johdosta radion katkeevaan +12v karvaan. Nyt kuuluu radioki niinku pitää.

                                                              Oli varmaan nokkelana kattottu, että tuohon nastaan tulee katkeeva +12. Ainut vika oli, että se johto olis pitäny laittaa soittimeen, että olis saanu vietyä sen katkeevan perälootaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X