Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lyhkästen ajovalojen polttimoiden vaihto aikaan 45 minuuttia. Isoin osa ajasta meni kun edellinen vaihtaja oli pyörittänyt kierteet paskaksi yhdestä kiinnitysruuvista.
    Eiköhän tämän harjottelukeikan jälkeen saa jo normaaliin kymmeneen minuuttiin vaihdettua nuokin.
    Nyt katsastuskonttorilla ja kohta varmaan jatketaan remonttipäiväkirjaa ;)

    Edit: Niin ja samalla tuli korjattua minne sattuu näyttävät pitkät kääntämällä molemmat polttimot 180 astetta oikeaan asentoon. Miten lie tuommonen asennus onnistunukki jollain.

    Edit 2: Ja inssiltä tuliki leima ilman jälkivaatimuksia.
    Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 9.12.2013, 18:54.

    Comment


    • OEM Bluetooth asennettu onnistuneesti. On se vaan näppärä varuste! Seuraavassa pitää ehdottomasti olla tehtaalta. Ei ollut niin mukava homma, että viitsisi joka autoon tehdä.

      Comment


        Kaverin autoon tuli asennettua Xenon muutossarja. Muuten meni hyvin, mutta toinen poltin värisee... No, eipä 22e:n H1 55w muutossarjaan kauheen kovat odotukset kohdistunutkaan.

        Comment


        • Dymolla merkintöjä miljoonalaatikoihin, nyt alkaa olla polttimot/sulakkeet/kutistesukat/abikot ym autosähkötarvikkeet järjestyksessä. Jos tämän tallin saisi järjestykseen, vanhassa en onnistunut 10 vuodessa..

          Comment


            Se tunne kun lukee tämän viestin ensin kolme kertaa ymmärtämättä ja sitten neljännellä kerralla tajuaa että puhutaan dymosta eikä dynosta...

            Comment


              Tulihan taas ropattua.
              Konehuonetta huuhtelin, painetesti pitäisi tehdä ja senjälkeen ahtoputket, coolerit ym. pois edestä ja starttia irroittelemaan.
              Click image for larger version

Name:	WP_20131213_005.jpg
Views:	1
Size:	257,3 Kt
ID:	1615953
              Click image for larger version

Name:	InstagramCapture_6c813303-b42d-4ee5-ae4a-03fff2da139f_jpg.jpg
Views:	1
Size:	579,7 Kt
ID:	1615956
              Samalla tuli etu-umpiot pilattua.
              Click image for larger version

Name:	WP_20131213_012.jpg
Views:	1
Size:	182,3 Kt
ID:	1615954
              Click image for larger version

Name:	WP_20131213_003.jpg
Views:	1
Size:	328,1 Kt
ID:	1615955
              Risan risaa etupuskuria tuli taas parsittua kasaan. Mihin lie tullut helma pökättyä.

              Comment


                Tuli lämppärinkenno projektia tehtyä sen verran mitä ehti ja ei voi kun todeta, että h*lvetin vaijerit...

                Huomenna jatkuu.

                Comment


                  20 auton ulkoilmatallissani turasin ässään uudet xenonpolttimot ja ballastit paikoilleen. Loppui valojen värinä ja valoteho aivan toista maata. Eiköhän sitten myöhemmin liikenteessä pimentynyt vielä toinen parkki.. Mää haluun lämpimän ja valoisan tallin, ennen tuo ei vaihdu! :) Lisäksi silikoonasin ovitiivisteet, josko ei ovet jäätyisi kiinni. Viikko sitten pesty ja taas tuon näköinen, saisi tulla pysyvämmät pakkaset.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Vaihdoin vetarin suojakumin kuskin puolelle ja sitä laittaessani murtui ilmeisesti kuivuuttaan/vanhuuttaan hammastangon suojakumi, joten vaihdoin siis senkin samantien! Voi taas hyvillä mielin ajella kun tietää että pysyy rasvat ja kivet omilla puolillansa :)

                    Comment


                      En omassa mutta vaimon veljen tallissa vaihdoin raidetangon pään. Kaasupoltin jäi raksalle ja ulosvetäjän sielunelämää en oikein vieläkään ymmärrä, mutta sehän pää irtosi ilman kumpaakaan noista. Kummallista. :-)

                      Comment


                      • Harvemmin raidetangonpään vaihtoon ulosvetäjää kyllä tarvii. Rälläkkää välillä huutaa jos tykkää pyöriä tyhjää, mutta nivel irtoaa kyllä kynkästä kun aikansa koputtelee kynkän kylkeen moskalla.

                        Tämä vklp. on ollut täysin tallivapaa ja toivottavasti sama linja jatkuu ensi viikonloppuna. Ei nyt jaksa enää näin vuoden loppuun :)

                        Comment


                          Hannu on päässyt vähällä, minä tappelin muutaman tunnin kunnes kyllästyin ja kävin ostamassa paineilmataltan.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                            --nivel irtoaa kyllä kynkästä kun aikansa koputtelee kynkän kylkeen moskalla.
                            Mikä on kynkkä? http://img71.imageshack.us/img71/239...auttajasw8.jpg
                            Jos on tuollainen rakenne, niin ei missään nimessä moskaa saa antaa.

                            Comment


                              Kuvassa oleva rakenne löytyy vaikka C4:sta. C5:ssa on ihan eri näköinen sydeemi, läpipultti kirraa raidetangon nupin kiinni olka-akseliin, samalla tavoin kuin C4 alapallo on kiinni.

                              Comment


                                No mulla on sen näköinen rakenne, että ei se välttämättä kovin tiukkaan kiinni menekään. Se pään ulompi kiinnitys (joka menee siihen pyörännapamokkulaan, en tiedä mikä on oikea termi) on yläpuolelta 8mm (vai mikä se on kun on 13 millin kanta) pultilla kiinni ettei putoa alas ja sivulta siinä on joku olisko 10mm pultti, joka menee vähän sen raidepään tapin kanssa limittäin ja estää sen putoamisen jos vaikka se päälipultti pettää. Tuplavarmistus siis. Ja siinä ei ole mitään kartiota, ne kai yleensä ne kovasti jumittavat ovat? Voihan se tietty niinkin olla, että mulla oli vaan ensikertalaisen tuuria?

                                Comment


                                  Se vaakatasossa oleva pultti siellä onkin ainoa joka yleensä pänittää vastaan.

                                  Comment


                                    Ja sitä pystyssä olevaa pulttiahan ei kuulu vetää tiukalle, vaan se on ns. korotetun aurauksen säätöä varten. Eli säädöstä kysymys, ei mistään tuplavarmistuksesta :)

                                    Comment


                                    • Nostin auton talvikorkeudelle. Joka nurkasta kolme senttiä niin ei ihan lumiaurana tarvii olla. Eipä vaan mennyt (taaskaan) kun elokuvissa. Korkkasin kierteet takanavan iskarinkorvakkeesta, en oo varmaan ihan eka jolle näin kävi. Kun tuo talli ei ole ihan tien vieressä niin oli vähän jännitystä että mistä löytää pidempi pultti tilalle. Ehjää kierrettä oli korvakkeessa kummiskin sentin verran jäljellä. Pulttihan on tollanen n.15cm pitkä M14 tiheällä kierteellä niin ei ihan kaikki nurkat oo niitä täynnä. Kirkonkylän autosähköliikkeen miljoonalaatikosta kävin kaivamassa sitten jonkun vanhan kansipultin josta lyhensin sopivan. Vedin sen varmuudeks vielä korvakkeesta läpi ja nylokki taakse. Pitäis kestää.

                                      Comment


                                        Kyllä mä vedin sen pystypultin suht tiukkaan. Ei ollut mitään ohjekirjaa käsillä ja melko tiukalla se avatessa tuntui olevan. Eipä siitä kukaan mitään sanonut kun Euromasterilla säädettiin kulmia. Olisiko pitänyt? Ja mitä se tarkalleen ottaen säätää?

                                        Comment


                                          En ole audin käsikirjoihin tutustunut mutta samalla alustalla oleva suberb I täytyy nelipyöräsuuntaus tehdä etupää hieman kevenettynä ja silloin muistaakseni tuo raidetangon säätö tuli ajankohtaiseksi. Itse en ole tuollaiseen säätöjä joutunut tekemään mutta näin olen kuullut. Korjatkoon joku kuka näihin on perehtynyt.

                                          Comment


                                          • Hiton yksilöllistä pakaria tuohon twin-moottoriseen motskariini.

                                            Comment


                                              Miksi näiden täytyy olla näin tiukassa?
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Koska Canada :)

                                                Comment


                                                • Kaverille asennettiin Eberiä -08 320d bemmiin. Taitaa olla viides Eberi tänä vuonna :) Tuli taas kirottua bajerilaisen mutterivirityksen ratkaisuja. Sisälokasuojakin koostuu vain viidestä muoviosasta!

                                                  Comment


                                                    JHM Short shifter tuli asennettua tänään. Kylläpä tuli vaihdekepistä napakka käyttää nyt. Huomenna olis tiedossa kytkimen ilmausta, putkiston asennusta ja ehkä jopa koekäyttöä.

                                                    Laatikkokin meni siis tuossa viikolla paikalleen ihan neljän karhun avustamana, joten ei se välttämättä apumekaanikkoa tarvinut. :)

                                                    Comment


                                                      Vaihdoin shitikkaan kuskin oven ulkokahvan kun sen joku sankari oli potkinut rikki. Olipahan perseestä ja nyt on ranskalaista paskaa kynsien alla vaihteeksi.

                                                      Comment


                                                      • A3 1.8T-00 on vaihdettu etu-ja takaiskarit, jarrut on herkistelty, moniurahihna vaihdettu ja tulpat on vaihdettu. Huomenna vielä pyörien alle laitto ja tuulilasin pyyhkijöiden vaihto.
                                                        On sen verran mukavuuden haluiseksi jo tullut että nostimen osto edessä ja pulttipyssyä en pois laittaisi.
                                                        Nostimeksi tulee sellainen n metriin nostava, yliajettava, biltema ainakin noita myy karvan alle 2k€. Käytettykin käy, yleensä rengasfirmoissa käyttävät tuollaisia. Saa tarjota jos jollain on ylimääräisenä...

                                                        Comment


                                                          En ihan tallissa mutta pihassa oioin isompia klohmuja shitikasta. Päivänvalo vaan loppui kesken enkä jaksanut talliin tehdä tuon takia tilaa. Loppusilaukset sitten joskus jos jaksaa. Sai sentään sen verran isompia pois että paskaisessa autossa ei tule näkymään :)

                                                          Hämärässä salamalla otetut kuvat näköjään oikein korostaa noita jäljellä olevia kuoppia. Niihinkin on lääkkeet mutta täytyy tosiaan varrota seuraavaa vapaapäivää että näkee ulkona tehdä.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Mitä tollon tapahtunu??

                                                            Comment


                                                            • Vaihdoin emännän neloskorin Golfiin taka-akselin puslat. Toivottavasti ei tarvitse heti tehdä uudestaan, ei nimittäin ollut mitenkään erityisen mukava operaatio!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X