Sisälokarit kiinnitin ja puskurin laitoin paikalleen. Vielä kun ALvadista kulkeutuu Tahkolle jääneen sisäloksun korvike, niin voikin ajaa appiukon talliin montulle ja siitä leimalle. Leiman jälkeen saakin sitten aloitella kesävalmistelut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Puri keulan (siis venytin) A6 quattrosta. Jakopää oli tarkoitus laittaa uusiksi, mutta Saksasta tulleessa sarjassa oli väärän mallisella hammastuksella oleva remmi. Siis tämähän tapahtui eilen. Nyt sitten yritän selvitellä miten saisin lähettäjältä sopivan. Onko muuten muille sattunut, että vaikka lukee trapetsimallinen hammastus niin paketista löytyy pyöreä hampainen hihna?
Comment
-
Kesärenkaat alle eilen. Onneks saa auton duunista helposti jos tulee yllättäviä ilmastonmuutoksia. Saa Talvivanteet vietyä maaliin.
Comment
-
Okei, eilen kun illalla ajelin ja tänä aamuna niin ei ollut missään liposaa :) Täytyy vaan mennä varovasti jos alkaa näyttämään siltä. Vkonloppuna ei oo tapana liikkua kuitenkaan mihinkään, koska playstation4 ja Wildlands :D
Onneks tuo auton vuokraus tarvittaessa maksaa huimat 10€päivä niin ei tarvii kuitenkaan riskeerata.
Comment
-
Viime aikoina:
- Hitsasin ja rälläköin Jusalle moottorikannakkeen
- Vaihdoin sählymailan lavan
- Pyörittelin silmiäni ja päivittelin joidenkin ihmisten pakkomiellettä siirtyä kesärenkaisiin mahdollisimman (lue: aivan liian) aikaisin
Comment
-
Turasin taas jotain niin esimerkillistä että nyt kannattaa ottaa muistiinpanovälineet esiin.
Shitterillä lähdin aamuseiskalta liikenteeseen mutten päässyt kuin pari kilometriä niin gongi soi ja mittaristossa lukee "BATTERY CHARGE FAULT". Volttimittari näyttää ~10voltin jännitettä auton käydessä. Hyvin starttasi ja sammuksissa oli normaali 12.5 lepojännite mutta ei lataa. Ei muuta kuin takaisin kotiin ja urssi pihasta alle että pääsi päivän askareisiin.
Iltapäivällä shitteri talliin ja toteamaan että kaikki on muuten kunnossa mutta laturista hiilet loppu. Ei tietenkään mistään nopeasti uutta säädintä (lue: samalle illalle) joten vanha säädin irti, kolvilla hiilet pois. Varastosta joku random purkuauton laturi jolle sama operaatio. Purkuosasta uudet vanhat käytetyt laturin hiilet (tässä kohtaa saa jo nauraa) kolvilla tinaten shitterin säätimeen ja hakemaan Tokmannista uutta öljynsuodatinta. Tuossa kun joutuu öljysutin ottamaan pois että pääsee laturin perään käsiksi. Kasaus ja vehkeet tulille, hyvin lataa.
En ehkä ihan äkkiä olisi kuvitellut joutuvani koskaan vaihtamaan käytettyjä laturin hiiliä. Ei nuo ihan identtiset olleet ja eri merkkisestä laturistakin mutta ei se hiili sitä tiedä. Saatan kuitenkin ehkä noukkia sen muutaman kympin säätimen valmiiksi ja vaihtaa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun muuten homma oli aika simppeli ja kaikkiin pääsi verraten helposti käsiksi.
Huomionarvoista että sekä laturin että säätimen valuleimat olivat vuodelta -02 eli alkuperäisiä osia. Mittarissa on kuitenkin 419tkm että aivan pelkän ranskalaisuuden piikkiin ei sähkövika tällä kertaa mennyt. Eniten vikaa varmaan itsessä kun menin eilen ääneen mainitsemaan kerhokollegalle ettei ole tarvinnut tehdä mitään muuta kuin tankata. Jinx Jinx vaan.
Comment
-
Kasailin ässän etupään melkein loppuun. Vielä puuttuu levyt ja satulat. Huomenna jos ehtisi RS3:n satuloihin käydä passelit letkut teetättämässä.
Ja vielä kun Terhonpajan paketti tulisi niin saisi takapäänkin alkaa kasaamaan.
Meneillään siis alusta remontti, taka-apurunkoon ja takatukivarsiin uudet puslat AK-motorsporttia ja eteen uudet tukivarret ja RS3:n jarrut laitossa.
Comment
-
Tallista löysin hyllystä n. 4 vuotta sitten ostamani Vag-KKL johdon jonka ohjurit asensin, uusin vcds-lite RossTech:lta ja maksoin lisenssin, tänään aamulla oli lisenssi mailissa, lisenssi koneeseen ja sehän toimii. Nollasin RS2:sta airbagin valon joka on tuossa loistanut kun ratti on ollut poissa ja virrat päällä.
Comment
-
Putsasin ja rasvasin seatin kitisevän sisäpuhaltimen illalla ja säädin samalla hanskalokeron kannen. Samalla tutki kojelaudan sisuksiakin näppärästi niin tietää nyt parin ohjainlaitteen paikan sekä muutamien muidenkin komponenttien. Puhaltimesta irtosi paineilmalla noin kilo pölyä mistä kiskasin henkeen ehkä puolet. Hetki meni kun keräsin itteäni yskimisen jälkeen. Mutta kuulostaa että hiljeni.
Comment
-
Tuosta Alteasta rasvasin. Torakasta rasvasin ja putsasin jo aikaisemmin mutta sekin piti lopulta sitten vaihtaa. Sen saa melko helposti irti. Apukuskin jalkatilasta hanskalokeron alla oleva solumuovi irti, sen alla näkyy raikkarikotelo ja puhallin. Puhallin on siinä a-pilarin vieressä ylöspäin. Siitä pitää irrottaa 4 tai viisi kuusioruuvia niin se tippuu käpälään. Pari niistä ruuveista on hieman hankalasti. Kun puhallin on irti, sen kopan sivuilla siipipyörän alapuolella näkyy 3-4 kumihammasta mitkä pitää moottorin kiinni kopassa. Ne kun auttaa irti niin moottorin saa kammettua irti kopasta aika pitkälle johdon varaan ja silloin pääsee puhaltamaan paineilmalla tomut pois ja rasvaamaan akselin molemmista päistä moottoria.
Mutta Luultavasti joudut sinäkin vaihtamaan koko puhaltimen. Noin satkun luokkaa on halvimmat merkittömät puhaltimet ebayssä, sellaisen laitoin itsekin.
Comment
-
Pitäisi ensi viikonloppuna vähän huoltaa vaimon pasuunan toista takajarrusatulaa, joten kokeilin varastossa olevaan ylimääräiseen satulaan miten sen männän saa oikein pois, kun ei aikaisemmin ole jarruihin normaalia levyjen, palojen ja nesteiden vaihtoa kummempaa tehnyt. Tuo takanen onkin aika helppo tuon männän osalta, joten motonetistä joutuu huoltosetin hakemaan.
Comment
-
Tuli eilen tuo edellä mainittu "oikea" satula huollettua. Kylläkin vain puolittain, kun vaihdoin vain uuden suojakumin männälle. Käsijarrun vipu toimi vielä hyvin, joten en jaksanut sitä lähteä kokonaan purkamaan. Samalla tuli toisen puolen satulan kannakkeen liuku herkisteltyä.
Mukavan simppeli homma oli kokonaisuudessaan ja oikeastaan harmittaakin, miten aiemmin jotenkin "pelännyt" tuota ja kasannut joskus jarrut, vaikkei mäntä ole kunnolla liikkunut tai kannakkeen liuku vähän tökkinyt.
Comment
-
Eilen menikin koko ilta tukivarsia vaihdellessa. Mukavaan väliin on lyöty takapäässä ylätukivarren sisäpää. Mutterinakin siellä oli joku 8-kulmainen hirvitys, josta ei saanut pidettyä millään kiinni kun lähti pyörimään mukana. Lopulta saatiin auki, kun pudotettiin apurunkoa ja otettiin vinku käteen. Pultit suorilta poikki niin sai irti. Vasemmalla puolella olikin sitten pultti juminut ulkopään puslaan ja sai rälläkkää näyttää sinnekkin. 8 tuntia kahden tukivarren vaihtoon lopulta meni. Nyt on sit uutta säädettävää tilalla. :D
Comment
-
Rekisterikilven valo tuli laitettua kuntoon, kun uusi valo- ja kahvayksikkö tuli Saksasta. Hieman kiroilua aiheuttivat rekisterikilven alusen ruuvit, jotka olivat muuttuneet yhdeksi takaluukun kanssa, mutta onneksi pieni väkivalta auttoi ongelmaan.
Kärähtäneen valon pohjan syykin selvisi, kun sain vanhan osan irti. Joku edellinen turaaja oli asentanut rekisterikilven valon kiinnitysruuvin väärin ja ilmeisesti sen kautta valoon on päässyt vettä.
Comment
-
Pitää kohta raivata talliin tilaa että pääsee kasaamaan -55 Jawaa. Hankalaa kun olisi passattiinkin nokkasarjan ja suuttimen asennusta ja seatti odottaa uutta pyöränlaakeria. Mä tarviin isomman tallin.
Iltapuhteena sukulaisen japanialaiseen tuoretta alapalkkia entisen rapean tilalle.Viimeksi muokannut LauriJT; 25.3.2017, 08:07.
Comment
Comment