Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiPesin Polosta suolat pois pinnasta ja löin tilalle Collinitea.
Comment
-
piti olla simppeli taka rekisterikilven lampun vaihto mutta hommahan mutkistui kolmeentoista potenssiin kun toisesta lampun aukaisu ruuvista meni rihlat ja lopputulos oli se että piti rekisteri kilpeä yms poistaa tieltä poies ja porata ruuvin kanta mäkeen :D
sitten meni toiset pari tuntia kun piti miettiä että miten sen ruuvijämän tumpin saa poies kun on aika pahassa syvennöksessäkin.. no kaasusytkärillä lämmittämällä muovi pehmeni sen verran että sain luovutusvoiton ruuvista :D
takaisin laitto sujuikin jo paljon helpommin vaikka joku aikaisempi tunari oli näköjään katkaissut rekisterikilven pultinkin kierteisiin ja jättänyt siihen ja valinnut silloin helpoimman tien eli itseporautuvalla vaan takapellistä läpitte :D voi pers** .. no kesällä sitten on pakko ottaa tuo työn alle ja korjata niinkuin pitää vaikka ei tuota näe kuin vasta jos rekkarin ottaa poies :D
jumprhahuitti kun söi miestä yksi pieni ruuvi ja operaatio jonka piti olla alle 5min (joka sitten venyi noin neljään tuntiin) :D prklViimeksi muokannut fsol77m; 18.12.2016, 23:41.
Comment
-
Vetonivelen vaihto eteen portterissa. Ihan perus jumppaa mutta että meni kauan että sais nivelen c-sokan ylitte. Lähes olematon kartion ennen boorien harjaa niin eihän se nyt siittä oikeen menny ylitte. Kaks tuntia pelkän sokan kans taistellessa. Että v!#@ttaa. Pitikin ostaa halppis osa ihan vaan koe käyttöön että miten kestää, suoja kumi ainakin on parempi tuntunen kun monessa muussa nivelessä.
Comment
-
Jos nivelen mukana tuli pieni muoviholkki, niin aseta sokka paikalleen ja se holkki sen päälle. Silloin nivel hujahtaa nätisti sen sokan yli. Siis ensi kerralla.
Itse aloin jo päiviä sitten vaihtamaan puslaa Seatin etutukivarteen. Sitten homma hiukan eskaloitui. Piti ottaa tukivarsi irti, meni sitten pallonivelen pultit poikki. Siispä tilaten uusi alapallo. Sitten napsahti myös takapuslan pultti poikki apurunkoon. No siispä apurungon päätypalikka tilaten. No eihän sitä saakelin etupuslaa saa puristettua paikalleen vaan ruuvipenkkikin antautuu ennen puslaa. Siispä uusi alatukivarsi tilaten. Siinä sitten paljastuu samalla että vetarin suojakumi on rikki ja pystytangot väljät. No suojakumi meni vielä nätisti, mutta pystytangot irtosi vain rälläkällä. Toki sitten että kiinnitarttuneen alapallon sai irti kynkästä, niin koko tolppa kynkkineen piti ottaa lattialle. Nyt on tuennat viimein nipussa, mutta moniura näyttää olevan aivan vaihtokunnossa. Laitoin samalla sitten muovihelmatkin kunnolla kiinni kiinnikeisiin niin oven sai viimein irti helmasta.
Siinä vaiheessa kun ensimmäiset pultit napsui poikki, niin otin jo passatin ajoon seisonnasta koska arvasi että tämä puslanvaihto meni jo reisille. Tokihan se vetarikin piti irrottaa kahdesti kun tripodi pääsi livahtamaan kupistaan ja levisi kokonaan suojakumin sisään. No ompahan se sitten kunnossa ja toivottavasti kolinat poissa mutta pikkasen taas levisi budjetti ja aikataulu.
Viimeksi tällainen show kävi toissa kesänä touaregin kanssa. Katsastuksessa tuli hylsy etujarruletkusta ja käsijarrusta. Käsijarrukengät oli muuttuneet ruosteeksi joten sama tehdä jarrut taaksi sitten kokonaan kun levyt olivat jo pilalla. Jarruletkut uusittua eteen löytyi etusatulasta katkennut ilmausnippa. No löytyi Nelimäntäisten tilalle sen verran edukkaasti kuusimäntäiset että oli isompien palojen kanssa sama vaihtaa sitten myös levyt eteenkin. En edes yrittänyt porata nippaa kuntoon.Viimeksi muokannut LauriJT; 18.12.2016, 23:04.
Comment
-
Ei tullut holkkia mukana ja jos olisi tullut niin olisin kyllä käyttäny. No, halvalla ei yleensä saa parasta.
Comment
-
Portteriin takavetarin ulomman nivelen purku ja pesu rikkoutuneen suojakumin vuoksi. Loppu juttu sit ottaa päähän topicissa.
Comment
-
Ja kun seatin pyöränsuuntaus tyssäsi taka-aurauksen säädön jumintaan, vaihdoin taakse uudet alatukivarret ja säätöpultit. Vanhat olikin sitten rälläkällä irrotettavaa mallia kun pusla ja pultti oli yhtä puuta. Nythän tuossa on ehjään autoon vaihdettu jo
-alatukivarret taakse
-vasen alapallo
-vasen etusatula
-vasen etualatukivarsi
-vasen pääty etuapurungosta
-molemmat takemmat puslat eteen
-käsijarruvaijerit
-monitoimiratin toimintaan saamiseksi rattiakselin ohjainlaite ja bägin johtosarja
-vasen pyyhkijän vivusto
-sivuhelmat asennettu oikeille paikoilleen
-takaspoileri oikealle paikalleen
-kuskin oven lukkolaite
-kaikki suodattimet ja öljyt
-talvirenkaat
-etupystytangot
-takaiskarien yläpäät
-tcs napin viereen blanko tulppa.
-takaluukku ja ovet säädetty
-polttimot uusittu
-termostaatti ja lämpöanturi
-ahtopaineletku
-akku
Ja kyllä siihen vielä jarrut pitää ympäriinsä uusia sekä jakopää tehdä. No mut hei, se oli nettiauton halvin ja teknisesti ehjä. Huvittavaa kyllä, kaiken tuonkin jälkeen se mahtuisi edelleen nettiauton kymmenen halvimman altean joukkoon. Onneksi nuo osat ei ihan älyttömiä maksa noihin.
Comment
-
Löytyi sopivat, halvat 17" vanteet Pugiin, sovittelin niitä paikoilleen ja 5 mm lätyillä ovat juuri optimit. Alkuperäisten vanteiden ET12 noissa Et18 ja viiden millin lätyt tuovat millin päähän. Bremboihin jää useampi milli rakoa, ja kikkailemalla saisi paikoilleen jopa ilman lättyjä. Tunnin penkomisen jälkeen löytyi jopa sopivat pinnapultit ja mutterit, M12x1,25 kierre ja paksun vanteen keskiosan vaatima pituus tuotti ensiksi ongelmaa. Varastossa löytyi 1,5mm nousulla ja M14 kierteellä, ja pallokantaisella päällä olevia pultteja yms . Nyt sitten vielää tilamaan noihin sopivat kumit ja pultit niin saa keväällä alle.
Comment
-
Nyt näyttää jo sellaiselta koneistus-insinööri-autotallipornolta, että kaivataan tarkennuksia!
Comment
Comment