Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turasin tämmöisen billetti-imusarjan kaverin 944 Possuun. Selkään hitsataan vielä tuloputki.

    Tulee kiinni keskipakoremmiahdettuun, läppärungoilla varustettuun 8-venttiiliseen 2,5-litraiseen neloskoneeseen.
    Attached Files

    Comment


    • Tuo nyt on jo ihan silkkaa insinööripornoa, nice!

      Comment


      • Kyl kieltämättä aika saakelin hyvin. Monta kertaa pitäny käydä kattomassa työnjälkeä !

        Comment


          Teitkö 6061:stä? Pyörikö työstökone kauankin? Hienoa jälkeä on kyllä =D

          Comment


          • 6082, kone pyöri yhteensä kymmenisen tuntia.

            Comment


              Tiivistin häristimen jäähynestevuodon, kiristin etupyörän laakerin ja vaihdoin Toyot alle sekä pakkasin mukaan erinäisiä työkaluja yms.

              Comment


              • Opettelin korjaamaan A2:n ja sitä myöten minkä tahansa suunnilleen saman ikäisen volkkarin ovien lukot. Ei noissa mitään ihmeellistä ole jos vain moottorit ja mekaniikka ovat ehjiä. A2:ssa oli jokaisen oven lukossa murtuneita juotoksia. Nyt nuo osaa korjata vaikka ei olisi autoakaan hollilla missä testata.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut turbokiisseli; 29.7.2016, 22:32.

                Comment


                  Kenaxin turailut saa kyllä omat tuntumaan melkoisen amatöörimäisiltä. Hienon näköistä tekemistä kyllä.

                  Comment


                    Imuroin lattian.

                    Comment




                    • Putsasin auton ja paukutin tukivarsille vähän lisää tilaa.

                      Comment


                      • En juottanut itse tuota, mutta tallissa se tapahtui silti. Kiillotin vielä lopputuleman.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Kaverin tallilla olin apuna kun shimmailtiin kohdalleen kiihdytysauton 60 Danan perämurikan uusia osia. Oli mielenkiintoinen homma, kun monesti olen kuullut että se on tarkkaa ja asiantuntemusta vaativaa hommaa, mut siinähän tuo livahti sievästi ohjearvoihin ja tuli hienot kuviot hampaisiin.

                          Omalla tallilla livahti E34 Bemariin M30 moottori laatikoineen. Mukavaa kun muut tekevät ja saa vain seurata vierestä.

                          Comment



                          • Tuon susimoottorin kanssa törmää uudestaan ja uudestaan asioihin, joita ennen on pitänyt hajoamattomina. Laitoin vitosesta pinnapultin tilalle, niin on sentään yksi laatuosa koneessa. Harvinainen vittumainen homma, mutta onnistui hämmästyttävän hyvin sitten lopulta. Kuvassa on terä vinossa, mutta aika hyvin tuntui reikä seuraavan vanhaa pinnapulttia.

                            Comment


                              Yhden aah:n omistaneena voin sanoa ettei se sieltä pahimmasta päästä ole, on sen jälkeen tullut vielä surkeampia v-koneita ;).

                              Järjestään kaikissa abc ja aah-koneissa taitaa vuotaa jostain pakosarjan välistä tai pakosarja halki.

                              Comment


                              • Hämmentävää että noin lyhyen pakosarjan saa halkeamaan tai vuotamaan. Kyllä tiesin ostaessani, että V-koneet kannattaa kiertää kaukaa, mutta ajattelin että kokeillaan onko ne todella niin huonoja. On ollut kyllä paljon huonompi, mitä osasin edes kuvitella. Ja tuo AAH taitaa olla onnistuneimpia Audin V-koneita kuitenkin :D Vähän sama kuin Audin vanhat automaatit. Ne oli heikon maineessa, mutta kun tuli uusi ja uusia vielä heikompia, niin nyt niitä pidetään jo lujina :D

                                Comment


                                  Se on tuo AAH tälläisen kädettömän korjaajan kone. Kymppitonnin välein kun öljyt vaihtaa ja kerran välillä litran lisää niin pärjää. Viitoskoneet taasen on itsellä ollut sen verran koko ajan rikki, ettei niistä käyttöautoiksi ole ollut.

                                  Comment


                                    Minulla kun vaikeuksia yleensä porata pulttia vaikka pääsisin suoraan koko kropalla painamaan, ja sinä väität että oli yllättävänkin helppo vielä tuommoisella kulmavaihdepatentilla... 1) tarvin harjoitusta 2) tarvin kunnon työkaluja

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                      Hämmentävää että noin lyhyen pakosarjan saa halkeamaan tai vuotamaan. Kyllä tiesin ostaessani, että V-koneet kannattaa kiertää kaukaa, mutta ajattelin että kokeillaan onko ne todella niin huonoja. On ollut kyllä paljon huonompi, mitä osasin edes kuvitella. Ja tuo AAH taitaa olla onnistuneimpia Audin V-koneita kuitenkin :D Vähän sama kuin Audin vanhat automaatit. Ne oli heikon maineessa, mutta kun tuli uusi ja uusia vielä heikompia, niin nyt niitä pidetään jo lujina :D
                                      Noh noh. En ole nähnyt yhtään AGB moottoria jossa olisi pinnapultit poikki tai pakosarja vuotaisi. Ja nyt ei puhuta biturbon sisältä murenevista pakosarjoista ;)

                                      Comment


                                      • Kulmavaihdepatentissa oleellista oli onnistunut aloitus. Tein pisteen lyöntiä varten ihan oman työkalun. Sitten tosi varovasti ja tarkkaan poraten ensimmäinen reikä pienellä terällä. Poranterät piti katkaista, että mahtuvat. Varmaan kuusi eri kokoa teriä oli käytössä. Kyllä tuossa oli hyvät epäonnistumisen mahdollisuudet :)


                                        Apurunko piti käyttää etukulmista irti ja piti tehdä kohdistusmerkit. :) Ruuvasi teroitetun pultin ensin vähän kantamaan apurunkoa ja sitten vasaralla napauttaa pultin päähän, niin sai kohdistusmerkit korin puoleen. Aika hyvin ne osui kohdilleen suoraan.
                                        Klik

                                        Comment


                                        • Tuli nelkusta tehtyä taas musta, oli aika karmea lähtökohta tollanen 350tkm ajettu kori. :)
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Tuttavan talliin asenneltiin 2pilari nosturia, ei ihan menny ku römssöössä, kiianpojan lyöntiankkurit ei meinannun kestää lattiassa kun koeponnisteettiin nosturia. Täytyy vaihella tilalle jykevämmät kiila-ankkurit. Loppujen lopuks aika simppeli laite asentaa ku alkuun vähän pähkäiltiin.

                                            Comment


                                              Onneksi kävi ilmi jo nyt! Nuo kannattaa ottaa vakavasti ja olla lattiasta sekä kiinnikkeistä erittäin varma, mitä käyttää ja miten tekee.

                                              Comment


                                                Kyllä, ainakin Launchin mukana tulevat ovat niin erikoisen kokoisia että tuli halvemmaksi ostaa uudet kuin sopiva poranterä.

                                                Comment


                                                  Ihan vähän vaan jouduin siivoamaan jonkun edellisen turaajan tekeleitä. Vaihdoin Mondeoon koko matkalle ABS-pumpulta takasatuloille uudet jarruputket. Mieluummin korjais jotain omia aikojaan rikki mennyttä kuin jonkun toisen päin persettä "korjaamaa".
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Milläs nimellä nuita Mikon sinisiä nostojuttuja voi hakea netistä?

                                                    Comment


                                                      Nuo on Biltsusta, olisiko myyntinimike hydrauliset ajorampit tai jotain sinne päin. Kaverina olevat tunkit saisi olla isommat että nostaisi yhtä korkealle toisenkin pään mutta sit niitä ei mahtuisi enää käyttämään koska talli on niin pieni. Koittanut tähän asti nysvätä noilla pikkutunkeilla ja -pukeilla. Jos ei tohon keskisektoriin tule itellä paljon lisää tavaraa niin noidenkin kanssa tosin auton alle mahtuu ihan mainiosti.

                                                      Comment


                                                      • OT, mutta nuita ei ole ollut enää pitkään aikaan myynnissä biltemassa.
                                                        Itsekkin bongasin joskus viimevuoden puolella kyseiset rampit ja yritin googlailla eikä löytynyt enää myynnistä.
                                                        Tarkemmalla selvittelyllä selvisi, että ilmeisesti(?) vedetty pois myynnistä heikohkon laadun takia. Selvisi, että siellä oli joku heikko kohta minkä sai korjattua helposti.
                                                        Vielä jos näitä löytyy yhtä huokeasti kuin biltemasta aikanaan niin saa vinkata.

                                                        Comment


                                                          Näihinkin on takuuvaihdettu kerran toi pumppuosa. Ensimmäinen oli lakannut omia aikojaan toimimasta eikä ankarasta ilmaamisesta ja jumpasta huolimatta lähtenyt toimimaan. En muuten tiedä mahdoinko hävittää sen vanhan pumpun. Siitähän vois purkaa ja mahdollisesti fiksata varaosan jo valmiiksi jos sattuu seuraavasta pettämään sama O-rengas. Nuo ramppiosat nyt on vain yksi sylinteri ja saranat että äkkiähän tuollaisia joku kyläseppä tekisi, osat ja tarvikkeet maksaa varmaan muutaman kympin.

                                                          Comment


                                                            Purin ja pakkailin ensimmäisiä osia maalauksen jälkeen...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              Jari on onnellinen mies nyt ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X