Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Audiclub.fi sivustolla/foorumilla on huoltokatko lauantaina 22.3. n. klo 18-21. Huoltokatkon aikana keskustelufoorumi ja Audiclub.fi sivusto ovat poissa käytöstä.
Vaihdoin ammeeseen moottorintuet. Oli ehkä jo aikakin, kuskinpuoleinen oli aivan murusina ja tässähän on pakoputki hakannut johonkin kiinni vedätyksissä ja moottorijarrutuksissa.
Mönkkärin vuosihuolto. Ei ajettu metriäkään vuoteen ja eihän se lähtenyt käyntiin edes uudella akulla. Kaasari taas aivan tukossa vanhasta bensasta. Tankin/kaasarin putsaus ja taas toimii. Toki vaihdoin uudet öljyt/suodattimet yms.
Joku saattaa kysyä miksi tuo on noin purettu. Laitan tuohon työvaloja uusiksi niin saa vedettyä piuhat yms. kunnolla. Samalla tulee kytkennät toiselle akulle, pääkytkimelle (saa kaikki virrat pois) sekä letkulämmitin ja kiinteä laturi.
Sain A3:n konttiin, takapenkin alle ja oviin menemään noin 3 m² Black Goldia. Samalla tuli käytettyä irti ja putsattua EGR ja kaasuläppä. Kuvissa osat ennen puhdistusta; näky oli paljon parempi kuin odotin. Oletin että 270000 km aikana olisi ehtinyt kertymään enemmän paskaa.
Tuli vaihdettua entisen omistajan "hienot" poppiasennukset takaisin purkuautosta ostettuihin alkuperäisiin kajareihin. Oli vähän kuuma vaihdella niitä tuolla peräkontin sisällä kun piti liittimetkin tehdä uusiksi entisen omistajan patenttien tilalle.
Toi on selkeesti mallia "ostin näitä magneetteja, pakko keksiä niille jotain käyttöä". Mä veikkaan että tuo liittyy foordin aerodynamiikan testaamiseen ja parantamiseen.
Joo ei noi Fordiin tartu. Tuo on työkalu jota käytetään kun noheva dyi-asentaja oli onnistunut pudottamaan 10mm hylsyn tulpanreiästä sylinteriin. Totesin vaivan arvoiseksi ainakin kokeilla ennen kuin lähtee sylinterikantta irrottamaan.
Ei ollu vara ostaa toista GWS:n työkaluseinää ja kannattimia, niin tein jämäpalasta tuommosen. Mulla on monia työkaluja kertyny tuplasti, ni tuohon kaikki semmoset joita tarvii kokoajan (hylsyt, yleiset kiintoavaimet, bräkleeni, wd-40 jne...)
Mikä juttu tuo on, tuo missä sulla on nuo hylsyt kiinni? Olis käyttöä. Enkä viitsi laittaa kuvaa omasta virityksestä..tosin mun virityksessä on jo 10mm kiintolenkkejä enemmän kiinni (tai siis mahtuisi enemmä kiinni, ei ne ole koskaan kaikki siinä kerralla) kun sulla avainpaikkoja yhteensä ;)
Tuo hylsyteline on muovinen vähän lelun oloinen ja tuossa hyllyllä irtonaisena, mutta niin edullinen että ajaa asiansa. Eikä vastaan ole tullut parempaakaan :)
Tuossa tallissa penkoessa tuli vastaan ihme rompetta. Minulla ei ole mitään muistikuvaa asiasta, mutta jostain syystä minulla on näköjään 2 brännyy b6 pyyhkijän vivustoa. Eikä minulla ollut b6 kanssa koskaan ongelmaa pyyhkijöiden kanssa :D Eikä ollut ainut palikka mitä sai miettiä että miksi ihmeessä mulla tämmöinen on.
Pesin ja tutustuin seiskaan ekaa kertaa hieman paremmin. Maalipinta hyvässä kunnossa :) Millaisia kestosuojauksia/pinnoitteita olisi tarjolla tuon pinnan säilyttämiseen?
A3:een laitoin Optimum Opti-Coatin. Se on nyt ollut yli 18kk pinnassa, autoa on pesty käsin säännöllisesti ja vielä ei ole pinnoitteessa moitteen sanaa. Se on tällaisen laiskan miehen pinnoite, ei tarvi liioin vahailla. Jos haluaa, niin pintaan voi kevyesti suihkauttaa hoitoainetta silloin tällöin.
Comment