Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hiilikolvi on tollasiin avauksiin pirun näppärä vehje. Yhden isomman homman takia ittelle hankin ja ajattelin ettei varmaan kauheesti ole käyttöä jatkossa mutta nyt vuoden aikana aika monessa pienemmässäkin hommassa ollut suuresti nopeuttava ja helpottava kalu.

    Comment


      Kuplaan hattuhylly tehtiin alusta alkaen ja virittettiin parit kajarit ja takapenkki paikoilleen.
      Huomenna hahmottelis soitinta paikoilleen ja lootaan vähä uuta öölliä ni vois käydä koeajolla :)

      Comment


      • En oo ajatellu ruveta korjaamaan noita koneen runkoja niin paljoa että hiilestys vehkeet ostaisin. Tuo nivel ympäristö täynnä letkuja ja sylinteriä niin hiili ei hyvä.

        Comment


        • Eilen illalla tuli pihalla tehtyä remonttia. Vaihdoin lokakuun alussa vaihdettuun vetoniveleen uuden suojakumin. Ei ollut ihan niin helppo homma, kuin tuli ajateltua, vetoakselin sai nätisti irti tolpasta kun jarrusatulan kannakkeineen otti irti. Takaisinlaitto vaatikin sitten ylätukivarsien irroittamisen tolpasta, jotta vetoakselin sai takaisin paikoilleen. Kovin oli huonoa laatua, kun ei puolta vuotta suojakumi kestänyt.

          Samalla tuli vaihdettua jarrusatulan liukutapit, kun oli väljyyttä ja pääsi kolisemaan. Loppui sitten tämäkin kolina ja tilalle tuli iskareiden yläpään laakerin kolina. Ilmeisestikään eivät kestäneet uudelleenasennusta jousien vaihdon yhteydessä. Vaihdetaan sitten ne samalla, kun vaihdetaan etupään niveliä ja uudet iskarit.

          Comment


          • Taivastallissa vaihdoin eilen illalla tuohon meidän A3 8l:ään kampiakselin asentoanturin, kun meinasi eilen ja toissapäivänä jättää tuon takia kaupungilla parkkihalliin. Ihan yhtä ilkeältä tuntuu kostea ja kylmä sora/murskealusta selän alla kun aina ennenkin.. Ja plussana vielä vaakatasossa satanut lumi, oli kyllä taas niitä hienoja hetkiä elämässä.

            Comment


              Ostin joskus rautakaupassa käydessäni heräteostoksena yhden levyn jotain alumiinipintaista uretaanilevyä. Se on osoittautunut aivan loistavaksi heittää maahan selän alle. Pehmentää ja lämmittää eikä maksanut montaa euroa.

              Comment


              • Minulla on alustana ollut jo vuosia tämmönen perus makuualusta. Toimii niin ulkona kuin sisälläkin :)

                Ja turaamisesta sen verran, että pikkuhiljaa koittanut saada taivuteltua tuon 2.8:n kompuralta lähteviä ilmastoinnin putkia jotenkin istumaan tuon 4.2:n kanssa, ja voi hitto kun ei meinaa kunnolla saada nätisti taipumaan.
                Menevät kyllä paikoilleen hyvin, mutta roikkuvat niin alhaalla, että pakko saada niitä hieman ylemmäs.

                Comment


                  Teippailin kiiltävät ja naarmuiset sisälistat hiilikuituteipillä. Vielä kun ratin ja soittimen vaihtaa niin kelpaa itselle.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Siisti tuli, oliko ihan jäljitelmää vai aitoa hiilikuituteippiä?

                    Comment


                      Muuten siisti mutta itse en ehkä pystyis kuitenkaan elämään ton tuhkiksen/lokeron kannen kanssa. ;)

                      Comment


                        Aitoa jäljitelmäteippiä, mutta laadultaan ja ulkonäöltään vastaa ihan kalliimpaa 3M-teippiä. Tuossakin on ilmareiät ja teippi on riittävän vahvaa, niin että kestää lämmitystä hyvin.
                        Kuinka niin Sami? :D
                        Jos tuota pientä irvistystä meinaat niin johtuu tuosta tipin kulissin ympärysmuovista, pikkuvikoja :)

                        E. Tuossa lähikuvaa teipin pinnasta.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 24.3.2016, 21:25.

                        Comment


                          Kuvion suunta kääntyy :)

                          Comment


                            Ihan tarkoituksella laitoin noin, koska omaan silmään ei sopinut 'jatkuvana' tuo kuvio. Samoin nuo listat teippasin niin, että kuvio lähtee sivuille ja ovissa jatkuu taakse.

                            Comment


                              No, maku asioita sano kettu kun muniaan nuoleskeli. :)

                              Comment


                                Jep, maku_asioita ;)
                                Nuo tuhkiksen luukku ja vaihdekehys tosin tuli tehtyä jo aiemmin vanhoista jämäpaloista niin ehkä nuo vielä joskus tekee uusiksi.
                                Peilien kuorissa aiemmin olleet gekko-liskotkin jakoi mielipiteitä ja nyt ne alkoi ottamaan omaankin silmään niin että revin pois. Helpottaa myllytystäkin tässä myöhemmin.

                                Comment


                                • Kelkan tankin sisäinen letku oli hapertunut niin, että veti ilmaa muualtakin kuin letkun päästä aiheuttaen täysikaasukiihdytyksessä hyytymistä. Jos C4 on rakennettu lämmitinkennon ympärille, niin Lynxin G-type on rakennettu tankin läpivientikappaleen ympärille. Ilman katteeseen tekemääni reikää olisi puolet keulan katteista joutunut käyttämään irti. Huomenna mökille testaamaan onko korjaus onnistunut vai vieläkö joutuu vaihtamaan polttoainepumpun kalvot. Muuten polttoainelinjaston kumiosat alkavat olla vaihdettu.

                                  Comment


                                    C4:n kiillotin/vahasin ja samalla paikkasin pahimmat kiveniskut keulasta.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                      Teippailin kiiltävät ja naarmuiset sisälistat hiilikuituteipillä. Vielä kun ratin ja soittimen vaihtaa niin kelpaa itselle.
                                      Sitten kun olet Kauhajoelle tulossa niin voisit tehdä mulle saman homman :D

                                      Comment


                                      • Vai pidetäänkö teippi päivät pitäis jalopuut piilottaa omasta kans. ; )

                                        Comment


                                          Laitoin portteriin korotus jouset uusien bilsteinin iskarien, etutolppien yläpäitten, alapallojen ja raidetankojen kera. Samalla tiputin perää 17mm alemmas jotta vetarit olis pikkasen pitempi ikäset. Aikalailla samanlainen ku Seikelin setti ja speksit mutta tein itse ja säästin periaatteella. Seikeliä ei myydä ku asennettuna ja hintaan 2800 niin tää tuli maksaan noin tonnin kaikkineen osineen. Sit viä pohjapanssari kii ku saa pari hitsausta suoritettua.

                                          Comment


                                          • Asennettiin kaverin b8siin uus alustasarja ja takakonti päälle uusi lippa. Omaan autoon tuli laitettua hunajakenno sumuvalon ritilät [emoji4]

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                              Sitten kun olet Kauhajoelle tulossa niin voisit tehdä mulle saman homman :D
                                              No kyllähän tällainen teippailu-teemainen päivä voisi joskus järjestyä. Pikkuvirheitä tosin sattui ainakin omissa listoissa, mutta onneksi piiloon jääneissä nurkissa ja onhan tuossa ehtinyt lähemmäs 400tkm matkalla muitakin jälkiä ilmestyä :)

                                              Ja löysin tuota hinta-laatusuhteeltaan erinomaista teippiä myyvän kaverin tuosta läheltä niin sitä saa lisääkin helposti eikä tarvitse pienille ukoille Kiinaan lähettää rahoja (suoraan, vaan menee kotimaisen välikäden kautta) :D
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 25.3.2016, 23:18.

                                              Comment


                                                Mustaa ja keltaista. Pakko oli maalata levyistäkin näkyvät osat mustiksi, hopea ei käy päinsä.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Nahkahousu jätti kertomatta, että eihän tuonkokoinen ratas enää mahdu vakio kokoisiin kuoriin. Olishan sitä voinu käyttää jyrsittävänä CNClläki, mutta kuvan mukaisella superspeciatool5000 profesionalmultijyrsimellä onnitui myös :D
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Aika "päheen" työkalun tekasit:-P

                                                    Comment


                                                      Aika näppärä konsti, ja tarkoitus pyhittää keinot, vai miten se meni :)

                                                      Mikä loota tuo on, ja miksi suurennat ratasta?

                                                      Comment


                                                      • B6 valokytkimen yläpuolisen listan ovenpuolen pään teippaus tuotti allekirjoittanelle tuskaa. Siitä ei vaan millään meinannut saada asiallista ja tarran leikkaaminenkaan ei tuntunut oikein auttavan asiaa.

                                                        Hallissa pitäis lähteä jatkamaan hevoskopin hiontaa ja sitten olis tarkootus vetää yhtenäinen valkea väri päälle. Varmaankin telalla.

                                                        Comment


                                                          Ihan perus vw 02A aski. 5.16 perävälitys, saa vähän järkevämmät välitykset rata ajoon. Vielä paremmat sais, kun vaihtais vaihdevälitkin lähemmäks toisiaan, mutta maksaa sitten jo kolme kertaa ton perävälityksen hinnan :D ykkönen menee ehkä turhan lyhkäseks, mutta sen kanssa vaan joutuu elämään.

                                                          Comment


                                                          • Vaihdoin hehkut ja diisselisuodattimen, lisäksi oman töppäilyn takia vaihtui myös öljytikun putki, jonka onneksi saa motonetistä ja on halpa :D Ei joutunut sahaamaan käyntiinkään, kun täytin suodattimen valmiiksi.

                                                            Comment


                                                              Korjasin äiteen TT:n Längsbeschleunigungssensorin. TTforumin ohjeilla.VCDS mukaa oltiin jatkuvasti 2G kiihdytyksessä. Kokeilin korjauksen jälkeen, niin nollaa näytti paikoillaan ja reagoi kääntelyyn. Jos nyt korjaa ESP vian niin säätyipähän se 80e ebay osto. Suomesta noin 180e...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X