Hiilikolvi on tollasiin avauksiin pirun näppärä vehje. Yhden isomman homman takia ittelle hankin ja ajattelin ettei varmaan kauheesti ole käyttöä jatkossa mutta nyt vuoden aikana aika monessa pienemmässäkin hommassa ollut suuresti nopeuttava ja helpottava kalu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
-
Eilen illalla tuli pihalla tehtyä remonttia. Vaihdoin lokakuun alussa vaihdettuun vetoniveleen uuden suojakumin. Ei ollut ihan niin helppo homma, kuin tuli ajateltua, vetoakselin sai nätisti irti tolpasta kun jarrusatulan kannakkeineen otti irti. Takaisinlaitto vaatikin sitten ylätukivarsien irroittamisen tolpasta, jotta vetoakselin sai takaisin paikoilleen. Kovin oli huonoa laatua, kun ei puolta vuotta suojakumi kestänyt.
Samalla tuli vaihdettua jarrusatulan liukutapit, kun oli väljyyttä ja pääsi kolisemaan. Loppui sitten tämäkin kolina ja tilalle tuli iskareiden yläpään laakerin kolina. Ilmeisestikään eivät kestäneet uudelleenasennusta jousien vaihdon yhteydessä. Vaihdetaan sitten ne samalla, kun vaihdetaan etupään niveliä ja uudet iskarit.
Comment
-
Taivastallissa vaihdoin eilen illalla tuohon meidän A3 8l:ään kampiakselin asentoanturin, kun meinasi eilen ja toissapäivänä jättää tuon takia kaupungilla parkkihalliin. Ihan yhtä ilkeältä tuntuu kostea ja kylmä sora/murskealusta selän alla kun aina ennenkin.. Ja plussana vielä vaakatasossa satanut lumi, oli kyllä taas niitä hienoja hetkiä elämässä.
Comment
-
Minulla on alustana ollut jo vuosia tämmönen perus makuualusta. Toimii niin ulkona kuin sisälläkin :)
Ja turaamisesta sen verran, että pikkuhiljaa koittanut saada taivuteltua tuon 2.8:n kompuralta lähteviä ilmastoinnin putkia jotenkin istumaan tuon 4.2:n kanssa, ja voi hitto kun ei meinaa kunnolla saada nätisti taipumaan.
Menevät kyllä paikoilleen hyvin, mutta roikkuvat niin alhaalla, että pakko saada niitä hieman ylemmäs.
Comment
-
Muuten siisti mutta itse en ehkä pystyis kuitenkaan elämään ton tuhkiksen/lokeron kannen kanssa. ;)
Comment
-
Aitoa jäljitelmäteippiä, mutta laadultaan ja ulkonäöltään vastaa ihan kalliimpaa 3M-teippiä. Tuossakin on ilmareiät ja teippi on riittävän vahvaa, niin että kestää lämmitystä hyvin.
Kuinka niin Sami? :D
Jos tuota pientä irvistystä meinaat niin johtuu tuosta tipin kulissin ympärysmuovista, pikkuvikoja :)
E. Tuossa lähikuvaa teipin pinnasta.Viimeksi muokannut vV8m5; 24.3.2016, 21:25.
Comment
-
-
Jep, maku_asioita ;)
Nuo tuhkiksen luukku ja vaihdekehys tosin tuli tehtyä jo aiemmin vanhoista jämäpaloista niin ehkä nuo vielä joskus tekee uusiksi.
Peilien kuorissa aiemmin olleet gekko-liskotkin jakoi mielipiteitä ja nyt ne alkoi ottamaan omaankin silmään niin että revin pois. Helpottaa myllytystäkin tässä myöhemmin.
Comment
-
Kelkan tankin sisäinen letku oli hapertunut niin, että veti ilmaa muualtakin kuin letkun päästä aiheuttaen täysikaasukiihdytyksessä hyytymistä. Jos C4 on rakennettu lämmitinkennon ympärille, niin Lynxin G-type on rakennettu tankin läpivientikappaleen ympärille. Ilman katteeseen tekemääni reikää olisi puolet keulan katteista joutunut käyttämään irti. Huomenna mökille testaamaan onko korjaus onnistunut vai vieläkö joutuu vaihtamaan polttoainepumpun kalvot. Muuten polttoainelinjaston kumiosat alkavat olla vaihdettu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiTeippailin kiiltävät ja naarmuiset sisälistat hiilikuituteipillä. Vielä kun ratin ja soittimen vaihtaa niin kelpaa itselle.
Comment
-
Laitoin portteriin korotus jouset uusien bilsteinin iskarien, etutolppien yläpäitten, alapallojen ja raidetankojen kera. Samalla tiputin perää 17mm alemmas jotta vetarit olis pikkasen pitempi ikäset. Aikalailla samanlainen ku Seikelin setti ja speksit mutta tein itse ja säästin periaatteella. Seikeliä ei myydä ku asennettuna ja hintaan 2800 niin tää tuli maksaan noin tonnin kaikkineen osineen. Sit viä pohjapanssari kii ku saa pari hitsausta suoritettua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiSitten kun olet Kauhajoelle tulossa niin voisit tehdä mulle saman homman :D
Ja löysin tuota hinta-laatusuhteeltaan erinomaista teippiä myyvän kaverin tuosta läheltä niin sitä saa lisääkin helposti eikä tarvitse pienille ukoille Kiinaan lähettää rahoja (suoraan, vaan menee kotimaisen välikäden kautta) :DViimeksi muokannut vV8m5; 25.3.2016, 23:18.
Comment
-
B6 valokytkimen yläpuolisen listan ovenpuolen pään teippaus tuotti allekirjoittanelle tuskaa. Siitä ei vaan millään meinannut saada asiallista ja tarran leikkaaminenkaan ei tuntunut oikein auttavan asiaa.
Hallissa pitäis lähteä jatkamaan hevoskopin hiontaa ja sitten olis tarkootus vetää yhtenäinen valkea väri päälle. Varmaankin telalla.
Comment
-
Ihan perus vw 02A aski. 5.16 perävälitys, saa vähän järkevämmät välitykset rata ajoon. Vielä paremmat sais, kun vaihtais vaihdevälitkin lähemmäks toisiaan, mutta maksaa sitten jo kolme kertaa ton perävälityksen hinnan :D ykkönen menee ehkä turhan lyhkäseks, mutta sen kanssa vaan joutuu elämään.
Comment
-
Korjasin äiteen TT:n Längsbeschleunigungssensorin. TTforumin ohjeilla.VCDS mukaa oltiin jatkuvasti 2G kiihdytyksessä. Kokeilin korjauksen jälkeen, niin nollaa näytti paikoillaan ja reagoi kääntelyyn. Jos nyt korjaa ESP vian niin säätyipähän se 80e ebay osto. Suomesta noin 180e...
Comment
Comment